TP Link Deco M4 strop met PleX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-06-2024
Mijn vraag
...

Hoi hoi, ik heb een mesh met Deco M4's gemaakt -die van Ziggo. En nu merk ik dat wanneer ik via mijn tv de PleX app gebruik films ineens getranscodeerd (is dat een NL-woord?) worden -ik heb doorgaans alle nodige instellingen van PleX op max res staan -en voorheen streamde ik gewoon 4K over de wifi binnen mijn netwerk zonder kwaliteitsverlies naar de tv (gecheckt met Tautulli).

Suggesties zijn zéér welkom. Ik ben niet thuis in networking -ik weet dus niet of .e.e.a. met DNS of AP te maken heeft of zo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

- SmartWifi modem van Arris of Compal (de Connectbox)
- 3 Deco M4's
- Sony X90K (PleX app)
- laptop i5 (QuickSync enabled) PleX server (met Plex Pass)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Het heeft met die Deco's te maken. Want haal ik ze offline dan werkt alles gewoon zoals voorheen. Alleen heb ik boven in het huis nauwelijks wifi bereik -wat klachten oplevert van mijn partner.

QoS staat uit in Deco M4 app -ik heb gelezen, dat dat weleens een boosdoener kan zijn. Verder weet ik niet of het iets met een subnet te maken heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Mhh dat is vreemd!

Jouw tv is verbonden met WiFi? Kan je eens een speedtest doen zonder en met de deco's? Je kan dat doen via de Netflix app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Ik lees hier vaak iets over die Deco's, en dat je ze dan in Router mode of in Access point mode kan zetten.
Wellicht staan die van jou in Router mode (zou dan Access point mode moeten zijn).
Nogmaals, ik heb zelf geen Deco's in bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hoe zijn de deco nodes aangesloten?
Bekabeld? Zegt de app ook dat ze allemaal signaalbron ethernet hebben?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
EverLast2002 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:51:
Ik lees hier vaak iets over die Deco's, en dat je ze dan in Router mode of in Access point mode kan zetten.
Wellicht staan die van jou in Router mode (zou dan Access point mode moeten zijn).
Nogmaals, ik heb zelf geen Deco's in bezit.
Ja, ik heb daar ook over gelezen. Maar ik zie niet 1 2 3 een optie hoe ik dat in de TP Link deco app kan wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
laurens0619 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:06:
Hoe zijn de deco nodes aangesloten?
Bekabeld? Zegt de app ook dat ze allemaal signaalbron ethernet hebben?
Eentje is bekabeld verbonden met de Connectbox (router/ moden in één?) en de andere twee draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
Michael van S schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:43:
Mhh dat is vreemd!

Jouw tv is verbonden met WiFi? Kan je eens een speedtest doen zonder en met de deco's? Je kan dat doen via de Netflix app.
Zonder de Deco's kan ik direct streamen zonder transcoderen naar kleiner formaat. Als ik de Deco's ertussen heb dan reduceert PleX de snelheid en kwaliteit tot ~1Mbps. Kun je nagaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4muGz-HiuL96Bc0TzXm1EN4_KDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QRIPZVYSJMSA7C4apaE1rkhf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufo
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-02 08:22
Als je de deco app opend kun je onder 'meer' naar geavanceerd. Daar kun je de functie wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
Dufo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:10:
Als je de deco app opend kun je onder 'meer' naar geavanceerd. Daar kun je de functie wijzigen.
Hij stond dus eerst op 'Bewerkingsmodus' ''Wifi-router" dus heb ik hem juist eens omgezet naar 'AP'. Maar nu heb ik net mijn Synology NAS ertussen gezet. En de bestandsoverdracht -data op externe schijven kopieer ik naar de NAS via de laptop- gaat super traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufo
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-02 08:22
Je kan een USB schijf toch direct aan de NAS hangen. Via DSM laten kopiëren.
Zo doe ik het in ieder geval altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packetsniffer
Ik heb de PleX server op NAS geïnstalleerd. Draait moeiteloos 4K films af zonder transcoding. Alleen ben ik stom geweest en heb twee keer 6TB genomen ipv meer. Bij installatie stelde Synology voor ze in SHR te zetten. Eigenlijk vond ik dat niet nodig wat gebruik de schijven alleen voor films. Maar ja, nu ben ik al bijna door mijn opslag heen. Ben ik weer terug bij mijn externe schijven -ik heb er eentje aan de NAS gehangen, werkt ook prima.

Ik ben van plan het geheugen uit te breiden. Nu zit er 2gb in. Ik heb in specs gelezen dat kunt uitbreid tot 6gb (maar de intel cpu staat kennelijk 8gb toe). Kan iemand me een tip geven welke te kopen? Kan ik gewoon een Kingston geheugenstrip kopen (DDR4)
Pagina: 1