Wifi onstabiel metk Sitemcom Router WLR9000 als AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOIA65
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01 20:53
Mijn vraag
Ik worstel met mijn Sitecom AP. Wifi is niet stabiel, terwijl er bereik wel drie streepjes geeft. Ik heb een Ziggo modem met daaraan een Mesh Newerk van DecoM5 (TP link)..Mijn Ziggo modem staat in de bridgemodus, dus DECO fungeert als router. Vanuit DECO loopt er een UTP naar mijn tuinhuis, waarop ik mijn Sitecom heb aangesloten.Ik heb hiervoor volgens mij de nodige stappen doorlopen om deze als AP in te stellen zoals DHCP uitgeschakeld. Ik ben echter geen techneut, maar haal mijn info van internet.

Heeft iemand een idee hoe ik hoe ik mij wifi stabiell krijg in en rondom het tuinhuis? Alvast dan voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:15
Begin eens met die UTP kabel te testen met een laptop, of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Sitecom is gewoon rommel
Ik zou kijken of je een deco m5 node op marktplaats kan scoren, staan er vol mee

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOIA65
Ik zit me af te vragen of het niet beter is om een apart netwerk te maken ipv een AP. Dan moet de UTP vanuit de Deco toch in de WAN van de Sitecorm router. Ik neem aan dat ik dan DHCP aan moet zetten? Mogelijk nog rekening houdend met de range van IP adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
In je openingspostbzeg je AP, nu zeg je Site om router. Je hebt maar èèn router nodig, meerdere leiden vaker dan niet tot juist meer storingen.

Die heb je wellicht nu dus. Zet die sitecom eens in als AP (WAN poort niet gebruiken & DHCP uit)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOIA65
Ik heb gelezen dat het beter is om een extra (sub)netwerk aan te maken als verder geen toegang tot andere apparaten nodig is. Zoals ik in de eerste post aangaf krijg ik de Sitecom als AP (LAN, DHCP uit) niet stabiel.Vandaar dat ik nu een apart netwerk overweeg. Maakt het dit wat duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:48
Heb je de Sitecom in het Deco netwerk opgenomen of gewoon doorgelust?
Ik denk sowieso dat de oplossing van een extra Deco node de betere is.
Pagina: 1