Hoe kan ik het beste mijn custom gaming pc mee verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Mijn vraag

Ik heb een Gaming PC die ik zelf in elkaar heb gezet de kast Onderdelen zijn

GPU - Sapphire Nitro+ RX 5700 XT
MOBO - MSI B450 Tomahawk MAX
CPU - AMD Ryzen 7 7800X
Kast - NZXT H500
Opslag - 3x SSD achterkant 870x2 970x1
CPU Cooler - Scythe Mugen 5 PCGH Edition
RAM - 2x 16GB (32gb)
PSU - Be Quiet Straight Power 11 Gold 750w

----------------------------------------------------------------

Mijn vraag is zoals de titel is. Ik moet helaas ( het is geen ramp ) naar spanje tijdelijk ivm er geen huur woning meer is en ik hier uit moet. Maar ik vind de pc in de camper beetje link met bewegen van het voertuig over hobbels etc. ivm Video kaart gpu cpu etc.

Wat kan ik hier het beste op doen? Ik heb instapack gezien en heb er aantal op meerdere websites gezien heb 1 info video van die variant gezien van JazyTwoCents. Weten jullie wat ik hier het beste kan doen nu? Sinds ik ruime 3-4 maanden daar zit.. ik heb niet lang de tijd meer helaas.

Mvg Joe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zorgen dat de kast goed vast zit wanneer je de PC in het voertuig zet, dan denk ik dat je al redelijk wat problemen kan voorkomen. Je zou dan dus de kast in een doos kunnen doen, waarin je vervolgens bijvoorbeeld het instapack hebt zitten. De doos zet je dan dus vast in het voertuig, zodat schuiven e.d. ook geminimaliseerd wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 14-05-2024 16:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GPU eruit en je CPU koeler losmaken, en die in hun eigen doos vervoeren. Dan kan er weinig misgaan verder.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Videokaart zou ik er sowieso uit halen, en eventueel de processorkoeler ook. Alle andere onderdelen kunnen niet heel veel bewegen, en daarmee zal het dus ook wel meevallen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59

Detmer

Professioneel prutser

Kast op de zijkant leggen waardoor de videokaart en processorkoeler niet naar beneden leunen en minder te verduren krijgen onderweg. PC's worden ook verzonden via de post en daar zal het meer te verduren krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Detmer op 14-05-2024 16:35 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
spone schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:31:
GPU eruit en je CPU koeler losmaken, en die in hun eigen doos vervoeren. Dan kan er weinig misgaan verder.
en de CPU zelf met al die pins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
maar in die video had hij insta spul in de kast ( daarnaast heb ik alle originele dozen nog hoor )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De CPU lekker laten zitten. Die zit vastgeklemd met zijn vele pinnetjes in de socket, en tenzij je met je systeem gaat gooien gaat die nergens heen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
W4R71G3R schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:36:
[...]

en de CPU zelf met al die pins?
Die kun je gewoon laten zitten . Die zit prima in de kast. De koeler en GPU zijn vrij zwaar en kunnen dus gaan wiebelen tijdens transport waardoor ze eventueel de verbindingen op het moederbord los kunnen trillen. Dat wil je niet. Dus die twee los halen en dan gewoon alles goed inpakken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
en hoe verpak ik de GPU and CPU koeler het beste? ik heb hier in de woning tapijt en loop vrijwel altijd op blote voeten dus weet niet of dat veel uit maakt met statics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
YouTube: How to properly pack and ship a PC! dit was de link met instapack van hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W4R71G3R schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:44:
en hoe verpak ik de GPU and CPU koeler het beste? ik heb hier in de woning tapijt en loop vrijwel altijd op blote voeten dus weet niet of dat veel uit maakt met statics
Als het even kan, in de originele dozen. Maar een anti-statische zak voor de videokaart lijkt me sowieso handig (die bij de videokaart vaak al in de doos zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Hahn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Als het even kan, in de originele dozen. Maar een anti-statische zak voor de videokaart lijkt me sowieso handig (die bij de videokaart vaak al in de doos zit).
kan je die hergebruiken ook? werd mij ook keer verteld dat er een soort standaard voor die kaart erin moest zitten heb dat nooit gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W4R71G3R schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:46:
[...]

kan je die hergebruiken ook?
Wat bedoel je met 'die'? De doos of de statische zak? Die kan je allebei hergebruiken.
werd mij ook keer verteld dat er een soort standaard voor die kaart erin moest zitten heb dat nooit gevonden
Een standaard om je videokaart in je kast te ondersteunen, gok ik dat je bedoelt? Die zit er niet standaard (no pun intended :P) bij. Maar dat is voor je verhuizing ook niet nodig, als je de videokaart uit je kast haalt tijdens het vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Hahn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Wat bedoel je met 'die'? De doos of de statische zak? Die kan je allebei hergebruiken.

[...]

Een standaard om je videokaart in je kast te ondersteunen, gok ik dat je bedoelt? Die zit er niet standaard bij. Maar dat is voor je verhuizing ook niet nodig, als je de videokaart uit je kast haalt tijdens het vervoeren.
De zak ja en dat 2de ja die standaard maar die was ook niet voor de verhuizing nodig. Dat was mijn vraag aan mijn verkoper megekko of 1 van de andere 2 die zeiden dat die er in moest zitten als me kaart beetje hing want die zit alleen met pins + 2 schroefjes vast!

Iedergeval bedankt. Dus geen instapack halen voor binnen de kast na cpu koeler en gpu uitgehaald?
het glas heeft nog steeds de bestikkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
iedergeval bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
vraagje nog.. kan ik hier in de pc kast zonder de gpu en cpu koeler ookk nog eventueel kleding stacken? zodat ik wat loze ruimte biji vul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W4R71G3R schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:34:
vraagje nog.. kan ik hier in de pc kast zonder de gpu en cpu koeler ookk nog eventueel kleding stacken? zodat ik wat loze ruimte biji vul?
Het kan, of je het moet willen in verband met statische elektriciteit is een tweede. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
W4R71G3R schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:34:
Als je ze goed van elkaar isoleert, het liefst met antistatisch plastic. Maar ik sluit me aan bij @Hahn, ik zou het risico niet nemen, gezien alle andere maatregelen je wel getroffen hebt. Zonde van het risico.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 24-05-2024 11:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
oke top geen probleem ik zit nu alleen met het monitor probleem ikzelf heb een uitvoering: AOC C27G2ZE/BK Rood, Zwart en die doos is net iets langer en hoger dan uitvoering: AOC Gaming Q24G2A/BK Rood, Zwart

dus ik zat te twijfelen zal ik die 2de monitor eventueel kopen.. een ander via telefoon zegt je kan het verzenden maar wij hebben daar niet echt een punt waar ze komen om het zo te zeggen..
Pagina: 1