Comfortvloer / cementdekvloer - Droogtijd - Keuken plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Hallo allemaal,

In week 23 zal Faber in onze woonkamer hun comfortvloer incl. vloerverwarming plaatsen.
De gietdekvloer zou volgens Faber 6 weken moeten drogen alvorens we onze PVC-visgraat vloer kunnen leggen. We zouden het drogen kunnen versnellen middels bouwdrogers/ventilators.

In week 29 zal onze keuken geleverd worden. Bij Nuva Keukens adviseren ze om eerst de PVC te leggen en daarop te keuken te plaatsen. Echter, overal lees ik dat het raadzaam is om eerst de keuken te laten plaatsen en vervolgens pas te vloer te leggen (i.v.m. kleurkeuze vloer, verloren PVC onder keuken, kleurverschil mocht je ooit keuken weghalen).

Weet iemand of de gietdekvloer echt 100% droog moet zijn om de keuken te plaatsen?

In de keuken ligt beton, maar het kookeiland komt ongeveer voor de helft op het beton te staan en voor de helft op de nieuwe comfortvloer/gietdekvloer. Zouden we de keuken dan toch al kunnen laten plaatsen als de gietdekvloer niet 100% droog zou zijn? Of moeten we wachten tot het echt volledig droog is? Indien dat laatste het geval is, ben ik bang dat we de keuken moeten verplaatsen tot na de bouwvak (begint namelijk vanaf week 30 in het zuiden).

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Uhmazing op 13-05-2024 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Bouwvak duurt 4 weken, dus valt wel mee.
Maar kan je het nog zomaar verplaatsen?
Voor 1 week verplaatsen is niet heel nuttig, en verschil tussen 2 weken en 4 weken valt wel mee. Desnoods plaats je vast de pvc vloer.

En ja, die 3 m2 die onder het keukenblok komt is verspild, maar maakt het wel makkelijker dweilen etc. Weet je al waar het keukenblok komt? Dan kan je ook zeggen ik teken dat uit, en dan leg ik daar niet (met marge werken, dus 10 cm eronder leggen overal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 00:31
Uhmazing schreef op maandag 13 mei 2024 @ 01:29:
Hallo allemaal,

In week 23 zal Faber in onze woonkamer hun comfortvloer incl. vloerverwarming plaatsen.
De gietdekvloer zou volgens Faber 6 weken moeten drogen alvorens we onze PVC-visgraat vloer kunnen leggen. We zouden het drogen kunnen versnellen middels bouwdrogers/ventilators.

In week 29 zal onze keuken geleverd worden. Bij Nuva Keukens adviseren ze om eerst de PVC te leggen en daarop te keuken te plaatsen. Echter, overal lees ik dat het raadzaam is om eerst de keuken te laten plaatsen en vervolgens pas te vloer te leggen (i.v.m. kleurkeuze vloer, verloren PVC onder keuken, kleurverschil mocht je ooit keuken weghalen).

Weet iemand of de gietdekvloer echt 100% droog moet zijn om de keuken te plaatsen?

In de keuken ligt beton, maar het kookeiland komt ongeveer voor de helft op het beton te staan en voor de helft op de nieuwe comfortvloer/gietdekvloer. Zouden we de keuken dan toch al kunnen laten plaatsen als de gietdekvloer niet 100% droog zou zijn? Of moeten we wachten tot het echt volledig droog is? Indien dat laatste het geval is, ben ik bang dat we de keuken moeten verplaatsen tot na de bouwvak (begint namelijk vanaf week 30 in het zuiden).

Alvast bedankt!
Doorgaans worden de elementen van een keuken op kunststof pootjes gezet die door de keukeninstallateur op de juiste hoogte worden gedraaid. Voor mijn gevoel hoeft de vloer daarvoor niet volledig droog te zijn zolang de luchtvochtigheid in de ruimte niet extreem hoog is. Het enige wat je dan hebt is dat je de plinten van de keuken nog niet 'definitief' kunt monteren. Er van uitgaande dat alle elementen, ook het eiland, volledig rondom van plinten is voorzien. Als er en paneel is dat tot aan de vloer rijkt reikt dan heb je wel een probleem omdat je (parket) vloer er dan nog niet ligt.