Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 20:42
Mijn Google Pixel 4a heeft als ik het zo kan beoordelen last van een opzwellende accu. Er zaten al scheuren in de achterkant.

Vandaag heb ik mijn telefoon de hele dag aan de lader gehad in de auto en 2x melding dat die te warm werd.

Kwestie van niet meer gebruiken? Wat gewoon ontzettend onhandig is want ik zat in de hele dag in de auto omdat ik net aan mijn 15 daagse vakantie begin. Maar ja - je wilt ook niet een lithium ontvlamming in je broekzak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz9vhnIdI3b95p0Nb1muA1KKVis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Nsy2KIguISkGINiYCBJJV9A.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit ook gelezen.
https://www.androidplanet...%20conditie%20te%20houden.

Beste antwoord (via Maulwurfje op 12-05-2024 19:36)

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:44
Ja, je weet het zelf eigenlijk al. Niet meer gebruiken, en vooral niet meer opladen!

Opzwellen betekent dat er gasvorming in de accu zit. Worst-case is inderdaad dat het in brand vliegt/explodeert. Maar zelfs als dat niet gebeurt, met meer laden zal er meer gas vormen, en op een gegeven moment zal dat vrij komen. Dat gas is hartstikke giftig.

Vervelende timing, zo aan het begin van een vakantie. Misschien kun je het omdraaien, je kunt je nieuwe telefoon (en de camera's) meteen uitproberen op vakantie, en je bent de vakantiefoto's van deze vakantie niet kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:44
Ja, je weet het zelf eigenlijk al. Niet meer gebruiken, en vooral niet meer opladen!

Opzwellen betekent dat er gasvorming in de accu zit. Worst-case is inderdaad dat het in brand vliegt/explodeert. Maar zelfs als dat niet gebeurt, met meer laden zal er meer gas vormen, en op een gegeven moment zal dat vrij komen. Dat gas is hartstikke giftig.

Vervelende timing, zo aan het begin van een vakantie. Misschien kun je het omdraaien, je kunt je nieuwe telefoon (en de camera's) meteen uitproberen op vakantie, en je bent de vakantiefoto's van deze vakantie niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Niet meer gebruiken inderdaad!

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Holy shit, die telefoon is niet meer te redden en een tikkende tijdbom. Koop aub een nieuwe telefoon en laat deze veilig afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zitten overal winkeltjes waar je telefoonaccu's kan laten vervangen.
Ook in het buitenland.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
vervangen van de batterij heeft geen zin meer, de hele behuizing is kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 20:42
Bedankt voor alle snelle antwoorden. Dan zal ik nu mijn telefoon uitschakelen. Kijken of een telefoonloze vakantie iets is. En anders is er genoeg tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe want de eerste 6 dagen is er nog alleen regen voorspeld 😞.
Pagina: 1