Politieke artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moemoe
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-05-2024
Het valt me steeds meer op dat er artikelen op Tweakers komen die eigenlijk gewoon onder de noemer politiek vallen, maar heel erg losjes met tech gerelateerd zijn.

Vandaag heb je nieuws: Kabinet wil optreden tegen ‘desinformatie’, maar geen onafhankelijke ...
Is dit een bewuste keuze in de redactiekamer? Dit is namelijk heel licht verbonden omdat informatie ook over tech platformen wordt verspreid, maar daarbuiten heeft dit eigenlijk niks met Tweakers te maken toch? Niks gericht op digitale platformen opzichzelf, niks gericht op AI die dit moet ondersteunen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Tweakers is een tech forum in vrij brede zin, dat vind ik persoonlijk ook dergelijk nieuws. Ik vraag mij ook een beetje af welk artikel jij gelezen hebt? Want in het artikel wordt expliciet de opkomst van AI genoemd, buiten dat wordt het gros van "desinformatie" verspreid via allerlei kanalen buiten het reguliere nieuws... dat heeft dan directe raakvlakken met platforms als X, facebook en ieder (zelf benoemd) nieuwsoutlet etc. Lees het gelinkte artikel maar eens ;)

Wat dat betreft zijn tech en communicatie/informatie nauw en onlosmakelijk met elkaar verbonden en kan dit (grote) gevolgen hebben op het gebruik van diverse platforms.

Just my 2 cents uiteraard... maar ik kom niet alleen op Tweakers om over de nieuwste games en hardware te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 14-05-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik mis inderdaad bij dit artikel ook wat de (technische) meerwaarde is voor op de frontpage. Bij het genoemde artikel zit nou ook niet echt direct een relatie met tech. Desinformatie zie je overal, niet alleen binnen of met de IT of dat het zich enkel op eender welk social medium verspreid.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-05-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het verspreiden van desinformatie gebeurt door gebruik van technische middelen een stuk sneller dan op traditionele wijze door een dorpsgek, zoals vroeger, op een zeepkist.

Denk aan X, Facebook etc. Met name de eerste , staat erom bekend desi formatie openlijk toe te staan.

Een voorbeeld wordt in sommige reacties direct gegeven, want daar wordt ook al de nodige desinformatie verspreid.

Imho maakt die technische link het wel degelijk relevant. Maar zijn mijn twee centen uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 14-05-2024 16:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Anno 2024 hebben heel veel politieke beslissingen een technische component - en vice versa. Zoals @MicGlou en @wildhagen ook al schrijven is dat hier ook het geval; desinformatie gaat grotendeels via grote sociale netwerken. Soms is de link met tech daarbij heel duidelijk, andere keren ligt het er iets verder vanaf. We proberen altijd wel zoveel mogelijk op de technische kant te focussen.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:05

3_s

Ik snap dat het soms duidelijker is en soms wat minder, maar in dit artikel is er toch helemaal geen link? Buiten 'we weten nog niet hoe'.

Nu, mij maakt het niet veel uit: ik lees die gewoon niet :).
Pagina: 1