Een maand geleden is onze dakkapel geplaatst, deze moet nog afgetimmerd worden aan de binnenzijde.
De wangen wil ik graag glad maken met gipsplaat zodat deze netjes in de muur overloopt.
Het dakje wil ik graag met houten lattenwanden afwerken.
De wangen
Voor de wangen loop ik tegen een uitdaging aan: de linker wang van de dakkapel sluit niet netjes aan op de bestaande schuine muur. Op diezelfde muur is ook het dakbeschot niet echt netjes afgezaagd. De te overbruggen diepte is ongeveer 3 cm. Hoogte van kozijn tot dak van dakkapel is 1,20m.
Om dit netjes te maken heb ik 2 ideetjes:
1. Aflopende panlatjes op de wang maken van 3 cm onderaan naar 0 cm richting plafond. hierdoor wordt de muur dus iets schuin, maar loopt het strak van aansluiting dakkapel richting dak.
2. Panlatjes op 3 cm (dikte van te overbruggen verschil).
2 lijkt makkelijker en minder gehannes, maar 1 lijkt mij mooier. Iemand ervaring met het overbruggen van verschil tussen aansluiting dakkapel en muur? Zijn er wellicht nog andere charmante oplossingen?
:strip_exif()/f/image/lH3Q4VPCodGZobWg434vM3jz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wVb4P4A8wpWquYj17yUazYcm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het dakje
Deze wil ik graag afwerken met houtfineerlatten wandpanelen afwerken, zie plaatje onderstaand.
In de sleuven van de pandpanelen wil ik vervolgens led verlichting aanbrengen.
Deze wil ik tegen het dak aanschroeven. Lijkt niet al te spannend. Maar wellicht zie ik belangrijke zaken over het hoofd. Lees graag ervaringen en/of advies.
De wangen wil ik graag glad maken met gipsplaat zodat deze netjes in de muur overloopt.
Het dakje wil ik graag met houten lattenwanden afwerken.
De wangen
Voor de wangen loop ik tegen een uitdaging aan: de linker wang van de dakkapel sluit niet netjes aan op de bestaande schuine muur. Op diezelfde muur is ook het dakbeschot niet echt netjes afgezaagd. De te overbruggen diepte is ongeveer 3 cm. Hoogte van kozijn tot dak van dakkapel is 1,20m.
Om dit netjes te maken heb ik 2 ideetjes:
1. Aflopende panlatjes op de wang maken van 3 cm onderaan naar 0 cm richting plafond. hierdoor wordt de muur dus iets schuin, maar loopt het strak van aansluiting dakkapel richting dak.
2. Panlatjes op 3 cm (dikte van te overbruggen verschil).
2 lijkt makkelijker en minder gehannes, maar 1 lijkt mij mooier. Iemand ervaring met het overbruggen van verschil tussen aansluiting dakkapel en muur? Zijn er wellicht nog andere charmante oplossingen?
:strip_exif()/f/image/lH3Q4VPCodGZobWg434vM3jz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wVb4P4A8wpWquYj17yUazYcm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het dakje
Deze wil ik graag afwerken met houtfineerlatten wandpanelen afwerken, zie plaatje onderstaand.
In de sleuven van de pandpanelen wil ik vervolgens led verlichting aanbrengen.
Deze wil ik tegen het dak aanschroeven. Lijkt niet al te spannend. Maar wellicht zie ik belangrijke zaken over het hoofd. Lees graag ervaringen en/of advies.
:strip_exif()/f/image/4QrE3enyb3beYzQCXxmt0PfT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door HenryDumonde op 14-05-2024 08:42 ]