Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:45
Ik heb twee fantastische (jonge) kinderen en ik schrijf 1 a 2 keer per jaar een persoonlijke brief aan ze hoe ik ze beleef en ervaar. Doel hiervan is dat als ik er onverhoopt niet meer zou zijn, dat zij dan naast de normale foto-albums ook een stukje van mijn gedachte/gevoel hebben. Een stukje familie-historie in de maak. Ik heb dit altijd op normaal lijntjes papier gedaan omdat ik dit nog eens mooi wil herschrijven in een mooi boek(je).

Nu de hoeveelheid brieven wat begint toe te nemen wil ik de overstap op dit boekje maken. Tijd om alles over te schrijven dus. Echter wil ik bij iedere brief ook 1 a 2 foto's toevoegen.
Nu loop ik vast. Een normaal A5 lijntjes-boek gaat niet lukken met 20-30 foto's, dit gaat namelijk bol staan. Nu kan ik wel enkele pagina's lossnijden daar waar de foto's komen om wat dikte te winnen, echter nog steeds geknutsel. Alternatief zijn insteekmapjes/bewaarmapjes voor de foto's, maar dit haalt alle charme van het resultaat weg (ik wil geen plastic). Een foto-album voelt niet lekker leesbaar genoeg, iets compacters lijkt mij mooier.

Iemand een creatief idee om circa 40 A5 pagina's en 20-30 foto's op een leuke manier te verzamelen in een schrijft/boekje op een manier waarop dit netjes en toonbaar blijft?

Beste antwoord (via _sepulnation_ op 15-05-2024 12:38)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Voor zoiets lijkt me een scrapbook geschikt - eigenlijk een dure ringband met oversized ring, om het bol staan tegen te gaan. Heb je in allerlei uitvoeringen (kleur, materiaal, aantal pagina's). Verkrijgbaar bij de hobbywinkel.

Gaaf idee trouwens. Mijn vrouw schrijft af en toe een brief aan onze dochter (nu 7), die bewaren we in een doos samen met allerlei herinneringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tarin op 14-05-2024 18:51 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-06 09:20

TommieW

Numa numa.

Ik zou zelf toch naar een fotoalbum-achtig iets neigen. Is het misschien een idee om de brieven in te scannen en via bijvoorbeeld de Hema of Albelli ze af te laten drukken in een fotoboekje?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:32
Dat is echt een leuk idee. Ik zou zelf misschien kijken naar een A4 boekje met ringband. Die zijn er makkelijker uit te halen en kunnen ook net iets makkelijker met de foto's overweg. Je kan het dan zelfs in van die plastic mapjes doen om het nog iets veiliger te maken.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Een ouderwets fotoboek lijkt mij ook wel geschikt om de handgeschreven brieven en foto's in te combineren.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Voor zoiets lijkt me een scrapbook geschikt - eigenlijk een dure ringband met oversized ring, om het bol staan tegen te gaan. Heb je in allerlei uitvoeringen (kleur, materiaal, aantal pagina's). Verkrijgbaar bij de hobbywinkel.

Gaaf idee trouwens. Mijn vrouw schrijft af en toe een brief aan onze dochter (nu 7), die bewaren we in een doos samen met allerlei herinneringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tarin op 14-05-2024 18:51 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN