Pir platen keuken wand.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
Dag mede tweakers,

We hebben een jaren 20 woning gekocht en daarin hebben we nu de keuken er helemaal uit gehaald. Eerste gedachte was om de muren opnieuw te laten stucen maar aangezien de woning niet super geïsoleerd is wil ik de muur met dunne pir platen bekleden.

Aan die muur komen alleen keukenkastjes en de wasbak met qcooker.

Iemand die dit ook heeft gedaan? En kan een pir plaat tegen een hoop vocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29

TMV

Als je het isoleren goed wilt doen zou ik voor een voorzetwand met wat dikker PIR gaan en die dan netjes afwerken met OSB en gipsplaat. Kun je het mooi tegelen of stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
TMV schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:40:
Als je het isoleren goed wilt doen zou ik voor een voorzetwand met wat dikker PIR gaan en die dan netjes afwerken met OSB en gipsplaat. Kun je het mooi tegelen of stucen.
Zoiets zou waarschijnlijk ook kunnen denk ik ? :)
https://www.isolatiemater...x600x30-125mm-rd14-156-m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-07 09:43
Een jaren 20 woning heeft (met een beetje mazzel) al een voorzetwand, waar zeer waarschijnlijk niks in zit. Ik zou eerst even kijken of dat het geval is, dan kan je daar je PIR platen gewoon tussen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV

TMV

Dat biedt ook een aardige basis denk ik inderdaad, afhankelijk van wat je isolatie eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
Joe28965 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:29:
Een jaren 20 woning heeft (met een beetje mazzel) al een voorzetwand, waar zeer waarschijnlijk niks in zit. Ik zou eerst even kijken of dat het geval is, dan kan je daar je PIR platen gewoon tussen doen
Ja hij heeft wel spouwmuur isolatie maar mij is verteld dat spouwmuren in die tijd al uitzonderlijk zijn en als ze er zijn heel erg smal zijn.

Muur zit op het noorden dus eigenlijk altijd koud, een beetje extra isoleren is geen overbodige luxe. En daarnaast hoeft hij niet perse gestukt te worden met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

We zijn zelf onderhand bijna klaar met de renovatie van ons huis uit '48 en daar hebben we gekozen voor voorzetwanden op de binnenmuren. 1-2cm vrije lucht, 10cm houten regelwerk en dat gevuld met 10cm PIR. Dat verder afgewerkt met OSB, gips en stucwerk.
Pagina: 1