alweer wat n00b linux vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:54
hoi, ik heb Redhat 7.1 erop gezet, en nu heb ik een paar vraagjes:

- Hoe krijg ik de resolutie in xwindows wat hoger ??
ik heb al wat gelezen hier op dit forumpje maar het wil niet lukken

- Ik heb @home en ik heb al uitgevonden hoe ik dat aan de gang krijg ( dhcpcd -h CPxxxx-A eth0 ) maar hoe kan ik dit elke keer als ik opstart laten uitvoeren ?
zo dat hij niet zo lang blijft hangen bij het opstarten als hij op de normale manier een IPtje wil krijgen

- Ik zal nog wel meer vraagjes hebben, alleen ik weet ze nu niet :)

• Bramster
weet het volgende vraagje al :)

- Ik heb redhat 7.1 naast mijn winXP draaien, hoe kan ik dat linux opstart scherm (waar je moet kiezen tussen linux en dos) veranderen in dat ding van Windows ??

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 07:58 schreef Skuzz het volgende:
Edit /etc/X11/XF86Config-4, voeg (onderaan) bij de resolutie waar jij in werkt alvast de nieuwe resoluties toe:
code:
1
2
3
4
Subsection "Display"
          Depth  24
            Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubsection

Zoiets. Dan X herstarten. Als de door jou gewenste resoluties er al instonden dan kun je simpelweg met Ctrl-Alt-(+) en Ctrl-Alt-(-) resoluties veranderen.
- Ik heb @home en ik heb al uitgevonden hoe ik dat aan de gang krijg ( dhcpcd -h CPxxxx-A eth0 ) maar hoe kan ik dit elke keer als ik opstart laten uitvoeren ?
zo dat hij niet zo lang blijft hangen bij het opstarten als hij op de normale manier een IPtje wil krijgen
Voeg toe aan /etc/rc.d/rc.local

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 07:59 schreef Skuzz het volgende:
- Ik heb redhat 7.1 naast mijn winXP draaien, hoe kan ik dat linux opstart scherm (waar je moet kiezen tussen linux en dos) veranderen in dat ding van Windows ??
Niet. Tenzij je de kernel wilt editen.

De Tux logos staan ergens in de kernel. Zoek welke file het is (linux/linux_logo.h en drivers/video/fbcon.c), verander ze (maak ze groter), recompile en klaar.

Maar dat wil je vast niet ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Ctrl+Alt+"+"
in /etc/init.d zetten
en een symlink maken in /etc/rc.2 met de naam S99DHCP1
- Ik zal nog wel meer vraagjes hebben, alleen ik weet ze nu niet :)
Prima

met papier mache kun je alles maken!!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op maandag 10 september 2001 09:46 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Niet. Tenzij je de kernel wilt editen.

De Tux logos staan ergens in de kernel. Zoek welke file het is (linux/linux_logo.h en drivers/video/fbcon.c), verander ze (maak ze groter), recompile en klaar.

Maar dat wil je vast niet ;)
Ik denk dat hij bedoelt dat ie de bootmanager van win2k wilt gebruiken :)

Dan zul je de eerste sector van je linux partitie moeten opslaan op de win2k schijf, en de boot.ini aanpassen..

dd if=/dev/hdb1 of=bootsector.lin count=1

waarbij /dev/hdb1 de linux bootpartitie is, count het aantal sectoren en bootsector.lin het bestand dat je op de win2k disk moet zetten.

• Bramster
daar heb ik nu wat aan

thx :)

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 10 september 2001 10:02 schreef Servowire het volgende:

[..

..]

Ctrl+Alt+"+"
Het valt me op dat 'ctl-alt-plus' of 'ctl-alt-min' vaak als antwoord op resolutie-vragen gegeven worden, terwijl dit (meestal) totaal niet bereikt wat mensen willen.
Ctl-alt-min en ctl-alt-plus verandert alleen tijdelijk de resolutie
De mensen die zo'n vraag stellen willen bijna altijd dat de resolutie permanent veranderd wordt.
Bovendien helpt met ctl-alt-plus/min door de resoluties cyclen niet als de gewenste resolutie niet in de X config staat.

Om de resolutie permanent hoger te krijgen, moet je /etc/X11/XF86Config aanpassen. Dit kan met het commando 'xf86cfg' of 'xf86config' of dergelijke progsels.

• Bramster
ik heb mijn resolutie nu op 1024x768

maar als ik hem hoger wil dan doet hij het niet
ik wil graag 1280x1024
mijn vid kaart en monitor kunnen het aan, heb het namelijk ook in winXP

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens of de horizontale en verticale refreshrates die in datzelfde bestand staan (/etc/X11/XF86Config-4) wel goed staan door ze te vergelijken met de gegeven waarden in je handleiding van de monitor. Dat kan helpen, maar *pas op* dat je ze niet te hoog zet, want schade aan je monitor is niet wat je wilt hebben.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1