Raam te hoog voor mobiele airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vauvi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-07-2024
Dag iedereen,

Ik heb een airco van SilverCrest (7000 BTU) gekocht. Het raam waar ik de slang doorheen wou doen is net een halve meter te hoog. Is het prima om de wielen onder de airco eraf te schroeven en de airco boven op een kast te zetten tegen de muur zodat ik net het raam kan halen met de slang van 1.5m? (het gaat om een stevige kast). De wielen eraf zodat hij er niet per ongeluk van de kast rollen.

Ik heb namelijk gelezen dat het verlengen van de slang niet optimaal is. Daarnaast lees ik dat een airco minimaal 50cm van de muur moet staan in de handleiding. Is dit echt nodig? De airco zou dan met de zijkant ongeveer 10cm van de muur staan.

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom maak je de slang niet langer? Dat maakt echt niet veel uit. Evt meteen een geïsoleerde zodat je niet veel warmte afgeeft aan de ruimte zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2024 17:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het probleem met het verlengen van de slang is dat de airco dan mogelijk niet z'n warmte kwijt kan, maar de airco op de kast zetten moet prima kunnen mits er aan alle kanten wel genoeg ruimte is.

Als je de slang gaat verlengen en het wordt echt meer dan 2 meter dan moet je er een buisventilator tussen zetten ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 13:06
Oon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:23:
Het probleem met het verlengen van de slang is dat de airco dan mogelijk niet z'n warmte kwijt kan, maar de airco op de kast zetten moet prima kunnen mits er aan alle kanten wel genoeg ruimte is.

Als je de slang gaat verlengen en het wordt echt meer dan 2 meter dan moet je er een buisventilator tussen zetten ofzo.
Geloof me, een halve meter slang erbij is makkelijker dan een airco optillen. Die halve meter maakt het verschil niet, als je wel wilt dat het verschil maakt dan neem je een slagje grotere slang.

Hier draaide een mobiele airco met een 4-5 meter lange slang, nooit problemen mee gehad.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Je kunt beter de slang verlengen dan de airco op 10cm van de muur zetten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat voor raam je hebt, maar een "caravan" split airco or raam airco werkt dan 10,000x beter.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb hetzelfde op een zolderkamer. Opgelost door de mobiele airco op een goedkoop Ikea Lack tafeltje te zetten. Kost je €8,99: https://www.ikea.com/nl/en/p/lack-side-table-white-30449908/

Zoveel weegt zo'n airco niet, dus prima te doen.

Tegen de muur zou ik dan weer niet doen, moet zeker wel wat ruimte omheen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 13-05-2024 12:24 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Oon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:23:
Het probleem met het verlengen van de slang is dat de airco dan mogelijk niet z'n warmte kwijt kan...
Een slang die in scherpe hoeken loopt geeft meer weerstand dan een meter of 2 erbij waarbij alles in mooie glooiende bochten wordt afgevoerd.
Wat een onzin, er is genoeg druk om de lucht te verplaatsen, helemaal van een warme naar koude zone.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Er is een reden dat de uitvoerslang van mobiele airco's niet langer zijn dan 150cm en er algeheel wordt aangeraden deze zo kort en recht mogelijk door raam/deuropening te bevestigen met volledige afdichting. Door de slang gaat alle warme/hete lucht, dus zou niet opteren om deze met 1m of meer te verlengen. Langs de andere kant 10cm van de muur is ook weer extreem dicht. Zie zeker dat de zijdes met de filters goed vrij staat.
Je hebt isolatie-hoezen voor uitvoerslang.
Mijn vorige was ook 7000, die uitvoerslang werd echt warm en heet aan koppeling, heb die toen zelf geïsoleerd met aluminium-rol en sterke aluminium tape, die hittebestendig was en dat werkte voortreffelijk, allé werkt, want heb dit bij nieuwe airco 12000 ook toegepast.

Je hebt sowieso een vrij licht model met die 7000, dus hoop dat het maar voor kleine ruimte is, anders gaat die te veel moeite hebben om bij serieuze hitte te koelen.
Pagina: 1