Linux op G3 Power PC?

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Kan ik linux op een mac g3 @ 266 mhz draaien? zo ja hoe moet ik dat installeren. WAnt ik heb al eens een boot CD van linux erin gedrukt en proberen te instaleren enzo maar wilde niet. Iemand een idee :?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Yep, dat kan. Alleen wordt het moeilijk om x86 Linux op een Mac te installeren, je hebt toch echt PowerPc Linux nodig. Dat verklaard dus ook waarvoor, "een boot cd" die voor een x86 is, niet gaat werken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 00:31 schreef Beaves het volgende:
Yep, dat kan. Alleen wordt het moeilijk om x86 Linux op een Mac te installeren, je hebt toch echt PowerPc Linux nodig. Dat verklaard dus ook waarvoor, "een boot cd" die voor een x86 is, niet gaat werken.
Heb je ook nog url's ofzo waar ik dit kan downloaden?? of waar moet ik beginnen met zoeken?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 10 september 2001 00:39 schreef EVILSalami het volgende:
Heb je ook nog url's ofzo waar ik dit kan downloaden?? of waar moet ik beginnen met zoeken?
Kies een distro uit, en kijk op de site van die distro of een ppc-versie aanbiedt, en zo ja, download die dan...

Verwijderd

Heb zelf op een imac yellowdog linux draaien.
url = www.yellowdoglinux.com

Om deze te installeren moet je even lezen. Dit is per G3 verschillend op een "oude" dus een grijze G3 kun je dacht ik in het macos een bootloader laten opnemen. Voor een "nieuwe" G3, dus een met kleurtje moet je 1 bootpartitie maken en 1 voor het macos en 1 voor linux. Als je de macos partitie hfs maakt kun je de mac partitie zelfs mounten in yellowdog linux.

Tevens wordt mac on linux geinstalleerd en kun je onder linux gewoon je macos opstarten. Zorg dan wel dat het macos ligt tussen versie 8.6 en 9.0 staat in het doc.

Verwijderd

ik zelf use altijd LinuxPPC 2000Q4, maar deze begint toch wel zwaar te verouderen, en aangezien ik na me install geen 3 dagen updates installen wil, misschien toch de mandrake maar eens een keer proberen.
Pagina: 1