Vroeg boeken vakantie niet meer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:10
Hi,

Ik zat eens te kijken om volgend jaar met ons gezin ( 3 personen ) op vliegvakantie te gaan,maar tot mijn verbazing kan ik nergens bij de grote aanbieders bijvoorbeeld Corendon alvast kijken voor volgend jaar ( mei, juni, juli, augustus ). Is dat iets nieuws? Ik meen mij te herinneren dat je enkele jaren geleden nog makkelijk vooruit kon boeken. En het viel mij ook op dat veel aanbieders vragen om een volledige aanbetaling?

Mensen ervaringen met aanbieders waar je wel ruim vantevoren kunt boeken nog?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Het is toch best gebruikelijk dat je ongeveer een jaar, maar zeker niet verder dan dat vooruit kan kijken.
Tickets 11 maanden.

Enige uitzondering die ik ken zijn cruises.

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 13-05-2024 17:54 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
psy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:53:
Het is toch best gebruikelijk dat je ongeveer een jaar, maar zeker niet verder dan dat vooruit kan kijken.
Ik kan nergens een jaar vooruit kijken hoor haha. Viel mij trouwens ook op dat je voor peuters ook al het volle tarief mag betalen voor het resort. Dat is wel belachelijk eigenlijk als je ziet wat zij verteren ( vrijwel niets ) Nieuwe tijden i guess.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zeker bij kinderen in de schoolgaande leeftijd zet ik indien nodig een reminder in mijn agenda als ik vliegtickets naar een bestemming wil die echt alleen 11 maanden van tevoren betaalbaar zijn zoals bijvoorbeeld Aruba.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
psy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:56:
Zeker bij kinderen in de schoolgaande leeftijd zet ik indien nodig een reminder in mijn agenda als ik vliegtickets naar een bestemming wil die echt alleen 11 maanden van tevoren betaalbaar zijn zoals bijvoorbeeld Aruba.
Corendon geeft als max te boeken data aan, december dit jaar. Bijzonder fenomeen

SiberischeHusky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CryptoNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:58:
Corendon geeft als max te boeken data aan, december dit jaar. Bijzonder fenomeen
Dat is toch logisch? Zij moeten onderhandelen met bestemmingen en kunnen dat niet voor jaren vooruit doen, je weet niet wat de omstandigheden, wisselkoersen etc zijn. Jij hoopt iets goedkoops te kunnen boeken, maar zij hebben dat gewoon nog niet.
En het viel mij ook op dat veel aanbieders vragen om een volledige aanbetaling?
Ja, bij wie moet het risico liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 13-05-2024 18:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
gambieter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Dat is toch logisch? Zij moeten onderhandelen met bestemmingen en kunnen dat niet voor jaren vooruit doen, je weet niet wat de omstandigheden, wisselkoersen etc zijn. Jij hoopt iets goedkoops te kunnen boeken, maar zij hebben dat gewoon nog niet.

[...]

Ja, bij wie moet het risico liggen?
Dit is toch echt iets van nu. Heb paar jaar terug nog Azië geboekt en dat kon je zelfs in drie keer betalen of bepaald bedrag voor een bepaalde datum. Ook het redelijk vroeg boeken kon pre corona nog wel hoor.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Probleem is mijn vrouw werkt in de zorg en die roosters staan vier vijf maanden vooraf al vast. Dus wij moeten NU al bepalen wanneer we volgend jaar weg willen etc. In januari bijvoorbeeld boeken gaat niet, want dan liggen de roosters alweer vast tot augustus etc

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wij hebben net een maandje geleden een reis naar Japan geboekt. We moesten een aanbetaling doen van 25% wat ik logisch vond, en we hebben net de rest moeten betalen omdat we over 2 maanden vertrekken, wat ik ook niet geheel onlogisch vind in verband met de te betalen tickets.

Net even gecheckt, bij dezelfde organisatie kan ik ook al boeken voor reizen in mei 2025 op zijn laatst.

Dus dat correspondeert wel met mijn eerdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
psy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:19:
Wij hebben net een maandje geleden een reis naar Japan geboekt. We moesten een aanbetaling doen van 25% wat ik logisch vond, en we hebben net de rest moeten betalen omdat we over 2 maanden vertrekken, wat ik ook niet geheel onlogisch vind in verband met de te betalen tickets.

Net even gecheckt, bij dezelfde organisatie kan ik ook al boeken voor reizen in mei 2025 op zijn laatst.

Dus dat correspondeert wel met mijn eerdere ervaringen.
Ja had ik toen ook,maar het gaat in dit geval om vakantie binnen Europa naar Spanje, Turkije zoiets.

SiberischeHusky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Normaliter is de zomer (april-oktober) van volgend jaar rond augustus/september te boeken, afhankelijk van de aanbieder.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 13-05-2024 20:17 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Angeloonie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:09:
Normaliter is de zomer (april-oktober) van volgend jaar rond augustus/september te boeken, afhankelijk van de aanbieder.
Thanks, maar vol betalen voor peuters etc dat is overal zeker? Dat was eerder nooit namelijk. Valt vies tegen op de totale som.

SiberischeHusky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CryptoNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:23:
Thanks, maar vol betalen voor peuters etc dat is overal zeker? Dat was eerder nooit namelijk. Valt vies tegen op de totale som.
De reisbranche heeft hele zware jaren gehad, inflatie, verzekeringen etc.

Vergelijken met vroeger gaat je alleen maar teleurstellingen opleveren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 21:53
CryptoNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:08:
Probleem is mijn vrouw werkt in de zorg en die roosters staan vier vijf maanden vooraf al vast. Dus wij moeten NU al bepalen wanneer we volgend jaar weg willen etc. In januari bijvoorbeeld boeken gaat niet, want dan liggen de roosters alweer vast tot augustus etc
Je kunt toch al prima bepalen WANNEER je met vakantie wil, zonder dat je nu al perse hoeft te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
delpit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Je kunt toch al prima bepalen WANNEER je met vakantie wil, zonder dat je nu al perse hoeft te boeken?
dat leek mij ook :? nou weet ik gewoon dat ik altijd school vakanties regio noord moet aanhouden thans als het meer dan een lang weekend moet worden :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Honesty

kattenneus!

Hier gaan we in juli, moest eerst aanbetaling doen van 35% en de rest als 6 weken voordat de reis begint. We hebben meteen alles al betaald, dan ben je er vanaf en kan je door.
Kids inderdaad de volle mep, daar word niet vrolijk van idd, de reissom gewoon x4

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

De Vakantie Discounter laat je boeken tot en met oktober 2025. Geen ervaring mee verder. :)

https://www.vakantiedisco...=1&sort=zooverrating_desc

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
delpit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Dat klopt, maar als we wachten wordt de reis duurder plus dan kapen collega's in de zorg die desbetreffende weken die mijn vrouw wil opnemen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt dat idee.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
gambieter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:11:
[...]

De reisbranche heeft hele zware jaren gehad, inflatie, verzekeringen etc.

Vergelijken met vroeger gaat je alleen maar teleurstellingen opleveren.
Dat geloof ik, maar het wordt in dit geval echt gebruikt als slap excuus. Vrienden van ons betaalde voor hun peuter tijd terug ongeveer 20% van het volwassen tarief. Nu is dat 100% en dat is imho belachelijk.

SiberischeHusky

Pagina: 1