Advies macbook air of windows/chromebook equivalent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor zowel zakelijk als prive van ca. 1000 euro. Mijn gebruik is eigenlijk heel simpel, 95% van wat ik doe is in chrome (google drive, youtube, mail etc). De overige 5% stelt niet veel meer voor. Gamen doe ik er ook niet (meer) op.

Met deze use case zou een hele simpele laptop afdoende zijn, maar op de komende zaken wil ik niet/nauwelijks op wil inleveren:

- Licht gewicht
- Goede bouwkwaliteit (geen plastic)
- 13/14"
- Helder scherm
- Groot goedwerkend trackpad
- Overall snappy ervaring

Bonus: Lange accuduur

Mijn oog was nu gevallen op een Macbook Air 2022 M2, die voldoet eigenlijk aan al mijn eisen en valt ook nog wel binnen mijn budget. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook best wel onder de indruk was van het design en de bouwkwaliteit. Maar ik vroeg me af of er windows laptops zijn binnen deze range die aan deze eisen voldoen en dezelfde kwaliteit bieden als de Macbook. Chromebooks sta ik ook voor open, maar volgens mij zijn de opties daar erg beperkt.

Deze asus voldoet volgens mij ook wel redelijk aan wat ik wil: https://tweakers.net/pric...oled-ux3402va-km157w.html

Zonnepanelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent0s
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 10:04
Vraagje, heb je al ervaring met een macbook? En ben je bekend met de plus en min punten van macOS?

Ik raad je aan om al je (zakelijke) software langs te lopen, met het oog op of het conpatable is met macOS. Zo niet, ben je dan bereid om een virtuele machine (windows in mac) of een aparte windows installatie uit te voeren.

Laatste vraag in welke sector ben je werkzaam?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik heb zelf nooit een mac(book) gehad, maar wel eens met macs van anderen gewerkt en alhoewel het vast wel even wennen zal zijn, kan ik me niet voorstellen dat dit een probleem zal worden. Het enige programma dat ik voor mijn werk nodig heb is een browser, omdat ik met google drive en youtube werk (maar ik hoef geen videos te bewerken). Ik gebruik verder geen andere zakelijke software.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik ben na een aantal Windows laptops overgestapt naar de Chromebooks en wil voor geen geld meer terug naar Windows.
Ik heb nu mijn 2e HP Chromebook in de prijsklasse rond de €500,- en doet alles wat ik verlang. Dit is alleen maar prive gebruik.

Met een Mac niet veel ervaring maar het beetje ervaring was niet verkeerd.
Veel te weinig om eraan te wennen en in mijn ogen veel te duur voor wat ik ermee zou doen vooral omdat het voor mij alleen maar om een browser zou gaan en voor de rest gebruik ik niets.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ad de Jong schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:01:
Ik ben na een aantal Windows laptops overgestapt naar de Chromebooks en wil voor geen geld meer terug naar Windows.
Ik heb nu mijn 2e HP Chromebook in de prijsklasse rond de €500,- en doet alles wat ik verlang. Dit is alleen maar prive gebruik.

Met een Mac niet veel ervaring maar het beetje ervaring was niet verkeerd.
Veel te weinig om eraan te wennen en in mijn ogen veel te duur voor wat ik ermee zou doen vooral omdat het voor mij alleen maar om een browser zou gaan en voor de rest gebruik ik niets.
Ik zou een chromebook ook helemaal prima vinden, maar waar het mij om gaan is dat de laptop dan wel aan bovenstaande eisen voldoet. Wat voor chromebook heb je?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik heb deze..

Gekocht juli "21 voor €599,-.
Werkt nog steeds goed, alleen een beetje spijt van het model.
Ik maak nooit/zelden gebruik van de mogelijkheid om hem als een soort tablet te gebruiken.

Mijn oude Chromebook doet het ook nog steeds maar wordt niet meer ondersteund en de accu is op.
Eenmaal opgestart kan die nog best aardig meekomen.

[ Voor 65% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2024 08:10 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

vincent0s schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:03:
Vraagje, heb je al ervaring met een macbook? En ben je bekend met de plus en min punten van macOS?

Ik raad je aan om al je (zakelijke) software langs te lopen, met het oog op of het conpatable is met macOS. Zo niet, ben je dan bereid om een virtuele machine (windows in mac) of een aparte windows installatie uit te voeren.

Laatste vraag in welke sector ben je werkzaam?

Succes!
Dit is tegenwoordig geen issue meer - Omdat praktisch alles web is en de grote jongens (Google, Microsoft, Adobe) ook goede mac support hebben, alleen gamen is er niet bij, maar daar heb je cloud diensten voor als je dat wil

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1