Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
De afgelopen maanden ben ik op en af bezig geweest om een nieuw systeempje samen te stellen. Met alle keuzes en enorme prijsverschillen lijkt iedere stap tegenwoordig keuzestress te veroorzaken. Ook is steeds meer content/reviews op internet lijken gesponsord te zijn waardoor je niet meer weet of je ongewild in een bepaalde richting wordt geduwd en wat je nog kan geloven.

Dit los ik meestal op om zoveel mogelijk meningen te verzamelen en daar zelf dan een middenmoot in te zoeken. Momenteel ben ik bezig behuizingen te bekijken. Onderstaande staan o.a. op mijn shortlist omdat ze redelijk neutraal zijn en ik ze vaak zie terugkeren in reviews en aanbevelingen.

De kast zal op mijn bureau staan, in een jammer genoeg wel redelijk stoffig huis. Het systeempje dat ik uiteindelijk wil bouwen zal naast thuiswerk ook voor gamen en soms wat mediacreatie (foto en video) gebruikt worden. Ruimte voor een grote, warme GPU is een must.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 94,19€ 94,19
1BehuizingenLian Li Lancool 216 Zwart€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenLian Li Lancool 216 Zwart RGB€ 106,86€ 106,86
1BehuizingenMontech Air 903 Max Zwart€ 73,44€ 73,44
Totaal€ 364,39

Corsair 400D
Dit lijkt mij een mooie, eenvoudige en degelijke kast te zijn. Ik ben ook altijd tevreden geweest over mijn Corsair Obsidian 450D. De prijs lijkt mij ook wel goed te zitten, al zijn hier wel maar 2 120mm fans meegeleverd waarvan ik lees dat ze goedkoop en luidruchtig zijn. Deze zouden dus moeten vervangen worden naar iets beter wat een meerprijs betekend, ook meen ik dat er geen fanhub aanwezig is. Het gaat dus om een kwalitatieve kast, maar nogal kaal.

Lian Li Lancool 216
Wordt daarom misschien aanbevolen als alternatief van de Corsair 400D. Het design is neutraal en er bestaat een non RGB versie van (ideaal). Het zou gemakkelijk in werken zijn en de kwaliteit is oké. De RGB versie heeft naast ARGB fans ook een fanhub. Beide modellen beschikken over 3 (2x 160mm en 1x 140mm) fans wat vele als iets positief zien (bvb Gamers Nexus).

Al kan ik niet direct de kwaliteit van de fans vinden en of ze veel lawaai maken. Ook is het niet duidelijk of de optionele stoffilter die je afzonderlijk kan kopen een grote invloed heeft op de luchtinput en of je dit überhaupt wel nodig hebt (front mesh zou ook stofwerend moeten zijn).

Montech Air 903 Max
Over de Montech kan ik niet zo heel veel vinden. Hij wordt als alternatief aangeraden op de Lian Li Lancool 216 en heeft vooral een zeer scherpe prijs. Er zijn 4 140mm fans inbegrepen die afhankelijk van waar ik lees toch wel wat lawaaierig kunnen zijn. 3 fans als input en zouden ongeveer evenveel lucht kunnen aanzuigen als 2 160 varianten.

Mijn budget staat niet in steen gebeiteld.
Maar ik wil geen kast van 200+ euro vol met led en andere snufjes die ik niet tot amper zal gebruiken en aan de andere kant wil ik ook geen kast van 20 euro waaraan ik mij kan snijden. Daarom denk ik dat rond de 100 euro een mooie prijs is (als goedkoper even kwalitatief is, ga ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen).

Alternatieven zijn ook altijd welkom.