Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:51

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gezien mijn oude doch trouwe Kobo Aura HD is gestolen, zal ik een nieuwe e-reader moeten kopen. Ik blijf Kobo trouw, maar dan nog heb ik redelijk wat keuze. Een goed scherp beeld vind ik belangrijk, maar wanneer ik daar op filter heb ik nog talloze opties: https://tweakers.net/e-re...nelgXFa_0hrzgp71jQwbdv2BQ

Verder lijkt het me fijn als ik het met USB C kan opladen, en dat hij spatwaterdicht is.

Leg ik dan bijvoorbeeld de 3 jaar oude Libra 2 en de splinternieuwe Libra Colour naast elkaar, dan lijkt het enige echte verschil qua specs het kleurenscherm: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1750328;2065608/ Dat vind ik niet zo bijzonder en ook niet 50 euro extra waard.

Iemand tips wat een geschikte keuze is voor mij? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Als je verder filtert, kun je ook usb-c toevoegen, en kom je op een veel korter lijstje van 10 stuks.

Je zou ook nog op scherm diagonaal kunnen filteren, want je had 6.8 inch in je oude, en in deze lijst heb je beginnen bij 6 inch. Heb ik niet gedaan overigens.

En je kunt ook op invloeden van buitenaf filteren en Spatwaterdicht toevoegen.
Dan zijn er nog maar 8 over uit je lange lijst:
https://tweakers.net/e-re...2_M-OuiD9WRSI_3-Iskz4tr0B

Zit er bij deze 8 iets wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galosh_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 14:39
Ik heb zelf nog steeds een Aura HD en die bevalt idd goed.

De Clara van mijn vriendin is laast gestolen en die moesten we vervangen voor een Clara 5E. Die bevalt goed, aan mijn kant voor het instellen en de USB C

Aan de kant van mijn vriendin voor het lezen en snelheid van de interface

Als ik de mijn Aura en haar Clara 5e naast elkaar leg zou het mij niet uitmaken welke ik heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Galosh_ op 13-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Over gestolen elektronica zoals eReaders, als je de bon en serienummer hebt, kun je aangifte doen bij de politie. Zodra de nieuwe eigenaar de eReader registreeert, kan de politie via de rechter een dwangbevel krijgen en bij Kobo de persoonsgegevens van de nieuwe eigenaar opvragen. Die krijgt dan bezoek (is gebeurt na inbraak bij mij thuis en de Sonos set die meegenomen was, nieuwe eigenaar kreeg visite, rechter besliste daarna over beslaglegging, nieuwe eigenaar moest bewijzen hoe eraan kwam, goeder trouw, etc.).
https://www.stopheling.nl/nl

Sowieso wil je het apparaat in je account deregistreren voordat iemand op jou naam boeken erop gaat kopen, dus vergeet dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:34:
Als je verder filtert, kun je ook usb-c toevoegen, en kom je op een veel korter lijstje van 10 stuks.

Je zou ook nog op scherm diagonaal kunnen filteren, want je had 6.8 inch in je oude, en in deze lijst heb je beginnen bij 6 inch. Heb ik niet gedaan overigens.

En je kunt ook op invloeden van buitenaf filteren en Spatwaterdicht toevoegen.
Dan zijn er nog maar 8 over uit je lange lijst:
https://tweakers.net/e-re...2_M-OuiD9WRSI_3-Iskz4tr0B

Zit er bij deze 8 iets wat je zoekt?
Dat zijn goede tips, maakt het lijstje alweer wat korter!

De Kobo Clara Colour lijkt me wel wat. Voor die kleine meerprijs dan toch een kleurenscherm is niet verkeerd. Zie overigens wel dat er voor de Clara 2E wel veel meer hoesjes beschikbaar zijn. Maar goed, ik heb maar 1 hoesje nodig :+
Galosh_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:52:
Ik heb zelf nog steeds een Aura HD en die bevalt idd goed.

De Clara van mijn vriendin is laast gestolen en die moesten we vervangen voor een Clara 5E. Die bevalt goed, aan mijn kant voor het instellen en de USB C

Aan de kant van mijn vriendin voor het lezen en snelheid van de interface

Als ik de mijn Aura en haar Clara 5e naast elkaar leg zou het mij niet uitmaken welke ik heb.
Ik denk dat je de Clara 2E bedoelt? Ik zie geen 5E in ieder geval :)

Wel goed om te weten dat ze veel gemeen hebben. Ik vond de Aura erg prettig, en was erg blij dat hij al meer dan 10 jaar mee ging. Gebruik hem toch best veel en zelfs de accu was nog in prima staat. Degelijke kwaliteit dus! :)
swhnld schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:47:
Over gestolen elektronica zoals eReaders, als je de bon en serienummer hebt, kun je aangifte doen bij de politie. Zodra de nieuwe eigenaar de eReader registreeert, kan de politie via de rechter een dwangbevel krijgen en bij Kobo de persoonsgegevens van de nieuwe eigenaar opvragen. Die krijgt dan bezoek (is gebeurt na inbraak bij mij thuis en de Sonos set die meegenomen was, nieuwe eigenaar kreeg visite, rechter besliste daarna over beslaglegging, nieuwe eigenaar moest bewijzen hoe eraan kwam, goeder trouw, etc.).
https://www.stopheling.nl/nl

Sowieso wil je het apparaat in je account deregistreren voordat iemand op jou naam boeken erop gaat kopen, dus vergeet dat ook niet.
Goede tips!

De bon heb ik helaas niet meer. Erg jammer, verzekering keerde daardoor ook maar erg weinig uit. Punt is dat ik na garantietermijnen normaliter de bon wegdoe. Mijn les geleerd dat ik vanaf nu alles bewaar, juist voor de verzekering om dit soort dingen voortaan te voorkomen (er was nog meer gestolen naast mijn e-reader, rugzak vol spullen en laptop namelijk).

Ik za mijn Kobo account eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bij Kobo kon ik alleen mijn wachtwoord aanpassen, kon geen ingelogde apparaten ontdekken oid. Maar goed, dat betekent effectief wel dat ze niets meer met mijn account kunnen.

Heb de Clara Colour besteld, met een sleepcover erbij. Ben benieuwd! :) Helaas al bij een derde partij, terwijl ik er net in de Kobo shop achter kom dat de prijs hetzelfde is daar, had ik net zo goed rechstreeks kunnen bestellen, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 21:36
LankHoar schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:56:
Bij Kobo kon ik alleen mijn wachtwoord aanpassen, kon geen ingelogde apparaten ontdekken oid. Maar goed, dat betekent effectief wel dat ze niets meer met mijn account kunnen.

Heb de Clara Colour besteld, met een sleepcover erbij. Ben benieuwd! :) Helaas al bij een derde partij, terwijl ik er net in de Kobo shop achter kom dat de prijs hetzelfde is daar, had ik net zo goed rechstreeks kunnen bestellen, maar goed :)
En hoe bevalt de nieuwe Clara Colour?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DBreda schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:06:
[...]

En hoe bevalt de nieuwe Clara Colour?
Hij bevalt prima! Vind het kleinere formaat zeker niet storend, en juist wel lekker handzaam. Heb hem alleen nog thuis gebruikt, maar kan me al helemaal voorstellen dat in de trein e.d. dit praktischer is.

De sleepcover is ook prettig, kan hem tijdens eten zo op tafel zetten en zonder handen lezen. Die ander moest ik dan altijd in de hand houden.

Al met al een prima ding en tevreden :)

Pagina: 1