Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
Hoi!

Ik start na de zomer met een fulltime opleiding tot lerares, dit zal doordeweeks zijn en gedurende sommige periodes is er stage. De opleiding zal minimaal 4 jaar duren en indien alles op tijd verloopt maximaal 7 jaar duren, afhankelijk van of ik de vervolgopleiding ook zal volgen.

Nu werk ik momenteel in een hotel op de afdeling ontbijt voor ongeveer 2 dagen per week. Het lijkt mij erg prettig om gedurende de vakanties en met name de zomervakantie meer te kunnen werken en vooral ook afwisselend te kunnen werken, dus meer dagen in het hotel werken spreekt mij niet zo aan. Ik heb deze zomer tot eind Augustus nog veel tijd over, nu wilde ik dit graag investeren om ofwel een Buschauffeurs diploma (rijbewijs D) te behalen ofwel mijn Taxichauffeurs diploma te behalen om in de toekomst ook (afwisselend en flexibel) meer werkzekerheid te hebben.

Mijn beschikbaarheid is 's ochtends vroeg doordeweeks tot 09:00 en afhankelijk van mijn lesrooster wellicht een of twee dagen tot 10:00 en/of in de middagen vanaf bijv. 16:00 - 20:00, daarnaast alle schoolvakanties ruim beschikbaar en een of twee dagen ieder weekend beschikbaar. Mijn voorkeur gaat wel uit naar 's ochtends werken, dus bijvoorbeeld 06:00 - 14:00 en ik werk liever 's avonds niet na 20:00 of uiterlijk 21:00.

Ik zoek werk voor ongeveer maximaal 16 uur per week, nu kan het voorkomen dat ik gedurende vakanties meer kan werken, maar ik wil niet vastzitten aan een contract van bijv. 18 uur per week. Verder ben ik erg flexibel hierin, ik vind 8 uur per week ook helemaal prima zolang ik maar gedurende enkele jaren doorgaans wekelijks kan werken.

Nu heb ik vorig jaar telefonisch direct contact gehad met een (onvriendelijke) medewerkster van het OV en op de vraag of het mogelijk is dat ik zelfstandig mijn rijbewijs D behaal om dan part time voor bijv. 12 tot 16 uur te werken, kapte ze mij gelijk af en zei dat dit absoluut niet mogelijk zou zijn. Toen heb ik er niet meer over nagedacht.

Enkele weken terug toch maar opnieuw wat informatie gezocht en gesolliciteerd via een uitzendbureau en nu heb ik deze week bij Consolid een sollicitatiegesprek. Zij waren geïnteresseerd en telefonisch gaf een medewerkster aan dat tot 16 uur werken zeker mogelijk zou zijn. Ik lees echter op internet toch wat negatieve berichten, vooral rechtszaken, omtrent dat een uitzendbureau de kosten van de opleiding en rijbewijs (deels) betaald en mensen dan toch vroegtijdig om welke reden dan ook stoppen en hierdoor in conflict komen. Dat zou ik graag willen voorkomen, bovendien duurt het met het aantal uur dat ik kan werken ook lang voordat ik de (gedeeltelijke) opleidingskosten kan terugbetalen. Dus hierdoor twijfel ik of dit wel geschikt is voor mij. Ik zal mijn vragen hierover dan met het uitzendbureau deze week bespreken, ook ben ik benieuwd op welke wijze ik dan kan werken qua uren en diensten. Zijn er bijv. wel kortdurend diensten 's ochtends beschikbaar van bijv. 05:30 - 08:30 of niet. Want in de weekenden werk ik het liefst bijv. 06:00 - 14:00 en niet meer in de namiddag of avond. Ook weet ik niet of het mogelijk is dat ik dan zelf eerst de opleidingskosten betaal, maar die zijn verwacht ik ook rond de 6000 euro of hoger, wat het denk ik te duur maakt. Aan de andere kant is het een investigering als ik hierdoor de komende jaren, enige werkzekerheid heb en het werk zelf ook leuk zou zijn. Wat ik alleen dus nog niet weet van te voren.

Een andere optie, die ook een stuk minder duur is, is om mijn taxichauffeurs diploma te regelen. Ik weet dat dit via een uitzendbureau kan, maar dan zit ik gelijk vast aan allerlei verplichtingen wat ik liever niet wil. De kosten hiervan zijn rond de 1100 - 1500 euro, ik verwacht voor mij dan rond de 1500 euro omdat ik graag wat meer praktijklessen zou willen. Ik sprak met een bedrijf, dat mij ook erg vriendelijk leek en hij vertelde mij dat als ik het diploma zelf behaal, ik in principe erg flexibel aan de slag zou kunnen. Zo hoef ik niet per se 's avonds beschikbaar te zijn en is het prima als ik liever diensten van bijv. 06:00 tot 14:00 zou kiezen in de weekenden en schoolvakanties. Hij vertelde ook dat het vaak in de zomervakantie erg druk is en dat er dan meer werkgelegenheid is, wat ook weer goed aansluit op mijn studie. De diensten zijn wel altijd rond de 6 of 7 uur of langer. Dus doordeweeks zou ik dan in principe niet kunnen werken, wellicht een keer in de middag als mijn lesrooster het die periode toe zou laten. Dit leek mij best leuk, zo zit ik ook niet vast aan allerlei verplichtingen met een uitzendbureau en vergroot ik toch mijn werk opties voor de komende jaren.

De reden dat ik liever niet vast wil zitten aan een (terugbetalingsregeling van de opleidingskosten) uitzendbureau, is omdat ik enkele jaren niet heb kunnen studeren en ik wil niet het risico nemen dat ik wat meer tijd en moeite heb met de studie die ik in September start en dat ik dan in tijdnood zou komen. Via het bedrijf voor de taxi kan ik makkelijk afspreken bijv. 8 uur in de weekend te kunnen werken en dan in de vakanties wat meer en wellicht volgend jaar 16 uur in de weekend te gaan werken, dan weet ik zeker dat ik genoeg tijd voor mijn studie zal hebben. Met de buschauffeurs uitzendbureau, verwacht ik dat ze minimaal 16 uur willen en dat is dan ook nog in combinatie met zo'n verplicht contract met een terugbetalingsregeling van de opleidingskosten en ik denk dat dit misschien iets te stressvol is gedurende het eerste jaar van mijn studie...

Tot slot vind ik veiligheid ook belangrijk, de medewerker aan de telefoon van het taxi bedrijf vertelde dat de diensten overdag en in de middag zeker veilig zijn voor vrouwen om als chauffeur te werken. Vooral de diensten van/naar luchthavens. Dat zou dan iets voor mij kunnen zijn.

Lang verhaal. Heeft iemand hier part time ervaring als buschauffeur via een uitzendbureau en/of taxi chauffeur en wat zijn jullie ervaringen? Wat zou jij aanraden op basis van dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
Mijn eerste reactie op de titel was: Taxi.

Meer vrijheid, af en toe lekker alleen (terug)rijden dus ook meer mogelijkheden om even een winkel of tandarts tussendoor te plannen. Ik weet niet hoe dat met Uber gaat maar dan kan je zelf je ritten accepteren naar gelang je nog tijd hebt.

Met de bus lijkt me toch meer dat je ritten hebt van minstens een halve dag, allerlei redenen waardoor de terugreis op zich laat wachten. Zo'n bus stop je niet in je achterzak als je tussen twee ritten zit. Flinke investering in tijd en geld terwijl het later niet je beroep wordt.

Er zijn nog meer chauffeursberoepen, heftruck-, directie-, koerier- , dealer/garage- enzovoorts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:37
Mijn eerste reactie was, bij allerlei uitzendbureaus hebben ze werk waar je niet eerst een zelfbetaald diploma of bewijs voor hoeft te halen wat je later waarschijnlijk nooit meer gebruikt want je gaat een heel andere richting studeren.
Waarom per se die bus of die taxi?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:41

g0tanks

Moderator CSA
Als alternatief zou je ook nog studentchauffeur kunnen worden voor privétransport of autotransport. Bijvoorbeeld: https://www.werkenbijstud...vacature-studentchauffeur

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:24:
Als alternatief zou je ook nog studentchauffeur kunnen worden voor privétransport of autotransport. Bijvoorbeeld: https://www.werkenbijstud...vacature-studentchauffeur
Hier dacht ik ook aan, collega student van mij deed dit ook en was er erg enthousiast over.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Ik heb inmiddels toch maar de sollicitatie voor buschauffeur via de uitzendbureau afgezegd, omdat ik het minimum aantal uur dat zij nodig hebben toch iets te risicovol vind om vast aan te zitten in combinatie ook met dat zij (deels) mijn opleidingskosten zouden betalen.

Dus nu ga ik (zelfstandig) de taxi chauffeurs diploma proberen te behalen deze zomer! Ik heb ook al contact gehad met een taxi bedrijf waar ik dan eventueel in dienst zou kunnen gaan, na het diploma behaald te hebben. Ze konden geen garantie geven, maar hij vertelde dat er regelmatig periodes zijn dat er genoeg werk is en ik vind het geen probleem als ik een periode geen werk kan krijgen.

Ben benieuwd hoe het zal verlopen.

Ik heb eerder inderdaad al gesolliciteerd bij de student chauffeurs vacatures, maar of geen reactie meer ontvangen of de reactie dat ze voldoende personeel hebben (ondanks dat er een vacature voor open stond...) maar toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Hoi!

Ik zal deze zomer (zelf betaald) mijn taxi chauffeurs diploma proberen te behalen om vervolgens als bijbaan vooral in de weekenden en schoolvakanties als taxi chauffeur aan de slag te gaan.

Alleen lees ik zo nu en dan toch verhalen over dat een taxi chauffeur aangevallen is. Het bedrijf waar ik wilde gaan werken, gaf al aan ‘s avonds vanaf 22:00 geen vrouwen te laten werken. Heel prettig natuurlijk, maar het zette mij toch aan het denken over de veiligheid om als vrouw chauffeur te willen zijn.

Zijn er hier mensen die dit werk doen en zelf vrouw zijn en hierover hun ervaringen kunnen delen of mannen die als taxi chauffeur werken en collega’s hebben die vrouw zijn en ervaringen kunnen delen, die ze van hen gehoord hebben?

Ik gaf al aan het bedrijf aan vooral geïnteresseerd te zijn in de luchthaven vervoeren, hij gaf zelf al aan dat dit vaak ‘normale’ mensen betreft…

Waar ik mij denk ik vooral zorgen om maak zijn mannen (jong en oud) voor wie ik dan als chauffeur zou werken. Het lijkt mij een ontzettend leuk beroep om naast mijn studie te doen, ook erg flexibel qua werktijden. Verder vind ik het niet zo erg dat ik nu de opleiding zelf betaal en het werk uiteindelijk toch niet bleek te passen bij mij (qua werk of overlast). Dan kan ik daar zeker mee leven en ander werk zoeken, dus ik wil het graag een kans geven. Was alleen benieuwd naar de ervaringen van andere (vrouwen). Moet erbij vermelden dat ik misschien ook iets steviger in mijn schoenen kan staan en het lastig kan vinden om in sommige situaties duidelijk ‘nee’ te zeggen, omdat ik dan uit angst nogal stil word.

Maar hopelijk is dit niet een probleem dat zich gauw voordoet bij diensten overdag tussen 06:00 - 15:00 en/of bij luchtvaartmaatschappij vervoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een vervelende passagier kan je altijd treffen natuurlijk...

maar denk dat er sowieso al een verschil zit tussen "uitgaans publiek" en mensen die serieus van thuis naar bv schiphol willen of V.V.

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij graag wilt rijden, waarom niet solliciteren bij een partij die leasebakken haakt en brengt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Lastig onderwerp, ik ben zelf een grote kale vent.

Misschien als je je voorbereid op het ergste en hoop op het minste dat je dan goed uitkomt. Ik bedoel vooral wat zelfverdedigings truukjes onderzoeken die er mogelijk zijn, zichtbare noodknop en/of camera's in het interieur als het bedrijf dat toestaat of al doet. (SOS knop van de auto zelf?)

Voor je zelf ook alvast bedenken dat je in uiterste gevallen de noodhamer en iets van een spuitbus onder handbereik hebt. Pepperspray is verboden, je kan overwegen of je daar toch iets mee wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@jnr24 gelukkig is er genoeg in spuitbus wat niet gek is als een vrouw dat bij zich heeft..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
Volgens mij maak je je druk om niks. Door je te focussen op wat er verkeerd kan gaan, trek je een piepklein risico totaal uit z'n verband.

Natuurlijk, er zijn vervelende mannen, maar die zijn overal. Als pizzabezorger loop je ook risico. Als je gewoon over straat loopt loop je al risico. Maar je kunt toch moeilijk je hele leven laten bepalen door een paar vervelende mannen. Als het jou leuk lijkt om als taxichauffeur te werken, dan moet je dat gewoon gaan doen. Zeker als je overdag mensen van en naar een vliegveld brengt, kan ik me niet voorstellen dat daar iets mee fout gaat. Uitgaanspubliek kan doorgaans wel vervelend zijn, maar ook daarmee gebeurt maar zelden iets ergs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:21
Voor de prijzen die je in Nederland voor een taxi betaald mag je er vanuit gaan dat je niet direct gespuis in je cab krijgt, zeker rond de normale tijdstippen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Minaaj schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:38:
Voor de prijzen die je in Nederland voor een taxi betaald mag je er vanuit gaan dat je niet direct gespuis in je cab krijgt, zeker rond de normale tijdstippen.
Mensen met geld kunnen ook gespuis zijn, juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvanhemert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 20:12
PhilipsFan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:34:
Volgens mij maak je je druk om niks. Door je te focussen op wat er verkeerd kan gaan, trek je een piepklein risico totaal uit z'n verband.

Natuurlijk, er zijn vervelende mannen, maar die zijn overal. Als pizzabezorger loop je ook risico. Als je gewoon over straat loopt loop je al risico. Maar je kunt toch moeilijk je hele leven laten bepalen door een paar vervelende mannen. Als het jou leuk lijkt om als taxichauffeur te werken, dan moet je dat gewoon gaan doen. Zeker als je overdag mensen van en naar een vliegveld brengt, kan ik me niet voorstellen dat daar iets mee fout gaat. Uitgaanspubliek kan doorgaans wel vervelend zijn, maar ook daarmee gebeurt maar zelden iets ergs.
Het vergelijken met een baan als pizzabezorger of over straat lopen is echter scheef. Beide situaties geven je een gemakkelijke manier om uit te wijken van een potentieel gevaar. In deze context kan dat dus een klant, of iemand die je tegenkomt op straat zijn.

In een auto zit je heel dicht op de ander en je hebt in principe een "contract" afgesloten dat je diegene van A naar B brengt. Het is jouw auto, die kun je niet zomaar achterlaten. Er zijn dus geen gemakkelijke manieren om uit te wijken zonder de boel te laten escaleren.

Begrijp me niet verkeerd want als iets je droom is dan denk ik dat je er gewoon voor moet gaan. Maar om op deze manier de risico's te bagitaliseren denk ik dat er te licht over wordt nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 22:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Er zijn twee topics samengevoegd, dus misschien lijkt de volgorde van posts soms wat raar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Oh heel erg bedankt voor de tips en geruststellingen, vooral die omtrent veiligheidsopties in de auto zelf waren erg handig, bedankt. Ik zal dat dan zeker ter zijner tijd met het bedrijf bespreken om te kijken wat de opties zijn! Ik weet dat er bijvoorbeeld ook fluitjes zijn die ik aan mijn sleutelhanger kan hangen en ook geluidsknopjes voor de sleutelhanger voor noodgevallen, denk dat zulke kleine beetjes toch zullen helpen mocht er ooit toch iets voorkomen, zeker gezien ik dus van nature iemand ben die toch eerder verstijft van angst in zulke gevallen, is het toch fijn om een beetje voorbereid te zijn.

Dit leek mij ook interessant: “solliciteren bij een partij die leasebakken haakt en brengt” hoe zou ik daarvoor naar een vacature moeten zoeken eigenlijk, ben zulke vacatures nog niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
chauffeursoplei schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:51:
...

Dit leek mij ook interessant: “solliciteren bij een partij die leasebakken haakt en brengt” hoe zou ik daarvoor naar een vacature moeten zoeken eigenlijk, ben zulke vacatures nog niet tegengekomen namelijk.
Ik denk dat je iets te 'officieel' naar vacatures zoekt. Dat is natuurlijk wel een belangrijke manier, maar een druk bedrijf heeft al maanden eerder iemand nodig dan dat de vacature bij jou verschijnt. Schroom dus niet om lekker op Google Maps te kijken op bedrijventerreinen en in te schatten of er iets voor jou bij kan zitten. Koeriersbedrijven, Autoschade, garages, kleine of grote dealers. Oh die gasten de kapotte mobieltjes bij mensen halen/thuisbrengen. Lijkt me ook niet verkeerd.

Staar je ook niet blind op je "droombaan". Misschien dat de "USB kabel expert BV" wel de leukste en meest perfecte baan voor je heeft.

Want eerlijk gezegd zijn chauffeursbanen niet de meest makkelijke/flexibele banen (Uber natuurlijk wel). Wat denk je bijvoorbeeld van een webwinkel waar je in een klein team tussen 6:00 en 23:45 de pakketjes kan klaarzetten of één of andere showroom/receptie achtige baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:42
SmurfLink schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:27:
[...]

Hier dacht ik ook aan, collega student van mij deed dit ook en was er erg enthousiast over.
Ik heb dit in mijn studententijd gedaan en de leukste ritten van mijn leven gemaakt: ben in het Catshuis geweest, op een gala met Willem Alexander en dat vrouwtje uit Zweden en nog allerlei andere leuke ritjes gedaan. Heel flexibel en je rijd de mooiste bakken: een echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
Een kameraad van me heeft ook een taxibedrijf en sommige chauffeurs rijden alleen maar patiënten van hun huis naar het ziekenhuis en terug als ze een behandeling moeten ondergaan

Het enige nadeel is dat je toch een soort band krijgt als je ze vaker in de auto heb en sommige redden het niet vooral als het kinderen betreft daar moet je tegen kunnen

Maar het zijn geen lastige klanten iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:40
Ik heb 10 jaar een taxi- en vervoersbedrijf gehad met zo'n 20/25 man personeel. Bedrijf bestaat nog steeds alleen ik heb mijn deel verkocht. 99% van onze business was het vervoeren van zakenlieden waarbij we contracten met grote bedrijven, multinationals, hotels etc hadden. Dus mensen ophalen van de luchthavens, naar het hotel brengen en vervolgens hun hele verblijf het vervoer voor hun regelen. Met een luxe wagenpark waarbij de vooral studenten stonden te stuiteren om in de S- en V-klasses te mogen rijden.

Ik kan je alleen maar aanraden om dat werk boven buschauffeur te kiezen. Veel bedrijven helpen je ook graag bij het halen van je chauffeurspas en dat stelt ook echt niet heel veel voor. Ik verzorgde voor ons personeel ook zelf de opleidingen voor de chauffeurspassen. Denk hierbij aan zo'n 4/5 dagen voor zo'n 2 a 3 uur rijden voor je op examen kan.

Kleine tip:
Mijn beschikbaarheid is 's ochtends vroeg doordeweeks tot 09:00 en afhankelijk van mijn lesrooster wellicht een of twee dagen tot 10:00 en/of in de middagen vanaf bijv. 16:00 - 20:00, daarnaast alle schoolvakanties ruim beschikbaar en een of twee dagen ieder weekend beschikbaar. Mijn voorkeur gaat wel uit naar 's ochtends werken, dus bijvoorbeeld 06:00 - 14:00 en ik werk liever 's avonds niet na 20:00 of uiterlijk 21:00.

Ik zoek werk voor ongeveer maximaal 16 uur per week, nu kan het voorkomen dat ik gedurende vakanties meer kan werken, maar ik wil niet vastzitten aan een contract van bijv. 18 uur per week. Verder ben ik erg flexibel hierin
Ik vind dit alles behalve flexibel en op basis van deze hele wensenlijst aan tijden zou ik je niet aannemen en ook niet kunnen gebruiken. Dit werk is niet voor mensen die per se om 20:00 willen uitklokken of om 9:00 al weer weg moeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Justevo op 15-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Justevo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:14:
Ik heb 10 jaar een taxi- en vervoersbedrijf gehad met zo'n 20/25 man personeel. Bedrijf bestaat nog steeds alleen ik heb mijn deel verkocht. 99% van onze business was het vervoeren van zakenlieden waarbij we contracten met grote bedrijven, multinationals, hotels etc hadden. Luxe wagenpark waarbij de vooral studenten stonden te stuiten om in de S- en V-klasses te mogen rijden.

Ik kan je alleen maar aanraden om dat werk boven buschauffeur te kiezen. Veel bedrijven helpen je ook graag bij het halen van je chauffeurspas.

Kleine tip:

[...]
Ik vind dit alles behalve flexibel en op basis van deze hele wensenlijst aan tijden zou ik je niet aannemen en ook niet kunnen gebruiken. Dit werk is niet voor mensen die per se om 20:00 willen uitklokken of om 9:00 al weer weg moeten.
Dank voor de tips! Ik denk dat je dat stuk verkeerd begrepen hebt en uit context haalt, ik bedoelde dat ik flexibel ben erin dat als er minder werk beschikbaar is, bijv. 8 uur of zelfs een periode geen werk, dat het geen probleem is voor mij, omdat ik het niet erg vind als ik een periode niet kan werken en bijv. in een vakantie wel weer kan werken: dáárin ben ik flexibel en dus niet per se qua beschikbaarheid, gezien ik doordeweeks met mijn studie bezig ben en 's avonds liever thuis ben.

Ik heb met een bedrijf gesproken en die gaf gelukkig aan dat er diensten zijn die 's ochtends 06:00 starten tot 14:00 bijvoorbeeld, dus dat zou geschikt zijn voor mij.

Maargoed, enorm bedankt voor de moeite om mijn bericht te lezen en tips te geven. Waardeer het enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Sammy_tukker schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:33:
[...]

Ik heb dit in mijn studententijd gedaan en de leukste ritten van mijn leven gemaakt: ben in het Catshuis geweest, op een gala met Willem Alexander en dat vrouwtje uit Zweden en nog allerlei andere leuke ritjes gedaan. Heel flexibel en je rijd de mooiste bakken: een echte aanrader
Dat klinkt erg leuk! Ik heb bij een vacature student chauffeur van Mobiliteitsdiensten gesolliciteerd en dat werd afgewezen, omdat ze voldoende personeel hebben. Maar misschien dat als ik het blijf proberen, ik in de toekomst daar zou kunnen werken. Lijkt me in ieder geval erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jezze
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 10:20
Staat hier wat voor je tussen? Dit kan je goed combineren met een studie en werken wanneer je wil:

https://www.easyway.nl/vacatures-voor-hiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chauffeursoplei
Jezze schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:47:
Staat hier wat voor je tussen? Dit kan je goed combineren met een studie en werken wanneer je wil:

https://www.easyway.nl/vacatures-voor-hiker
Daar had ik al gekeken, maar waar ik woon was niets beschikbaar volgensmij. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik werkte toen bij studentchauffeur.nl erg leuke werkgever met korte lijntjes en vooral leuke klussen (niet leasebakken leeg heen en weer crossen, maar juist dga’s rondtoeren in hun te dikke premium auto’s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedfruitjuice
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
ik ben een beetje laat met reageren maar misschien kan ik je helpen in het maken van je keuze. Ik heb zelf net een maand geleden mijn taxipas gehaald. Ik ben zelf 23 jaar oud en man. Ik ga vanaf september weer studeren en ik zocht een tijdelijke baan tot die tijd. Hierbij heb ik in de eerste instantie ook gesolliciteerd bij easyway als chauffeur van lease auto's.

Nadat ik een tijdje heb getwijfeld ben ik na wat Google werk terecht gekomen op taxichauffeur in het Wmo vervoer. Vervolgens heb ik zelfstandig mijn taxipas behaald. Ik heb toen 2 sollicitaties gehad, bij zowel een normaal taxibedrijf die ook vooral luchthaven vervoer doet en de WMO taxi. De reden dat ik graag Wmo wou doen is omdat ik ook bang was voor eventuele conflicten met passagiers.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor het "normale" taxibedrijf omdat die mij meer uren konden garanderen. Ik werk er nu ruim 1.5 maand en ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Luchthaven vervoer is eigenlijk heel relaxt. Je weet wie je op moet halen, je brengt ze naar de juiste terminal en dan heb je de werkdag er eigenlijk alweer op zitten.

Zowel Wmo als normaal taxivervoer kent enorme tekorten op het moment. Je zou nog een keer kunnen kijken welk bedrijf bij jou in de regio het Wmo vervoer regelt. Die zoeken hoogstwaarschijnlijk genoeg personeel, ook studenten zijn zeer welkom. Bij Connexxion (de vervoerder in Groningen) kon ik bijvoorbeeld via een app zien welke diensten er voor die week openstonden. Die is perfect te combineren met een studie omdat je van tevoren zelf je werkdagen bepaald op basis van de beschikbare diensten. Ik ben dan ook van plan om te switchen naar Wmo vervoer vanaf september.

Ik heb 1 dag meegelopen op de WMO taxi om een beeld te krijgen van het werk. Hoewel je veel kleine ritjes doet en ook veel bezig bent om mindervaliden in oa een rolstoel in en uit te laden, is het heel erg dankbaar werk met ook weinig tot geen gezeik.

Ik wens je veel succes met je studie en hopelijk heb ik je kunnen helpen met je keuze.
Pagina: 1