Externe schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal-curves
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-05-2024
Mijn vraag
ik heb een Seagate externe harde schijf
Is hij nog te redden

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
hij is vorige week van mijn bureau gevallen
Nu start ik hem op maar ik hoor wel op mijn pc dat hij de usb herkent maar dan ff later hoor ik 2 luide piepjes vanuit harde schijf.
En een soort geluid dat de schijf geremd word.
Iemand enig idee?
Deze schijf is echt een van de belangrijkste die ik heb met al mijn foto's en films en muziek die over een periode van 10 jaar heb opgeslagen. sta hier helemaal op tilt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Dus van een cm of 90 op de vloer? Grote kans dat er intern iets naar zijn grootje is. De beste kans heeft een recoverybedrijf. Vooral zelf niet meer lopen klooien. Niet eens aanzetten en oplaten spinnen (of wat er ook nog maar gebeurt). Dit kan alleen maar voor meer schade zorgen. Neem een recovery bedrijf (zoals https://www.ddrecovery.nl/) in de hand, die hebben vaak een no-cure-no-pay constructie waarbij je van te voren hoort wat ze kunnen recoveren voor welke prijs. Dit is overigens geen tientjeswerk. Dit loopt makkelijk in de honderden euro's.

Om maar ddrecovery te quoten:
Zware hardwarematige problemen

Schijven met zware hardwarematige problemen maken vaak afwijkende geluiden. In het overgrote deel van de gevallen is hier een val aan vooraf gegaan. Deze schijven moeten worden behandeld in onze cleanroom in Engeland.
Dat kost 1000 euro...

En voor de volgende keer, back-up. Voor nu helaas te laat.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 14-05-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:43
Tja, HDD's kunnen best wel veel hebben zolang ze maar niet draaien is mijn ervaring.
Maar als de schijf alleen nog maar piept houdt het gewoon op wat je nog zelf kan doen natuurlijk.
Heel misschien, als je geluk hebt is er alleen iets beschadigd aan de behuizing/voeding.

Met deze data herstelbedrijven waren hier ook wel goede ervaringen op dit forum en ook met redelijke prijzen.
Maar zoals hier al opgemerkt, als er echt beschadigingen aan de disk zelf zijn is dataherstel gewoon niet goedkoop.

www.ddrecovery.nl
"Externe harde schijf per ongeluk geformatteerd"

Hardeschijfdokter data recovery Rotterdam Nederland
xx0017xx schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:38:
Volgens Data Recovery Nederland (DRN) was printplaat van USB-stick kapot. Was te herstellen voor ca 700 euro (>15 dagen) of ca 2100 euro (binnen 3 dagen.
Daarom stick weer opgehaald in Uden en verder gezocht. Zo kwam ik via een tip terecht bij Hardeschijfdokter.nl in Rotterdam en die heeft deze voor 100 euro !!!! weten te recoveren.
Heb de belangrijkste bestanden reeds via .zip ontvangen en ga binnenkort bij hem langs (met lekkere fles) om restant op te halen.
Allen veel dank voor de hulp en jullie weten nu waar je moet zijn mocht je dit ooit overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:34
Dus nog even bevestigen: beslis of de data je (bij volledige recovery) pakweg 1000 Euro waard is en zie dit als een wijze les voor onvoorzichtig omgaan* met je kostbare data:

- het is je 1000 Euro waard: doe helemaal niets meer met die harddisk en pak hem alvast goed in, zoek een recoverybedrijf van je keuze uit en laat daar de data zo goed mogelijk recoveren
- het is je geen 1000 Euro waard: zoek iemand op dit forum die veel ervaring heeft met zo'n geval (die zijn er, voor mechanische schade) en kijk die héél lief aan.

* onvoorzichtig:
- de voor jou belangrijke data heb je in meervoud op verschillende datadragers die op verschillende locaties worden bewaard (lees je maar eens in)
- belangrijke data bewaar je niet op een permanent aangesloten schijf vanwege allerlei daaraan verbonden risico's (versleuteling, virussen enz.)
- een externe harddisk leg je nooit zo neer dat hij kan vallen, óók niet als je achter een snoer blijft haken.