Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-05 22:40
Sinds corona heb ik (bijna) iedere dag mijn draadloos koptelefoon op voor vergaderingen wat op zich gewoon prima werkt, maar hier wil ik van af, ik wil niet meer heel de dag een koptelefoon op hebben.

Een alternatief is om de ingebouwde microfoon van mijn MacBook Air te gebruiken, maar ik heb mijn MBA altijd dichtgeklapt (ik gebruik een extern scherm). Hierdoor ben ik slecht te verstaan.

Ik wil dus een externe (USB) microfoon kopen, maar hier heb ik wat eisen aan (waarvan ik uberhaupt niet weet of het bestaat).

Tijdens vergaderingen staat de camera vaak aan. De microfoon wil ik uit het zicht hebben, dat betekend dat de afstand tussen mijn mond en microfoon ongeveer 30-50 cm moet zijn.
Omgevingsgeluiden moeten niet opgepikt worden, dus je moet de microfoon kunnen richten zeg maar. Als de microfoon naar mij toe is gericht, moet geluid wat zich achter de microfoon afspeelt niet opgepikt worden. Mijn doel is eigenlijk, als de kinderen op een verdieping lager aan het spelen zijn moet dit niet opgepikt worden.

Welke zoektermen moet ik gebruiken, welke specificaties zijn belangrijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:28
Waarom klap je je MBA niet gewoon open? De microfoons in Mac laptops zijn juist van prima kwaliteit en doen volgens mij wat je wilt. Je kan best een soort vlogging microfoon vinden maar ga dan eens wat reviews lezen. Alles wat je vraagt ook in één apparaat vinden gaat moeilijk worden. De microfoon kan niet voor jou kiezen wat je wel en niet wil horen.

Je zoekt waarschijnlijk een microfoon met een cardiodide of supercardiodide karakteristiek, dat kan je ook gewoon in de pricewatch vinden: categorie: Microfoons
Je kan ook kijken naar de 'unidirectioneel' categorie, geen idee of daar veel verschil in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 14-05-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je alleen zit: Jabra speak. Onverslaanbaar. Desktop speaker met mic op usb, geen ding meer op je oren.
En als je toch een koptelefoon aansluit kun je de mic nog altijd gebruiken want die is prima. Zelf hele goede ervaringen met de 510 en de 750.

* The Eagle zweert er al jaren bij, voor mij geen dopjes (met crappy mic) meer als het niet hoeft :)

Pak wel de MS versies, die werken gecertificeerd met teams.
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Jabra+speak

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 15:16
Vergeet ook je webcam niet, bij de logitech 900 range zitten volgens mij altijd 2 microfoons ingebouwd, die doorgaans goed op je gericht staan. Of die echt omgevingsgeluid wegfilteren durf ik niet te zeggen.

en de 'ouderwetse' dasspeldmic, zoiets:
https://www.bax-shop.nl/d...igitaal-microfoon-systeem
Je hebt op TV vast wel eens gezien dat mensen naast elkaar aan tafel amper nog te horen zijn als hun eigen microfoontje uitvalt. Je hebt hier ook nog de theatervarianten op die met zo'n sprietje over je oor gaan (of in je haar).

Er zijn van Røde ook wat compactere varianten van, deze lijkt daar wat op:
https://www.bax-shop.nl/d...aadloze-dasspeldmicrofoon

De desktop speakers zijn op zich ook wel aanraders, zeker als de knoppen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:47
Ik heb zelf een tijdje geleden een Sennheiser profile gekocht. Zeer tevreden over!