De bekende verfbanen in geverfd stucwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 20:30
Inmiddels een paar dagen bezig met het voorbereiden van de kinderkamer met als onderdeel een deel opnieuw schilderen. (Dit was tijdens de verbouwing toen we het huis net hadden niet bepaald netjes gedaan).

Het plafond heb ik inmiddels na wat inlezen in de juiste verftechniek en het gebruik van goede spullen (had ik dat maar eerder gedaan!) (Anza rollers, Sikkens Alphacryl Pure Mat verf en Kip tape) superstrak gekregen.

Bij de witte muur echter blijf ik maar banen zien en zit ik inmiddels op de 3e laag (Ik gebruik hier Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean voor)

Nu weet ik dat deze locatie van de muur funest is aangezien je er altijd langs kijkt als je vanaf de overloop naar binnen kijkt en het licht recht naar binnen schijnt vanaf het raamkozijn.

Voordat ik een 4e en laatste poging wil wagen vraag ik hier om een sanitycheck of ik het niet moet laten voor wat het is of dat een 4e laag iets uit gaat halen :P.

Ik heb trouwens deze stappen gevolgd: https://www.colora.nl/doe...een-binnenmuur-schilderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQkvvA7LS-dQL_pzXEDFvQozlOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FavVSwvROohzM1ipQhEflf9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hoe lang heeft dit gedroogd? Beoordelen moet je altijd als de verf goed heeft kunnen drogen.

Maar zoals je zelf al opmerkt, deze positie met deze lichtinval ga je altijd echt alles kunnen zien.

Op de foto (op mobiel) ziet het er prima uit, wanneer je er meubels tegen gaat plaatsen of dingen ophangen valt het vaak ook al niet meer op.

Rail Away!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:17
Ik denk niet dat het nog opvalt als er wat wanddecoratie hangt.
Of wanneer er een kast staat of iets dergelijks.

Maar als je het nog een keer wilt rollen, gooi dan je verfroller de avond van tevoren in de verfemmer, en doe de deksel weer dicht.

Banen komen door een te droge roller, aldus mijn schilder.
Hij heeft mij de tip gegeven om de rollers de avond van tevoren in de verf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 20:30
Ik had zaterdag de 1e laag gedaan, gisterochtend de 2e en aan het einde van de dag de 3e. (Steeds opnieuw de boel getaped).

Ik twijfel idd ook sterk om het niet gewoon te laten voor wat het is. Het is nu nog leeg en straks ingericht valt het allemaal minder op.