swhnld schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:34:
Als je verder filtert, kun je ook usb-c toevoegen, en kom je op een veel korter lijstje van 10 stuks.
Je zou ook nog op scherm diagonaal kunnen filteren, want je had 6.8 inch in je oude, en in deze lijst heb je beginnen bij 6 inch. Heb ik niet gedaan overigens.
En je kunt ook op invloeden van buitenaf filteren en Spatwaterdicht toevoegen.
Dan zijn er nog maar 8 over uit je lange lijst:
https://tweakers.net/e-re...2_M-OuiD9WRSI_3-Iskz4tr0B
Zit er bij deze 8 iets wat je zoekt?
Dat zijn goede tips, maakt het lijstje alweer wat korter!
De Kobo Clara Colour lijkt me wel wat. Voor die kleine meerprijs dan toch een kleurenscherm is niet verkeerd. Zie overigens wel dat er voor de Clara 2E wel veel meer hoesjes beschikbaar zijn. Maar goed, ik heb maar 1 hoesje nodig

Galosh_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:52:
Ik heb zelf nog steeds een Aura HD en die bevalt idd goed.
De Clara van mijn vriendin is laast gestolen en die moesten we vervangen voor een Clara 5E. Die bevalt goed, aan mijn kant voor het instellen en de USB C
Aan de kant van mijn vriendin voor het lezen en snelheid van de interface
Als ik de mijn Aura en haar Clara 5e naast elkaar leg zou het mij niet uitmaken welke ik heb.
Ik denk dat je de Clara 2E bedoelt? Ik zie geen 5E in ieder geval
Wel goed om te weten dat ze veel gemeen hebben. Ik vond de Aura erg prettig, en was erg blij dat hij al meer dan 10 jaar mee ging. Gebruik hem toch best veel en zelfs de accu was nog in prima staat. Degelijke kwaliteit dus!

swhnld schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:47:
Over gestolen elektronica zoals eReaders, als je de bon en serienummer hebt, kun je aangifte doen bij de politie. Zodra de nieuwe eigenaar de eReader registreeert, kan de politie via de rechter een dwangbevel krijgen en bij Kobo de persoonsgegevens van de nieuwe eigenaar opvragen. Die krijgt dan bezoek (is gebeurt na inbraak bij mij thuis en de Sonos set die meegenomen was, nieuwe eigenaar kreeg visite, rechter besliste daarna over beslaglegging, nieuwe eigenaar moest bewijzen hoe eraan kwam, goeder trouw, etc.).
https://www.stopheling.nl/nl
Sowieso wil je het apparaat in je account deregistreren voordat iemand op jou naam boeken erop gaat kopen, dus vergeet dat ook niet.
Goede tips!
De bon heb ik helaas niet meer. Erg jammer, verzekering keerde daardoor ook maar erg weinig uit. Punt is dat ik na garantietermijnen normaliter de bon wegdoe. Mijn les geleerd dat ik vanaf nu alles bewaar, juist voor de verzekering om dit soort dingen voortaan te voorkomen (er was nog meer gestolen naast mijn e-reader, rugzak vol spullen en laptop namelijk).
Ik za mijn Kobo account eens induiken.