Koptelefoon met (actieve) noise cancelling zonder Bluetooth?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 22:01
Help!

Mijn dochter mag tijdens de komende examens een hoofdtelefoon met noise canceling gebruiken, maar het is niet toegestaan dat deze via Bluetooth (of op andere draadloze wijze) verbinding kan maken.
In mijn zoektocht hiernaar ben ik nog niet succesvol geweest..... Er schijnt een model van Bose te bestaan dat hieraan voldoet, maar dit model kan ik nergens te koop aangeboden vinden.
Heeft iemand voor mij de gouden tip? Liefst wel een beetje betaalbaar. En ook nog snel leverbaar.

Beste antwoord (via CHiLL1972 op 12-05-2024 22:20)

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Ik heb nog een AKG NC60 met draad voor je liggen, zonder Bluetooth. Voor €100 is hij van jou of jouw dochter ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30
Is het doel om geluid te dempen? Gewone oordoppen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
Ik heb nog een AKG NC60 met draad voor je liggen, zonder Bluetooth. Voor €100 is hij van jou of jouw dochter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
Ze is tijdens toetsen e.d. nogal snel afgeleid door geluiden. Oordoppen heeft ze eerder geprobeerd, maar die vindt ze heel onprettig. Tijdens andere toetsen mocht ze haar BT hoofdtelefoon met ANC gebruiken, maar die is niet toegelaten tijdens de eindexamens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Mijn Bower & Wilkins P7 S2 kan ik zowel draadloos als bedraad aansluiten. Bedraad is dan middels de USB-C kabel die ook gebruikt wordt om te laden. Wellicht hebben andere draadloze headphones die optie ook (de px7 s2 is niet de goedkoopste headphone namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
Zojuist een DM naar Homer-Simpson gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:09
Bose QC34 II kan met een 2.5mm naar 3.5mm kabeltje worden gebruikt in combinatie met ANC. Deze heeft ook bluetooth, maar dit kan niet gebruikt worden als de kabel er in zit. Deze wil nog wel eens aangeboden worden door Bose zelf op hun website, vaak refurbished.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:12

Oekol

waka waka hey hey

CHiLL1972 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:49:
Help!

Mijn dochter mag tijdens de komende examens een hoofdtelefoon met noise canceling gebruiken, maar het is niet toegestaan dat deze via Bluetooth (of op andere draadloze wijze) verbinding kan maken.
In mijn zoektocht hiernaar ben ik nog niet succesvol geweest..... Er schijnt een model van Bose te bestaan dat hieraan voldoet, maar dit model kan ik nergens te koop aangeboden vinden.
Heeft iemand voor mij de gouden tip? Liefst wel een beetje betaalbaar. En ook nog snel leverbaar.
Is zoiets (dit is tot een leeftijd van 16 jaar) niet iets? https://www.alpine.nl/products/muffy-kids

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik mag toch hopen dat een BT-compatibel koptelefoon niet toegestaan is ondanks dat die op dat moment schijnbaar met een kabeltje is aangesloten?

Dat zegt de gemiddelde examinator toch helemaal niets?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHiLL1972
Oekol schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:16:
[...]

Is zoiets (dit is tot een leeftijd van 16 jaar) niet iets? https://www.alpine.nl/products/muffy-kids
Goede tip wel, maar mijn dochter is al 17. Ik heb net een deal gemaakt voor de AKG van Homer-Simpson.

Dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
True schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:16:
Ik mag toch hopen dat een BT-compatibel koptelefoon niet toegestaan is ondanks dat die op dat moment schijnbaar met een kabeltje is aangesloten?

Dat zegt de gemiddelde examinator toch helemaal niets?
Zoals vermeld: BT (of een andere draadloze verbinding) is niet toegestaan. De hoofdtelefoon mag/moet/zal alleen worden gebruikt voor de ANC-functionaliteit, zonder enige vorm van verbinding naar een ander apparaat tijdens het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bose QC15 of QC25, zat te vinden op Ebay etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
bierkwadraat schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:13:
Bose QC34 II kan met een 2.5mm naar 3.5mm kabeltje worden gebruikt in combinatie met ANC. Deze heeft ook bluetooth, maar dit kan niet gebruikt worden als de kabel er in zit. Deze wil nog wel eens aangeboden worden door Bose zelf op hun website, vaak refurbished.
Zou kunnen dat dit het type hoofdtelefoon is dat ik eerder al eens had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CHiLL1972 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:20:
Zou kunnen dat dit het type hoofdtelefoon is dat ik eerder al eens had gevonden.
Die QC35 zullen ze niet accepteren, je hoeft alleen maar het kabeltje los te trekken en Bluetooth gaat aan.

De QC15 en QC25 hebben geen bluetooth, verschil zit hem in AA batterijen (QC15) en ingebouwde batterij (QC25). De ANC is heel goed bij beiden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHiLL1972
De QC25 zie ik inderdaad op eBay, maar de levertijd wordt dan het probleem. Ik denk dat ik goed geholpen ben de met AKG NC60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:08
Als dat hem niet word kun je zoeken naar een headset die word gebruikt tijdens de schietsport. Geen actieve anc maar die dingen houden geluiden ook echt wel buiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Craven op 12-05-2024 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Homer-Simpson schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:54:
Mooie afzetprijzen wel, dat ding was totdat die niet meer verkrijgbaar was zo'n 3 jaar lang €80 à €90 nieuw(!).
Maar ja, vraag en aanbod. 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, het is geen vriendenprijsje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
@True @gambieter ik heb nog nooit iets via tweakers verkocht, heb geen weet van de marktprijs van zo’n headphone en zal nu zelf weer een nieuwe NC headphone moeten gaan kopen voor waarschijnlijk een deftige prijs. Heb oprecht mijn best gedaan om een tweaker die kennelijk in hoge nood zat te helpen.

Had de headset natuurlijk ook kunnen houden en dan was het probleem van onze medetweaker niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Craven schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:54:
Als dat hem niet word kun je zoeken naar een headset die word gebruikt tijdens de schietsport. Geen actieve anc maar die dingen houden geluiden ook echt wel buiten.
Ik schoot met actieve oorkappen

Maar die zijn duur, te duur voor TS waarschijnlijk

https://oorkappen-shop.nl/p/sordin-oorkap-supreme-pro/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
Fraggert schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:11:
[...]

Ik schoot met actieve oorkappen

Maar die zijn duur, te duur voor TS waarschijnlijk

https://oorkappen-shop.nl/p/sordin-oorkap-supreme-pro/
Bovendien heeft deze geen effect. Hij dempt automatisch boven 82 dB. TS heeft last van pen getik etc. Als dat 82dB geeft dan moet het wel heel hard geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

99ruud99 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:22:
[...]

Bovendien heeft deze geen effect. Hij dempt automatisch boven 82 dB. TS heeft last van pen getik etc. Als dat 82dB geeft dan moet het wel heel hard geschreven worden.
ik lees nergens waar ze precies last van heeft, ik heb al meer dan eens examens mogen doen met kort bij een enorme bouwput waar men volle bak aan de slag was.

ANC op een koptelefoon is ook niet heilig ik werk in een kantoortuin met een hele zwik luidruchtige collega's en gebruik een sony WH1000-XM3.

maar goed, TS is reeds geholpen, ik zag alleen de opmerking over passieve schietkappen terwijl er ook zeker actieve versies zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:39
Andere opties zijn Loops. Mijn vrouw zweert erbij en onze dochter heeft ze op school ook een tijd gebruikt.
Maar het is maar de vraag wat precies het probleem is. Denk dat dempen van getik en dergelijke het probleem wel op zou lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHiLL1972
Nogmaals dank voor alle inbreng en suggesties.

Toetsen e.d. veroorzaken spanning bij mijn dochter (met name bij vakken waar ze wat moeite mee heeft). Ze is dan extra snel afgeleid door rumoer, gerommel in tassen, vallende pennen, geluiden van buiten, mensen die opstaan en gaan lopen enz. Haar concentratie neemt dan snel af, waardoor ze meer tijd nodig heeft om de opgaven goed te lezen en te begrijpen, wat weer resulteert in nog meer stress. Eerder mocht ze toetsen maken in een aparte ruimte, maar bij de eindexamens is daarvoor geen mogelijkheid.

Die Loops lijken me ook een mooie oplossing, maar de oordoppen die ze al geprobeerd heeft, vindt ze niet prettig.

Ik ben blij met het aanbod van de AKG N60; lijkt me een product van goede kwaliteit, waar we ook na de examens nog plezier van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:12
mag ze wel muziek luisteren op die koptelefoon of is het puur ter demping, anders kan je toch ook gewoon een paar geluidsdempende over the ear oordoppen/kappen kopen ? dan is het qua gevoel op het hoofd gewoon een koptelefoon.ben je voor een fractie van de prijs klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door RenaldoN op 13-05-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Let erop dat veel ANC koptelefoons maar weinig passieve demping hebben, en witte ruis gebruiken om waar nodig aan te vullen. ANC werkt door het tegenovergestelde geluid af te spelen, zodat het geluid van buiten netto voor je oor als neutraal/niks klinkt.
Als je dan geen muziek aan hebt staan komt er alsnog heel veel geluid doorheen en heb je ook flinke witte ruis in je oor, dat lijkt me ook niet heel fijn tijdens een examen. Als muziek tijdens het examen mag is het geen probleem want dan wen je er snel aan.
Pagina: 1