Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippertje444
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:01
Lang verhaal kort: Zoon stompt beeldscherm.

Is dit nog te maken denken jullie? Opsturen naar LG? Zal niet onder garantie vallen... Wellicht beter / goedkoper bij een derde partij? Enig idee wat het kost en of dat dus de moeite nog waard is?

Het betreft een LG 32GP850.

Dank alvast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3796t_Zv41L5L5WjEshhaugpD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaeoUp292O0vUa5ZrWBxiNbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jz5RwnCan-FB0pDOLZF9RUxj8OE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2Zz160HC3LMKJh6dPDI8YGW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het scherm is denk ik het duurste onderdeel van een monitor, afhankelijk hoe je daar aan kunt komen/relaties met reparatie bedrijven voor goedkope onderdelen, zou ik zeggen gooi maar de sloop in.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Die is total loss...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Repareren is waarschijnlijk net zo duur als nieuwe kopen (en heb je dus garantie!), inboedelverzekering zou ik er niet eens op aanspreken.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

CH4OS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:35:
Repareren is waarschijnlijk net zo duur als nieuwe kopen (en heb je dus garantie!), inboedelverzekering zou ik er niet eens op aanspreken.
Waarom niet? Afhankelijk van je dekking kan dit gewoon onder de voorwaarden vallen. Je kunt het altijd proberen of even de voorwaarden erbij pakken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tenzij je ergens een scherm vindt met een doorgebrande voeding die je als donor kan gebruiken, ga je dit niet economisch verantwoord kunnen repareren.
Maar wat is hiermee gebeurd? Iemand mee lopen voetballen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TERW_DAN schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:47:

Maar wat is hiermee gebeurd? Iemand mee lopen voetballen ofzo?
staat in de OP : "Lang verhaal kort: Zoon stompt beeldscherm."

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
Waarom opgeven aan de verzekering?
Waarom zou alles toch duurder worden....

Is het een gevalletje frustratie/boos etc dan de zoon zelf (een deel?) laten betalen en beschouwen als een (dure) les.
Het is een ander verhaal als het een andere (lees per ongeluk) reden heeft.

Moest ik vroeger eens mee aankomen, kon ik zelf (terecht) voor de kosten opdraaien.
(in mijn geval fietsonderdelen door lomp gedrag kapot).

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2024 08:52 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
Je kan hem openschroeven, het typenummer van het paneel opzoeken en dit op internet zoeken. Op Alibaba worden veel panelen ook los verkocht. Kun je het paneel vervangen en dan werkt het waarschijnlijk weer.

Er is ook een LCD scherm database online. Hier kun je filteren op alle specs van je paneel en dan krijg je een lijst met compatibele panelen die je dan soms weer op Alibaba kan kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Opperhoof op 15-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

Ad de Jong schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:50:
Omdat wij niet in de portemonnee van TS kunnen kijken. Voor de ene persoon is een monitor van 360 euro peanuts, voor de andere is dat een jaar sparen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Ik zou hem vervangen door deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rNb8vlNj4-C8-fBUL_dTdoGmAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/64tk8SIluTMLErMr9gDwfcJo.webp?f=user_large

Leert je zoon meteen om zuinig om te gaan met zijn spullen, en mocht hij nog een keer uithalen, dan gaat er alleen wat stuk aan de eindgebruiker kant en kan het scherm gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flippertje444
LTwinter schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:03:
Ik zou hem vervangen door deze:

[Afbeelding]

Leert je zoon meteen om zuinig om te gaan met zijn spullen, en mocht hij nog een keer uithalen, dan gaat er alleen wat stuk aan de eindgebruiker kant en kan het scherm gewoon door.
Hahahaha ja echt ja. Vroeger was alles nog eens degelijk gebouwd 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippertje444
Opperhoof schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:55:
Je kan hem openschroeven, het typenummer van het paneel opzoeken en dit op internet zoeken. Op Alibaba worden veel panelen ook los verkocht. Kun je het paneel vervangen en dan werkt het waarschijnlijk weer.

Er is ook een LCD scherm database online. Hier kun je filteren op alle specs van je paneel en dan krijg je een lijst met compatibele panelen die je dan soms weer op Alibaba kan kopen.
Thanks ga ik proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flippertje444

Is het een gevalletje frustratie/boos etc dan de zoon zelf (een deel?) laten betalen en beschouwen als een (dure) les.

Moest ik vroeger eens mee aankomen, kon ik zelf (terecht) voor de kosten opdraaien.
Ow geloof mij, zoonlief gaat hier ook gewoon voor betalen. Ten minste; van ons krijgt hij geen nieuwe; hij kan heeeeel lang gaan sparen. Ik was alleen benieuwd of er een duurzame oplossing voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
Metalfreak schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Omdat wij niet in de portemonnee van TS kunnen kijken. Voor de ene persoon is een monitor van 360 euro peanuts, voor de andere is dat een jaar sparen.
Ik weet wat het is (zowel vroeger als nu) wat het is om lang te moeten sparen voor iets.
Juist daarom is een lesje omgang met (dure) spullen van belang.

Maar nogmaals we weten de reden van de kapotte monitor maar niet wat daar aan vooraf gegaan is.
Misschien een gevalletje VR bril, wie zal het zeggen....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flippertje444
Bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
Als je een duurzame oplossing zoekt, ga bij de Kringloop kijken of op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05

Kinderen onder de 12 zijn wettelijk ontoerekeningsvatbaar, daar kan je ook tegen verzekeren.

Vrij normaal tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00

MsG

Forumzwerver

Soms vind je nog op marktplaats of ebay of andere plekken een gebruikt donorscherm, maar dat is soms wel wat geluk hebben. Zonder dat soort opties is het kansloos.

Eventueel kan je hem zelf nog ergens op V&A of marktplaats zetten voor iemand anders die nog iets met de andere onderdelen kan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-09 09:48
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 15-05-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:14
Dit valt trouwens onder aansprakelijkheidsverzekering, als zoonlief jong genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 07:23
99ruud99 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:59:
Dit valt trouwens onder aansprakelijkheidsverzekering, als zoonlief jong genoeg is.
En anders doe je aangifte van vandalisme of sleep je hem voor de rechter wegens onrechtmatige daad.

Als ouder zijnde, zou ik in dit geval gewoon m'n zoon (deels) voor de kosten van een nieuw scherm laten opdraaien. Het is een belangrijke levensles. Als hij te jong is voor een bijbaantje dan is het wat lastiger (want uiteindelijk betaal je het dan toch zelf), maar gaat het ten koste van hoop zakgeld, verjaardag/sinterklaas cadeau oid.
en/of een tijd lang niet gamen. Want tja, hij is kapot.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:29

OMD

Kijk uit met bestellen op Alibaba of Aliexpress. Je krijgt vaak een vervangend scherm en niet het orignele. Succes met het terughalen van je geld.

Prijs in Nederland voor het scherm is ongeveer 310 euro. Je kan dit dus wel zien als total-loss.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1