Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenStapelbroek
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-09-2024
De maximumcapaciteit van mijn batterij is inmiddels gedaald tot 74%. Graag wil ik dus de batterij laten vervangen. Nu kan dit bij een officiële Apple store voor +/- 100euro, maar vaak ben je dan wel de telefoon een tijdje kwijt omdat ze dit slechts bij een select aantal Amac's doen. Een alternatief is om de batterij bij een standaard telecom zaak te laten vervangen.

Hebben jullie tips / ervaringen?

Beste antwoord (via KoenStapelbroek op 14-05-2024 15:13)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn best veel officiële locaties waar je je batterij kan vervangen: Apple, Amac, Coolblue en nog wat partijen. Als ik een beetje zoek naar de niet officiële adresjes en hun prijzen zitten ze rond de €79-€89. Voor die twee tientjes zou ik het altijd bij een officiële locatie laten doen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat is voor jou belangrijker? Betrouwbaarheid en garantie, maar duurder en langzamer. Of goedkoper en sneller, maar mogelijk onbetrouwbaarder en mogelijk geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenStapelbroek
Mog schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:32:
Wat is voor jou belangrijker? Betrouwbaarheid en garantie, maar duurder en langzamer. Of goedkoper en sneller, maar mogelijk onbetrouwbaarder en mogelijk geen garantie?
Eerlijk gezegd maakt mij dit niet heel veel uit. De planning is toch om de iPhone over 1 a 2 jaar te vervangen. Als dat moment eerder komt dan gepland is dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Coolblue mag ook deze batterijen voor Apple vervangen. Mogelijk heb je die wel in de buurt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 13:50
Mijn ervaring; Doen bij een ASP, officieel dus.
Apple heeft te veel ingebouwde randzaken die raar gaan doen als je een derde partij er aan laat werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn best veel officiële locaties waar je je batterij kan vervangen: Apple, Amac, Coolblue en nog wat partijen. Als ik een beetje zoek naar de niet officiële adresjes en hun prijzen zitten ze rond de €79-€89. Voor die twee tientjes zou ik het altijd bij een officiële locatie laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth-Kova
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 17:29
Ik zou inderdaad bij Apple zelf laten doen (Amsterdam, Haarlem, Den Haag)
Of zoals mij de grens overgaan naar Duitsland. (Apple werkt wel op basis van afspraak)

Batterij vervangen duurt daar gemiddeld uurtje en kosten zijn 99 euro.
https://support.apple.com...epair/battery-replacement

[ Voor 12% gewijzigd door Darth-Kova op 14-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Mijn ervaring bij de Apple store een paar jaar terug: afspraak maken, op afgesproken tijd inleveren, uurtje (of anderhalf, weet het niet meer) later weer ophalen. Batterij weer als nieuw en alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Je zal je telefoon altijd 'een tijdje' kwijt zijn, want ze kunnen het niet binnen een seconde doen. Maar meestal is een scherm vervangen geen dagen werk. Zoals hierboven al benoemt: een uurtje (of 2) is niet onrealistisch.

Desnoods vraag je van tevoren even hoe lang je je telefoon kwijt zult zijn, voordat je het daadwerkelijk laat doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoenStapelbroek
Dank allen! Coolblue zit bij mij in de buurt. Wist niet dat zij dit ook officieel konden doen. Ga dus daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 08:56
Het klinkt misschien flauw, maar de laatste keer dat ik service nodig had heb ik gewoon even een chat geopend met Apple support. Die weten precies waar de ASPs zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Moet je voor het vervangen van je batterij iCloud lock en password er afhalen? Of kunnen ze met diagnose tools gewoon hun checks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20
Die vraag zou ik even bij Apple stellen. Volgens mij hoeft het niet.... maar zeker weten doe ik het niet.
Pagina: 1