AI model - netwerk schema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 11:16
Bestaat er al een AI model waarbij ik bijvoorbeeld een netwerk schema upload met de nodige ip addressen en interfaces en dan stuurt hij alle commands die op de routers en switchen moeten worden ingegeven door? Zou mijn werk sneller maken :)

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:10

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zou zeggen begin er zelf mee ;) Maar zoals jij dit omschrijft bestaat dit nog niet. Wat vaak wel gebeurd is een CI/CD pipeline welke de boel aanstuurt met bijv. een (open source) SDN sausje. Maar dan redeneer je niet data vanuit een afbeelding, daar kan de juiste data niet uit gehaald worden.

Dan moet je de flow omdraaien en een DCIM / IPAM oplossing ala Netbox gebruiken voor het omschrijven van het netwerk. Vanuit die stap kan je zowel een tekening maken en een netwerk configureren met bijv. Ansible.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:54
Gemmeke schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:58:
Bestaat er al een AI model waarbij ik bijvoorbeeld een netwerk schema upload met de nodige ip addressen en interfaces en dan stuurt hij alle commands die op de routers en switchen moeten worden ingegeven door? Zou mijn werk sneller maken :)
Copilot / chatGPT

Zullen we het gezellig houden? Dergelijke uitspraken zijn echt nergens voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Yariva op 14-05-2024 12:36 ]

The S in IOT stands for security.