PostNL pakket verloren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 12:26
Mijn vraag
Het is ondertussen niet de eerste keer dat dit gebeurd maar wel de ergste. Recent wat duurs en groots besteld waar ik relatief lang voor heb gespaard. Uiteindelijk bleek het toch niet helemaal lekker te passen bij mijn setup en dus retour gestuurd. Rarara, pakket al een week niet aangekomen. Aangezien ik momenteel weinig thuis ben heb ik door een familie lid het pakket laten opsturen. Helaas ben ik vergeten te vragen om dit verzekerd te doen. Na veel heen en weer met de PostNL customer service uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om een onderzoek te laten starten, ik weet uit ervaring dat hier hoogst waarschijnlijk toch niets uitkomt, maar vandaar ook mijn vraag: Is er nog meer dat ik kan doen om hopelijk mijn pakket op te sporen of toch mijn geld terug te krijgen (of gedeeltelijk) van het bedrijf waar het retour heen ging?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ondertussen al navraag gedaan bij het bedrijf, zij geven aan het pakket niet te hebben ontvangen. Daarnaast veel in gesprek geweest met PostNL die 3 verschillende dingen aangaven: Pakket was bezorgd op 06-05 om 10:05, op 06-5 11:00 en op 07-05. Omdat ik dus al 3 verschillende antwoorden heb gekregen heeft uiteindelijk 1 medewerker besloten om toch een onderzoek te starten. Wat kan ik nog meer doen? |:(

Beste antwoord (via Dennisp16 op 14-05-2024 22:17)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Omdat jij in deze situatie de verzender bent kan jij PostNL vragen om een onderzoek te starten. Als ontvanger mag je dat niet. Je geeft aan dat een medewerker dit al in gang heeft gezet. Mijn ervaring is dat je hiervoor wat formulieren moet invullen maar dat dit meestal erg weinig oplevert. Meer kan je helaas niet doen.

Heb je foto's gemaakt van het pakket? Nog wel een bewijsje dat het afgegeven is? Dat soort zaken zou naar het bedrijf toe kunnen helpen. Hoe verwachtten zij dat je het pakket zou versturen? Als zij akkoord zijn gegaan met de verzendmethode die je nu hebt gebruikt (of dat normaliter doen), staat daar dan ook ergens bij dat de risico's voor jou zijn?

Officieel is het jouw pakket totdat het bij de ontvanger aankomt, daarom kan je ook dat onderzoek in gang zetten bij PostNL, maar helaas zit daar ook een financieel risico aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weinig denk ik, zeker als het niet aangetekend/verzekerd was ...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tja, niet verzekerd verstuurd. Ik geef je erg weinig kans.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
Denken jullie dat ik misschien met het desbetreffende bedrijf iets kan regelen? Is zover ik weet niet verplicht vanuit hun natuurlijk maar meer als een klantvriendelijkheids iets? Ongeloofelijk dat een pakket van de grote en zwaarte dat die is plots 'verloren' gaat :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:00
Heb je het op eigen initiatief (eigen bestelde PostNL label) retour gezonden of retour gestuurd met behulp van labels die je van de webshop heb ontvangen? Als het laatste het geval is opent dit wellicht extra opties. Al geef je aan dat je een onderzoek heb kunnen laten starten, dus dan denk ik dat je het op eigen initiatief heb verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
Eigen PostNL label, anders had ik me er inderdaad niet zo'n zorgen om gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 15:18
Dennisp16 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:28:
Eigen PostNL label, anders had ik me er inderdaad niet zo'n zorgen om gemaakt.
Zelfs dan had je je zorgen moeten maken. Maar ik ben bang dat er nu niets aan te doen is.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
We gaan het afwachten en hopen op het beste. Laatste optie is heel lief in overleg met de winkel :'(

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Omdat jij in deze situatie de verzender bent kan jij PostNL vragen om een onderzoek te starten. Als ontvanger mag je dat niet. Je geeft aan dat een medewerker dit al in gang heeft gezet. Mijn ervaring is dat je hiervoor wat formulieren moet invullen maar dat dit meestal erg weinig oplevert. Meer kan je helaas niet doen.

Heb je foto's gemaakt van het pakket? Nog wel een bewijsje dat het afgegeven is? Dat soort zaken zou naar het bedrijf toe kunnen helpen. Hoe verwachtten zij dat je het pakket zou versturen? Als zij akkoord zijn gegaan met de verzendmethode die je nu hebt gebruikt (of dat normaliter doen), staat daar dan ook ergens bij dat de risico's voor jou zijn?

Officieel is het jouw pakket totdat het bij de ontvanger aankomt, daarom kan je ook dat onderzoek in gang zetten bij PostNL, maar helaas zit daar ook een financieel risico aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Heb je betaald met een creditcard of SNS betaalrekening? Dan is het mogelijk verzekerd. Ooit een camera lens teruggestuurd die niet is aangekomen. De kosten zijn destijds vergoed door mijn creditcard maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
Ik heb alle bewijzen van afgaven. Bedrijf zelf werkt gelukkig ook wel ok mee en gaan zelf ook nog even kijken hoe of wat. Ze versturen en ontvangen pakketten zover bekend altijd via PostNL / DHL, was ook wat mij werd aangeraden voor retour. Zie niet specifiek iets staan over mijn rechten en plichten, maar over het algemeen en wettelijk ben je als afzender de verantwoordelijke, dus inderdaad weinig te doen nu naast afwachten en daarna verder kijken hoe of wat.

Betaald met ABN AMRO, heb wel ergens iets zien staan over mogelijke kostenvergoeding maar daar moet ik even verder induiken mocht dat het last resort zijn.

Thanks voor de berrichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:18

Dennis1812

Amateur prutser

Dennisp16 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:17:
Ik heb alle bewijzen van afgaven. Bedrijf zelf werkt gelukkig ook wel ok mee en gaan zelf ook nog even kijken hoe of wat. Ze versturen en ontvangen pakketten zover bekend altijd via PostNL / DHL, was ook wat mij werd aangeraden voor retour. Zie niet specifiek iets staan over mijn rechten en plichten, maar over het algemeen en wettelijk ben je als afzender de verantwoordelijke, dus inderdaad weinig te doen nu naast afwachten en daarna verder kijken hoe of wat.

Betaald met ABN AMRO, heb wel ergens iets zien staan over mogelijke kostenvergoeding maar daar moet ik even verder induiken mocht dat het last resort zijn.

Thanks voor de berrichten!
PostNL heeft dus 3 verschillende status bezorgd gegeven?
Ligt het niet bij 1 van de buren van het bedrijf?
Dat zou wellicht nog kunnen.

Of nog bij het pakketpunt?

Verder heb je geen rechten in deze helaas en zal je in het ergste geval je geld kwijt zijn. Elke schikking die je aangeboden krijgt is pure klantenservice.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
PostNL heeft mij inderdaad 3 verschillende bezorg momenten voorgelegd. Vandaar dat uiteindelijk een van de medewerkers besloot om een onderzoek te starten. Dat het bij een buur is afgeleverd sluit ik niet uit maar lijkt mij wel raar. Ze zouden vandaag even rondvragen / kijken dus we gaan het zien.

Mocht het nog bij het pakketpunt liggen ga ik er van uit dat dat uiteindelijk uit het onderzoek naar voren komt. Inderdaad niet heel veel dat ik meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Wat zegt de track & trace dan?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisp16
T&T Staat in de verleden tijd LordSinclair. Ondertussen de 15e en geeft aan wordt bezorgd op 06-05-2024 tussen 09:00 en 11:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer1979
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39
Aantal relevante teksten:

https://www.rijksoverheid...-of-beschadiging-poststuk

https://wetten.overheid.n...k4_Paragraaf4.6_Artikel29

Rijksoverheid zegt dat je aangetekend, met spoed of verzekeringsservice moet hebben gebruikt. Artikel 29.1 zegt dit:
Een verlener van de universele postdienst is voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraagde aflevering van binnenlandse poststukken slechts aansprakelijk indien door de afzender gebruik wordt gemaakt van een wijze van vervoer waarbij een poststuk volgens daartoe in de algemene voorwaarden van het postvervoerbedrijf te stellen regels wordt geregistreerd.
Dus ik denk dat je de algemene voorwaarden erop na moet slaan van PostNL. In mijn beleving lijk je te voldoen aan de voorwaarden in 29.1.

[ Voor 56% gewijzigd door peer1979 op 15-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisp16
Heren, bedankt voor de berrichten, het pakket is gevonden blijkbaar. Vannochtend bezorgd! Dus denk dan toch dat het onderzoek bij PostNL heeft geholpen. :>
Pagina: 1