Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10
Mijn vraag:

Ik probeer op mijn GW8000-DT de remote shutdown te gebruiken. Ik heb een Shelly 1 aangesloten volgens onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJU2hJ9vzTGCd5l8swkh6bT_qdM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CEnqy48RxjXCQKyHWJYc9kgh.png?f=user_large

In die terminal zit op positie 4 en 5 normaal een "paperclip". Die heb ik verwijderd en daar de droge contacten van de Shelly op aangesloten. Het probleem is dat de omvormer er zich niets van aantrekt. Niet met de Shelly aangesloten, maar ook niet met de "paperclip" wel of niet in de terminal.

Heeft iemand hier al ervaring mee en enig idee wat ik fout doe?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:37

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@DouweEgberts Heb je al via de SolarGo app gecheckt?
Onder Operating Parameters heb je o.a.
de opties "Power Limit", "DRED en "Remote Shutdown"
Staat de laatste misschien nog niet op "enabled/aan"?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweEgberts
Als ik als installer inlog in de SolarGo app heb ik alleen:
  • Active power settings
  • Reactive power settings
  • Power factor
  • Power Limit
Kan ook nergens anders in de app een Remote Shutdown achtige knop vinden.

Misschien relevant: DSP versie 18.18, ARM versie 20

[ Voor 9% gewijzigd door DouweEgberts op 14-05-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@DouweEgberts Bij oudere versies van de SolarGo app ontbreken "DRED" en "Remote Shutdown",
ik heb hier ook nog een V4.1.0 met dit "gebrek"
Deze oudere versie heeft voor mij een klein voordeeltje t.o.v. de nieuwere versies.

Bij de nieuwste versie V5.4.0 zijn beide opties met dezelfde! omvormer wel te zien.
Misschien de app versie checken?

Goodwe houdt helaas geen (openbaar) changelog van de app (of andere software) bij.

Onderstaand de resultaten van de twee app versies met dezelfde omvormer (GW5000D-NS Firmware 51.51.18)
(links op een foon, rechts op een tablet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9cAe5k-bFN7eFWFMmaOTSHvN4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dv2mVyjA7gVlisv55kIQdk0L.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door dunklefaser op 14-05-2024 18:36 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweEgberts
Hmmm vreemd. Ik heb de app vandaag opnieuw geinstalleerd en heb 5.4.0. Ik heb overigens ook nog een GW8K-DT en ook daar heb ik de remote shutdown optie niet, maar wel de DRED optie.

De DRED ontbreekt ook op de GW8000-DT

[ Voor 22% gewijzigd door DouweEgberts op 14-05-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweEgberts
@dunklefaser Is dan op basis van je 2 screenshots de conclusie dat de opties alleen zichtbaar zijn op de tablet versie van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

DouweEgberts schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:16:
@dunklefaser Is dan op basis van je 2 screenshots de conclusie dat de opties alleen zichtbaar zijn op de tablet versie van de app?
Nee - dit is tenminste niet mijn conclusie - ik heb dit toegevoegd i.v.m. het afwijkende beeldschermformaat.
Van een speciale tabletversie weet ik iig niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweEgberts
Inmiddels Goodwe gesproken, die geven aan dat "de omvormers deze functionaliteit vast niet hebben"...

De linkerscreenshot is hoe mijn app er ook uit ziet en waar dus de remote shutdown optie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Toevallig ook dit uit aan het zoeken. De handleiding van de Goodwe GW8000-DT heeft het wel over de functionaliteit, en volgens mij komt het screenshot uit de TS daar ook uit. Er wordt wel gesproken dat dit voor Europa zou gelden, volgens mij zijn we daar...

Overigens vond ik ook dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tJyTg-MCbDV_4oLsL7WmFYbibA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9dCSfaVJI25hjfoecHOYksSU.png?f=fotoalbum_large
Misschien heeft dat invloed op het functioneren van de aansluiting? Het onderschrift is me overigens ook niet helemaal duidelijk...

[ Voor 49% gewijzigd door dicespark op 21-05-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:20
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en kreeg een tip van de Goodwe klantenservice: de landinstellingen moeten op NL-A staan. Bij mij stond deze op het 50hz default. Na deze wijziging en het aanzetten van de functionaliteit via de app werkt de remote shutdown poort.
Pagina: 1