Beste Tweakers,
ik ben me rustig aan het voorbereiden op een warmtepomp, vergunningen aanvraag vanuit mijn vve zijn in vollen gang.
nu komen we op het punt uit.
gaan we van het gas af kunnen ja/nee.
ik denk het wel, het betreft een jaar verbruik van 800 en 250 daarvan +/- is sww.
(alles is vloerverwarming met aanvoer op 38)
nu zegt het vrouwtje, wp klinkt leuk maar ik wil niet gelijk over zonder terugval. conclusie handmatig of software matig moet de cv paraat blijven.
dan gaan mijn hersencellen.rare kronkels maken.
kan ik een volledige wp plaatsen en mischien met kogelkranen loszetten van de cv?
wat zijn me opties all elec?
en dan cv sww laten leveren tot vrouw de wp gelooft en dan een wp boiler erin?
of moet ik hybride en houdt de gasvrije droom op?
aantal opties die bij mij voorbij zijn gekomen.
1. itho daalderop hp s 55 ( op dit moment 2600 euro voor de all electric set )
lijkt een ideale oplossing. probleem schijnt dat er weinig instalateurs zijn die deze willen plaatsen.
2. volledige wp monobloc aankopen en tijdelijk hybride of cv uit voor warmte.
is er hier iemand die wettelijk kan / mag installeren
voor de isde, en vindt de omgeving rotterdam niet te ver. kom ik graag in contact. ik ben best bereid
om wat voorbereidend werk uit te voeren. om zo uw tijdsdruk te verminderen indien gewenst.
bij voorkeur koop ik zelf de pomp. dan kan ik de betaling spreiden over enkele maanden. factuur voor de monteur kan uiteraard in 1 keer
wie helpt me op weg? wie kent de monteur.
die wel universeel durft te instaleren. of mee te denken.
m.v.g
michiel
ik ben me rustig aan het voorbereiden op een warmtepomp, vergunningen aanvraag vanuit mijn vve zijn in vollen gang.
nu komen we op het punt uit.
gaan we van het gas af kunnen ja/nee.
ik denk het wel, het betreft een jaar verbruik van 800 en 250 daarvan +/- is sww.
(alles is vloerverwarming met aanvoer op 38)
nu zegt het vrouwtje, wp klinkt leuk maar ik wil niet gelijk over zonder terugval. conclusie handmatig of software matig moet de cv paraat blijven.
dan gaan mijn hersencellen.rare kronkels maken.
kan ik een volledige wp plaatsen en mischien met kogelkranen loszetten van de cv?
wat zijn me opties all elec?
en dan cv sww laten leveren tot vrouw de wp gelooft en dan een wp boiler erin?
of moet ik hybride en houdt de gasvrije droom op?
aantal opties die bij mij voorbij zijn gekomen.
1. itho daalderop hp s 55 ( op dit moment 2600 euro voor de all electric set )
lijkt een ideale oplossing. probleem schijnt dat er weinig instalateurs zijn die deze willen plaatsen.
2. volledige wp monobloc aankopen en tijdelijk hybride of cv uit voor warmte.
is er hier iemand die wettelijk kan / mag installeren
voor de isde, en vindt de omgeving rotterdam niet te ver. kom ik graag in contact. ik ben best bereid
om wat voorbereidend werk uit te voeren. om zo uw tijdsdruk te verminderen indien gewenst.
bij voorkeur koop ik zelf de pomp. dan kan ik de betaling spreiden over enkele maanden. factuur voor de monteur kan uiteraard in 1 keer
wie helpt me op weg? wie kent de monteur.
die wel universeel durft te instaleren. of mee te denken.
m.v.g
michiel