KPN Experiabox 10 port forwarding - WLAN device?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreplusplus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 19:27
Klopt het dat port forwarding van de Experiabox V10 alleen naar LAN gekoppelde devices mogelijk is?
Het lijkt me een rare beperking.

Ik probeer port forwarding in te stellen, maar het lijkt erop dat ik dat alleen succesvol kan doen voor devices die met een ethernetkabel op de Experiabox verbonden zijn. Een device dat via Wifi verbonden is laat zich niet benaderen van buitenaf.
Ik heb een raspberry met een web applicatie. Lokaal op port 443/tcp te benaderen (https). Met alleen Wifi, zonder ethernetkabel krijg ik deze niet geforward van de experiabox, ongeacht welke poortnummers ik extern gebruik.
Verbind ik de raspberry met de de experiabox via ethernet kabel, dan werkt het wel (de web app reageert op beide interfaces - dat is het niet 😉). Beide interfaces hebben een gereserveerd IPv4 adres (DHCP binding), (maar dat maakt niet echt uit, mits het forward IP maar goed geconfigureerd staat).
Bij Application Configuration, tcp, 4x zelfde poortnummer (443). Achteraf had ik dus ook de ingebouwde HTTPS kunnen gebruiken… Ik heb eerst een hele tijd lopen prutsen omdat ik dacht dat het interne poortnummer niet bijv 8443 mocht zijn. Dus app config aangepast naar 443.
Bij Port forwarding IPv4 die app naam gebruikt en ip adres 192.168.2.8 resp. 192.168.2.227. Dat is in het subnet waarin ook de experiabox zit (.254).
DMZ staat aan om een andere reden. UPnP staat uit.
Ben ik gek, of doe ik iets fout, of kan het niet met een wifi connected device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:33
Bekabeld of draadloos, je zit met beide in je LAN, dus je local network.
Dat zou in theorie gewoon moeten werken met port forwarding.

Wat bedoel je met "DMZ staat aan"....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:38
Even hardop denkend en voor de blote vuist weg. Heb je niet per ongeluk een type fout gemaakt bij het invoeren van het MAC adres bij het maken van de IP binding? Zit één van de IP adressen toevallig buiten de DHCP pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Als dmz aanstaat gaan alle poorten toch al naar een specifiek adres? Gaat dat wel werken icm een reguliere port forward? Dmz al eens uitgezet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk niet dat DMZ en port forwarding samen gaan. Persoonlijk zou ik DMZ nooit gebruiken zelfs niet als er nog een router in de DMZ staat liever een dubbele firewall en alleen poorten die nodig zijn open zetten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor mijn vraag / probleem if not graag een verwijzing naar het juiste topic.

Onze Experiabox V10 heeft versie V1.01.00T04.3Intermediate.

Het vehaal:

De camera’s hebben jaren gewerkt, door dat er problemen waren met de Bonded pair verbinding ( Lijn 1 geen verbinding of met veel fouten ) zijn we bij de klanten service terecht gekomen.

Terwijl wij in de modem aan het kijken waren viel de verbinding met het modem weg na enige tijd verscheen het inlog scherm van de modem, ons wachtwoord werkte niet meer, nieuw er opgezet zo dat we weer in de modem konden kijken.

Resultaat van de actie KPN:
Wachtwoord verdwenen.
DHCP bindingen verdwenen.
Poort forwarding verdwenen.
Application configuratie verdwenen.
Instelling van Gast WIFI verdwenen.

Na een restart groot verschil tussen Lijn 1 en Lijn 2

Waarbij Lijn 1 de helft van de snelheid geeft van Lijn 2
Lijn 1 in korte tijd zeer veel FEC errors geeft
Lijn 1 onverklaarbaar midden in de nacht opnieuw online komt.

Nu na een reset of mogelijk een ongevraagde Update door een medewerker wij geruime tijd bezig zullen zijn met opnieuw configureren van de domotica, camera’s etc. nog afgezien van instellingen die niet direct zichtbaar zijn o.a. delen van de installatie die afhankelijk zijn van een vast IP-adres.

Inmiddels een monteur over de vloer gehad voor de controle van de lijnen deze heeft een aanpassing in de centrale gedaan, resultaat een trage maar stabiele Lijn 1

Inmiddels bijna alles weer aan de praat MAAR geen camera's deze zijn volgens de de diverse gebruiksaanwijzingen weer in de V10 geconfigureerd maar zijn niet via het modem externe IP met poortnummer te bereiken ook niet via de App die we al jaren gebruik.

Link naar foto's van de instelling https://imgur.com/a/G2Tck6C

Diverse online poort testen geven aan dat de ingestelde poorten gesloten zijn.

De vraag hoe nu verder

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Yes we hebben het gezien, graag zien wij dit de volgende keer met een TR

[ Voor 80% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 10:16 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:42

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Het is beter om hier even zelf een topic voor aan te maken. Ik gooi hem dan ook dicht.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.