Welke UTP kabel kiezen en kan 6a ook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedendag,

Morgen komt de laminaatman langs en ik wil nog snel even een UTP kabel regelen zodat het in de kabelgoot mee kan.

Nou dacht ik dat even snel te fixen, maar ik had het mis.

Vraag: wat is het verschil tussen deze twee kabels? Of zijn ze hetzeltde?

https://www.mediamarkt.nl...10-meter-wit-1766725.html

https://www.mediamarkt.nl...bel-10-meter-1684683.html

Wat ik wil bereiken: van mijn UTP6 contactdoos een kabel leggen tot aan de PS5 en/of tv/pc aan de andere kant van de kamer. Weet alleen niet welke kabel ik moet kopen, nu.

Tweed vraag:
Zie ook dat er UTP6a kabels zijn, maar ik gok dat mijn UTP6 wandcontactdoos daar niet voor geschikt is. Correct?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zorra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 00:51:
Vraag: wat is het verschil tussen deze twee kabels? Of zijn ze hetzeltde?
Vergelijken kun je zelf.

Dit is wat mij betreft lood om oud ijzer.
Zorra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 00:51:
Zie ook dat er UTP6a kabels zijn, maar ik gok dat mijn UTP6 wandcontactdoos daar niet voor geschikt is. Correct?
Ook dat kun je supersimpel zelf even opzoeken.

In je "UTP6" wandcontactdoos zit als het goed is gewoon een RJ45 aansluiting. En daar past die stekker gewoon in.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 13-05-2024 01:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
RobIII schreef op maandag 13 mei 2024 @ 01:06:
[...]

Vergelijken kun je zelf.

Dit is wat mij betreft lood om oud ijzer.

[...]

Ook dat kun je supersimpel zelf even opzoeken.

In je "UTP6" wandcontactdoos zit als het goed is gewoon een RJ45 aansluiting. En daar past die stekker gewoon in.
Natuurlijk kan ik vergelijken, maar het is mij nu niet duidelijk wat het daadwerkelijke verschil is tussen de twee. Bij de een staat UTP6 en bij de ander ook, maar dan “netwerkkabel” ipv UTP kabel als ik hun vergelijker gebruik.

Vandaar ook dit topic.

Ik zie bijv. hier nog zo een, maar daar wordt in de beschrijving geen console genoemd. Heb ik een andere kabel nodig als ik het in een console zou willen pluggen?

https://www.expert.nl/sca...el-utp-cat6-10m-645545038

Overigens weet ik wat het verschil is tussen 6 en 6a, maar de vraag is of het contactdoos bij 6 ook geschikt is voor 6a kabels. Ik ga ervan uit van niet, maar dat staat niet echt beschreven op de sites die ik heb bezocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorra op 13-05-2024 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zorra schreef op maandag 13 mei 2024 @ 01:12:
Natuurlijk kan ik vergelijken, maar het is mij nu niet duidelijk wat het daadwerkelijke verschil is tussen de twee.
Dat zeg ik: Lood om oud ijzer. Er is geen wezenlijk verschil.
Bij de een staat UTP6 en bij de ander ook, maar dan “netwerkkabel” ipv UTP kabel als ik hun vergelijker gebruik.
“netwerkkabel ipv UTP kabel" is gewoon inconsistentie van invoeren van de gegevens van de producten bij de MediaMarkt (of waar hun data vandaan komt) en is gewoon hetzelfde / 'synoniem'.
Ik zie bijv. hier nog zo een, maar daar wordt in de beschrijving geen console genoemd. Heb ik een andere kabel nodig als ik het in een console zou willen pluggen?
Nee. Netwerkkabel is netwerkkabel en het maakt niks uit of je daar een console, PC, magnetron of hamsterwiel-met-netwerkaansluiting aan hangt.
Overigens weet ik wat het verschil is tussen 6 en 6a, maar de vraag is of het contactdoos bij 6 ook geschikt is voor 6a kabels. Ik ga ervan uit van niet, maar dat staat niet echt beschreven op de sites die ik heb bezocht.
Ook dat zeg ik: In je contactdoos zit gewoon een RJ45 aansluiting. Er is geen "6" of "6a aansluiting". Dat gaat over de achterkant, het stuk van de kabel uit de leiding in je muur naar de contactdoos.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorra
RobIII schreef op maandag 13 mei 2024 @ 01:26:
[...]

Dat zeg ik: Lood om oud ijzer. Er is geen wezenlijk verschil.

[...]

“netwerkkabel ipv UTP kabel" is gewoon inconsistentie van invoeren van de gegevens van de producten bij de MediaMarkt (of waar hun data vandaan komt) en is gewoon hetzelfde / 'synoniem'.

[...]

Nee. Netwerkkabel is netwerkkabel en het maakt niks uit of je daar een console, PC, magnetron of hamsterwiel-met-netwerkaansluiting aan hangt.

[...]

Ook dat zeg ik: In je contactdoos zit gewoon een RJ45 aansluiting. Er is geen "6" of "6a aansluiting". Dat gaat over de achterkant, het stuk van de kabel uit de leiding in je muur naar de contactdoos.
Dank! Duidelijker nu, merci!

Dan wordt het dus kijken welke kabel “beter” is, CCA of koper. Dat check ik zo.

Laatste vraag: als ik het goed heb moet ik wel een connector kopen voor RJ45 om de UTP 6a kabel erin kunnen steken. Klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Koper is beter. CCA is aluminium (goedkoper als koper) met een dun laagje koper er omheen. Blijf daar weg van.

De kabels die je hier boven noemt, daar zitten de stekkertjes al aan. Die kan aan de ene kant dus gewoon in de contactdoos, en aan de andere kant in wat-je-dan-ook-maar-wilt-aansluiten.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1