Nieuwe airco’s, luchtvochtigheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Hallo allemaal,

M’n hele huis vol gehangen met airco’s. Dit jaar (nu) echt goed gebruik van maken.

ik kom op heel veel plekken waar airco’s zijn (gebouwen, auto’s) waar ik nooit last van heb en enkel een lekker koel gevoel van krijg.

Echter, bij onze airco’s in huis krijg ik vrijwel direct na 10 minuten airco lucht hoest, kriebel, droge lippen, kortom onwelbevinden dus.

Ik vraag me af of jullie dit ook ervaren en wat jullie er aan doen. Het echt heel klote want ze koelen fantastisch. (LG 2.5kw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:10
10 minuten na aanzetten? Wat als je ze langer laat draaien?
Hoe is je luchtvochtigheid in huis als de airco's draaien?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Klinkt alsof je luchtvochtigheid erg laag is al voor je de airco aanzet; wat is de relatieve luchtvochtigheid voor je de airco aanzet?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij duurt het al een paar minuten voor je airco als airco werkt.

Zit je niet in de wind?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Filteren de airco's de lucht ook? (En wat is dan de status/kwaliteit van het filter)

Kom op diverse plekken waar ik daar ook last van heb, maar daar wordt dan niet gefilterd maar vooral stof/pollen/(insert andere irritante stofjes) gekoeld en rondgeblazen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Het is allemaal nieuw spul, de airco’s koelen nu eigenlijk pas voor het eerst. Er zitten filters in (s12et) Vooral in de slaapkamer staat nu pas aan voor het eerst. Ik zal de luchtvochtigheid eens meten in huis, ik weet het nu niet.

Maar het viel me echter op dat ik last heb. Ik heb al geprobeerd de schuiven te zetten op richting plafond en lage blaas stand, maar maakt niet uit. Koelt perfect. Maar wel klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Notna schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:57:
Klinkt alsof je luchtvochtigheid erg laag is al voor je de airco aanzet; wat is de relatieve luchtvochtigheid voor je de airco aanzet?
Dit is de belangrijkste vraag. Airco's verlagen de luchtvochtigheid in je huis. Als die al laag is en de airco verlaagt het nog verder, dan kan je klachten krijgen.

Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291380

Opzouten schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:55:
Hallo allemaal,

M’n hele huis vol gehangen met airco’s. Dit jaar (nu) echt goed gebruik van maken.

ik kom op heel veel plekken waar airco’s zijn (gebouwen, auto’s) waar ik nooit last van heb en enkel een lekker koel gevoel van krijg.

Echter, bij onze airco’s in huis krijg ik vrijwel direct na 10 minuten airco lucht hoest, kriebel, droge lippen, kortom onwelbevinden dus.

Ik vraag me af of jullie dit ook ervaren en wat jullie er aan doen. Het echt heel klote want ze koelen fantastisch. (LG 2.5kw)
Als mogelijke reden - bij een multisplit systeem zijn binnenunits verkeerd om aangesloten, dus draadjes van unit 1 hangen aan unit 2 in de buitenunit en andersom. Hebben ze bij mij gedaan, maar gelijk verholpen.
Pagina: 1