Toon posts:

Radeon Fan Herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik erger me gruwelijk aan de herrie van mijn Radeon. Dat fannetje wat er op zit is verantwoordelijk vooor iets van de helft van de herrie van mijn kast.

Als ik 'm loskoppel lijkt me dat problemen geven. Die fan zit er niet voor niks op namelijk. Waterkoeling begin ik ook niet aan.

Wat kan ik er aan doen om het stiller te maken? Passief koelblok oid?

Verwijderd

gewoon een headsink eriop doen, zal niet zo heel erg veel verschilllen, wel ff wat koelprut er tussen douwen :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
zo'n speciale slot cooler ding kopen
als je me begrijpt
zo'n ding wat je onder je AGP kaart kan stoppen die dan de warme lucht weghaalt

zo'n ding
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/999/G1/999237G1.JPG

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 07:25 schreef happy3736 het volgende:
zo'n speciale slot cooler ding kopen
als je me begrijpt
zo'n ding wat je onder je AGP kaart kan stoppen die dan de warme lucht weghaalt

zo'n ding
[afbeelding]
Heb ik ook gehad, deze maakt zeker 3x zoveel herrie als je vannetje nu. :) Waardeloze dingen, die van IceBerg.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 08:23 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, deze maakt zeker 3x zoveel herrie als je vannetje nu. :) Waardeloze dingen, die van IceBerg.
Ja precies. Dat schiet niet op natuurlijk.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
Misschien moet je zo'n Zalman heatsink er op setten. Geen Fan en presteert bijna net zo goed als een blue orb. Je moet denk ik wel een goede airflow in je kast hebben.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf lijkt dit koelblokkie me wel aangenaam werken:

Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/17cu.gif

En ik heb dus ook een Radeon waarvan de fan teveel lawaai maakt. Dit zou de oplossing moeten zijn, een passieve heatsink. Te koop bij Space Promotion voor het geringe bedrag van 55 gulden :)

Verwijderd

Topicstarter
Past dat überhaupt wel op een Radeon GPU? Op de Radeon zitten tal van hoge elementen. En dat ding ziet er groot uit.

En de fan zelf zit vastgelijmd oid?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 08:32 schreef HlpDsK het volgende:
Past dat überhaupt wel op een Radeon GPU? Op de Radeon zitten tal van hoge elementen. En dat ding ziet er groot uit.

En de fan zelf zit vastgelijmd oid?
Ik zou hier even kijken: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm

Hij past gewoon op de Radeon, maar er staat bij dat je die fan van hun moet gebruiken. Volgens mij als je een goede airflow hebt is dat niet nodig (mijn Radeon is sowieso niet overclocked, dus met de hitte zal het wel meevallen).

Dit is een plaatje van de Fan: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm

Die hang je dus boven je Radeon. Die fan maakt 20db, vind ik wel te doen :)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ligt het aan mij of is dit onderwerp al vaker voorbij gekomen?
Wanneer dat was weet ik niet en wat de oplossing toen was weet ik ook niet.
Wie weet levert de Search wat op.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 10 september 2001 08:41 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]
Hij past gewoon op de Radeon, maar er staat bij dat je die fan van hun moet gebruiken. Volgens mij als je een goede airflow hebt is dat niet nodig (mijn Radeon is sowieso niet overclocked, dus met de hitte zal het wel meevallen).
Hitte zal wel tegenvallen bedoel je, ik zit hier ook aan de denken, maar dan in combinatie met een 120mm in het zijpaneel ofzo.

One of the animals has left its cage today.

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Volgens AnandTech is de fan bij de Radeon helemaal niet nodig, 'tis een koele kikker. Die staat er voor de show, dat je denkt 'wat een panster'

Als je het bordje niet OC, kan je de fan rustig van de heatsink uitschroeven, Lat hem niet stationair zitten en de luchtcirculatie belemmeren.

Verwijderd

Je kunt die bladen van de Zalman ook gewoon bijbuigen. Misschien nog wel betere prestatie's aangezien er meer lucht tussen de bladen komt.
Pagina: 1