Ik wil naar all electric met een 6 kW monoblok voor SWW en verwarming en wil de benodigde kabels gaan leggen en doorvoeren maken. Nu zie ik dat bijvoorbeeld Bosch Nefit bij een monoblok toch nog een binneunit heeft waar dus ook kabels naartoe moeten. Kan ik dan al wel alle bekabeling leggen als ik nog geen Merk heb gekozen?
1 Nu hangt er een chromoterm touch van Honeywell met 2 dunne draden, maar voor de warmtepomp zal er een ander thermostaat komen. Klopt het dat een warmtepomp door een thermostaat met 230 V kabel moet worden aangestuurd? Dat lijkt mij nog wel een uitdaging om deze dikke kabel van woonkamer naar zolder te trekken.
2 Welke kabel moet er tussen een SWW-vat en het monoblok?
3 Welke kabel moet er tussen monoblok en driewegklep?
4 Welke kabel moet er tussen verwarmingselement SWW en het monoblok?
5 Moet er alleen naar het monoblok een een UTP-kabel?
6 Ik ga uit van een 230 V voedingkabel naar Monoblok en ook één naar verwarmingselement SWW en dat het SWW-vat zelf met een stekker op een willekeurig stopcontact kan worden aangesloten.
7 Vergeet ik dan nog kabels?
1 Nu hangt er een chromoterm touch van Honeywell met 2 dunne draden, maar voor de warmtepomp zal er een ander thermostaat komen. Klopt het dat een warmtepomp door een thermostaat met 230 V kabel moet worden aangestuurd? Dat lijkt mij nog wel een uitdaging om deze dikke kabel van woonkamer naar zolder te trekken.
2 Welke kabel moet er tussen een SWW-vat en het monoblok?
3 Welke kabel moet er tussen monoblok en driewegklep?
4 Welke kabel moet er tussen verwarmingselement SWW en het monoblok?
5 Moet er alleen naar het monoblok een een UTP-kabel?
6 Ik ga uit van een 230 V voedingkabel naar Monoblok en ook één naar verwarmingselement SWW en dat het SWW-vat zelf met een stekker op een willekeurig stopcontact kan worden aangesloten.
7 Vergeet ik dan nog kabels?