Bij casten gaat het beeld van onze LG TV op zwart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-04 22:39
Mijn vraag
Wij hebben een nieuwe TV gekocht, dit is de 48 Inch LG OLED C4 4K Smart TV 2024. Deze tv heeft een ingebouwde Chromecast, die kuren vertoont. Op zichzelf werkt deze goed, bijvoorbeeld het koppelen en ontkoppelen tussen mijn IPhone en LG tv functioneert goed, dus alle instellingen zijn in orde en de netwerkverbindingen zijn op beide apparaten synchroon. Het probleem is dat wanneer ik bij Google foto's op mijn IPhone op het Chromecast icoon klik er wel meteen koppeling wordt gemaakt met de LG tv, maar het tv beeld dan direct op zwart gaat, ik kan dus geen foto's bekijken, terwijl zeg maar het casten wel werkt! Bij het casten tussen mijn HP Laptop en mijn LG tv werkt de ingebouwde Chromecast wel goed en zonder kuren kan ik dan wel Google foto's bekijken! wie kan er achter komen waar het probleem van dat het beeld op de LG tv bij het casten van Google foto's op zwart gaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
48 Inch LG OLED C4 4K Smart TV 2024
IPhone 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gecast met mijn HP Laptop, het werkte daar goed.
Heb contact met LG gehad en die zeggen dat alles zou moeten werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58
Op je telefoon even vanuit een andere app proberen te casten? Misschien vanuit Youtube? De Google Home app?

Heb je ergens een blocker draaien die bij Google iets probeert tegen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Beste Archer_VC10,

Dank voor je reactie1

Youtube werkt goed, na het koppelen is er ook beeld. Casten van Google foto's via mijn HP Laptop werkt ook prima! Ik vermoed een bug of zoiets bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Misschien omdat chromecast geen heif ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik lees iPhone. Heeft de LG niet gewoon AirPlay ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Google foto’s werkt niet op AirPlay!
AirPlay doet het wel op de tv, ik ga al mijn foto’s maar in de cloud van Apple gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Wilde suggestie omdat ik een LG smart tv ook heb.

Je kan je laptop via Mirecast verbinden met LG tv en dan zou je ook je foto's /filmpjes kunnen streamen .
Airplay is inderdaad ook een optie dat heeft mijn eigen tv ook, maar geen Chromecast ingebouwd. Dacht dat LG er niet aan deed alleen bij de hele modernste tv's . Anders zou je ook nog een losse Chromecast zelf kunnen kopen voor 30 euro als je iPhone dat ondersteund. volgens mij zou je je telefoon daar ook mee kunnen verbinden.

Streamen vanaf je telefoon gaat via Wifi,
Heb je je al geprobeerd om je Wifi netwerk opnieuw op te starten? en de tv verbinden met een lan kabel naar de router?

[ Voor 18% gewijzigd door WhiteHwk op 15-05-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel814
Hoi WhiteHwk,

Ik heb gisteren de optie scherm van de IPhone streamen op de TV en hiermee kan je heel goed Google foto op starten, dit werkt perfect! Ik heb ook wel nog een losse Chromecast, maar het gaat erom dat de ingebouwde chromecast van de LG tv zou moeten werken en dat doet die nog steeds niet! Voorlopig laat ik het er maar even bij.
Pagina: 1