Mijn vraag:
Hoe voeren jullie een upgrade uit van een oud intel systeem naar een AM4 AMD systeem?
Zonder data te verliezen (waar mogelijk) en de upgrade relatief eenvoudig te laten verlopen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
bron systeem:
i5 3570k
8 gig ram
sata ssd
nieuw systeem:
am4 5800x
32 gig ram
nvme ssd
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk dat alle software (ook het OS) sowieso opnieuw geïnstalleerd moet worden bij het nieuwe systeem.
* Clonezilla copy oud systeem 1 op 1 overzetten naar nieuw systeem is waarschijnlijk zo goed als onmogelijk?
* Ik zou een backup doen van de 'user' files, (documents, music, pictures,...) jullie kennen de mappen wel.
Die kan ik van het oude systeem naar het nieuwe overpakken.
* Eventueel ook een backup van 'Appdata', kan altijd helpen.
Maar daarbuiten: gewoon alles wissen en bij het nieuwe systeem vanaf 0 beginnen.
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Hoe voeren jullie een upgrade uit van een oud intel systeem naar een AM4 AMD systeem?
Zonder data te verliezen (waar mogelijk) en de upgrade relatief eenvoudig te laten verlopen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
bron systeem:
i5 3570k
8 gig ram
sata ssd
nieuw systeem:
am4 5800x
32 gig ram
nvme ssd
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk dat alle software (ook het OS) sowieso opnieuw geïnstalleerd moet worden bij het nieuwe systeem.
* Clonezilla copy oud systeem 1 op 1 overzetten naar nieuw systeem is waarschijnlijk zo goed als onmogelijk?
* Ik zou een backup doen van de 'user' files, (documents, music, pictures,...) jullie kennen de mappen wel.
Die kan ik van het oude systeem naar het nieuwe overpakken.
* Eventueel ook een backup van 'Appdata', kan altijd helpen.
Maar daarbuiten: gewoon alles wissen en bij het nieuwe systeem vanaf 0 beginnen.
Hoe zouden jullie het aanpakken?