Muizen, Knoppen & Reparaties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teisu
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 08:46
Hallo,

Mijn ervaringen met nieuwere muizen zijn rond uit slecht en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ooit ben ik via een personeelsactie begonnen aan Roccat muizen, super lomp voor zijn tijd (toen). Heb er nadat de eerste stuk ging (scroll wiel) meteen 2 bij gekocht, ze gingen uit het assortiment en waren erg voordelig.

Logitech heb ik een muis 15 jaar gehad en deze heeft na 15 jaar pas de geest gegeven, wederom het scroll wiel en slijtage aan de coatings wat te verwachten is na zo een tijd. Op basis van deze top ervaring vond ik dit toch wel echt een degelijk merk en heb zodoende de Logitech G502 Hero gekocht. Heerlijke muis, beetje slank en licht (Ik zet er altijd maximaal gewicht in). Maar nu begon de onzin. Dit waren de duurste muizen welke ik gekocht heb. Na een jaar begonnen de knoppen moeilijk te doen. Dubbelklikken en niet meer ingedrukt blijven.

Muis op laten sturen voor garantie, maar daar konden ze niks mee doen want "wear and tear" hier was ik het niet mee eens maar kon er verder niks tegen in brengen. Uit eindelijk een tweede gekocht bij een andere leverancier want met zo een service... En wederom na iets langer dan een jaar, exact hetzelfde probleem deze heb ik toen wel vergoed gekregen en ben toen geswitched naar een CORSAIR M65 RGB Elite Wired Optical overgestapt. Prima muis maar deze begint nu ook dubbelklik issues te krijgen ná de garantie periode.

Ik ben er van overtuigd dat de type switches welke ik toch wel kostbare muizen zitten van matige kwaliteit zijn.

Zijn deze switches te vervangen? kan je er betere (als die er zijn) in zetten?

-Edit, te weinig koffie op kan geen goede zinnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Teisu op 14-05-2024 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 13:09
Teisu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:26:
Hallo,

Mijn ervaringen met nieuwere muizen zijn rond uit slecht en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ooit ben ik via een personeelsactie begonnen aan Roccat muizen, super lomp voor zijn tijd (toen). Heb er nadat de eerste stuk ging (scroll wiel) meteen 2 bij gekocht, ze gingen uit het assortiment en waren erg voordelig.

Logitech heb ik een muis 15 jaar gehad en deze heeft na 15 jaar pas de geest gegeven, wederom het scroll wiel en slijtage aan de coatings wat te verwachten is na zo een tijd. Op basis van deze top ervaring vond ik dit toch wel echt een degelijk merk en heb zodoende de Logitech G502 Hero gekocht. Heerlijke muis, beetje slank en licht (Ik zet er altijd maximaal gewicht in). Maar nu begon de onzin. Dit waren de duurste muizen welke ik gekocht heb. Na een jaar begonnen de knoppen moeilijk te doen. Dubbelklikken en niet meer ingedrukt blijven.

Muis op laten sturen voor garantie, maar daar konden ze niks mee doen want "wear and tear" hier was ik het niet mee eens maar kon er verder niks tegen in brengen. Uit eindelijk een tweede gekocht bij een andere leverancier want met zo een service... En wederom na iets langer dan een jaar, exact hetzelfde probleem deze heb ik toen wel vergoed gekregen en ben toen geswitched naar een CORSAIR M65 RGB Elite Wired Optical overgestapt. Prima muis maar deze begint nu ook dubbelklik issues te krijgen ná de garantie periode.

Ik ben er van overtuigd dat de type switches welke ik toch wel kostbare muizen zitten van matige kwaliteit zijn.

Zijn deze switches te vervangen? kan je er betere (als die er zijn) in zetten?

-Edit, te weinig koffie op kan geen goede zinnen maken.
De meeste muizen hebben relatief makkelijk te vervangen switches er in zitten.
Met 5 minuten soldeer ervaring heb je ze er zo af gehaald en nieuwe er terug in gestopt.
99% van de muizen hebben online tutorials van hoe ze in en uit elkaar moeten dus het is echt zo geklaard.

Ik had een Logitech muis van 15 jaar oud, heb hem uit elkaar geschroeft en een willekeurig andere switch er in gegooid en hij werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik ben hier wel fan van de simpele kleine Logitech muizen: M325, M325S en vergelijkbaar. En ook daarbij, na een paar jaar slecht reageren op de knoppen. Omdat ik toch wel blij ben met het formaat heb ik al een paar keer een nieuwe gekocht - tot ik eens een youtube filmpje volgde voor het openmaken van de muis. Met een wattenstaafje en alcohol of contactreiniger de switches schoongemaakt - en nu heb ik een stuk of drie goedwerkende M325 muizen als reserve...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoals @Dynabi schrijft zijn de switches in de meeste muizen makkelijk te vervangen.

Zoek eens op Ali op Kaihl GM 2.0,4.0, 8.0 of op Huano Whitepoint (of gewoon microswitch gaming mouse).
Kosten een paar euro per paar en idem met scrollwiel encoders. Kosten vaak minder dan 2 euro en voor de meeste populaire muizen makkelijk te vinden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
el cheapo trick om de klikprobleem met Logitech muizen op te lossen - werkt!
https://www.youtube.com/watch?v=9leRzMPhJQ0
Deze week heeft 3 jaar oude Mx Anywhere 3 de beruchte klikproblemen ontwikkeld ... en nu niet meer :-)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 12:02
Ik gebruik een Logitech MX Master waar ik wel erg tevreden mee ben.
En een 20+ jaar oude Logitech MX518, welke nog steeds prima werkt.

Daarentegen, met een Corsair Scimitar heb ik na 1 jaar al problemen gekregen met het scrollwiel (asje afgebroken) en dat blijkt een bekende design probleem.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ik heb gelijk dezelfde truc toegepast om mijn twee 17 jaar oude vx nano's, de voorlopers van de MX serie. Ze werken weer! Ikke dikke blij.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1