Kun je rookgeur uit een huurwoning krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Hi allemaal,

Ik heb een een sociale huurwoning bezichtigd. Een prima huisje, met aardig wat ruimte, voor een leuke huurprijs. Volop groen om de deur, rustige buurt. Alles beviel me eraan. Maar ik ben toch wat gaan twijfelen. Toen ik er was, hebben we namelijk allemaal een extreme geur van sigaretten geroken. De deuren en kozijnen zijn volledig geel gerookt. De trap, die ooit wit was, is helemaal geel. Ook de deuren boven bij de slaapkamers en de metalen kozijnen, zijn geel geworden.

Dat heb ik doorgegeven aan de woningbouw. Daar vertelden ze het zelf ook opgemerkt te hebben, en ze sturen een schoonmaakploeg. Nu ben ik benieuwd: kun je rookgeur uit een woning krijgen, of moet je daarvoor echt eerst alles strippen? Dat kan ik immers niet, als nieuwe huurder. Verven, sauzen en schoonmaken is natuurlijk geen probleem. En de vraag is: heb ik dan alsnog een isolerende verf nodig om ervoor te zorgen dat de nicotine er toch niet weer doorheen komt?

Ik vraag het, omdat ik in het dagelijks leven al een pufje gebruik (de luchtwegen zijn wat gevoelig).

Kortom: kun je rook helemaal uit zo'n woning krijgen? Of zou alsnog afwijzen meer wijsheid zijn? Ik heb heel veel wachttijd opgebouwd (meer dan 5 jaar) en ook veel zoekpunten bij een andere woningbouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

rdejongjr

Gnome

Ammoniak doet wonderen.
Alles goed afnemen en behandelen met goede voorstrijk/ primer.

Maar ook de woningbouw aan de slag zetten, huurders dienen het bezemschoon en behang/schilder klaar zonder extreme kleuren op te leveren (over het algemeen) waarom zij dan niet aan jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:52
T kan. Wel flink werk.
Alles 3x afnemen. En inderdaad verven met isolerende verf.
En dan hopen dat t goed genoeg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan kan je natuurlijk snel gaan afvragen of wit met wat gelige tint van teveel gerookt erin al dan niet schilderklaar is.

Voor TS: Het kan zeker. Maar je hebt wel speciale verf nodig hebt om te voorkomen dat vlekken er net zo hard weer doorheen komen.
Mijn buurman in appartement rookte echt gigantisch veel. Die is ondertussen overleden, en bij nieuwe bewoner na de handel goed aangepakt te hebben, merk je daar niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
rdejongjr schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:00:
Ammoniak doet wonderen.
Alles goed afnemen en behandelen met goede voorstrijk/ primer.

Maar ook de woningbouw aan de slag zetten, huurders dienen het bezemschoon en behang/schilder klaar zonder extreme kleuren op te leveren (over het algemeen) waarom zij dan niet aan jou?
De woningbouw vindt dat het overschilderen van de deuren, kozijnen, muren en plafonds altijd klusjes voor de nieuwe huurder. Of ze nu vergeven zijn van de nicotine of niet. De meneer van de woningbouw raadde me Isolux van Sikkens aan. Maar dan ben je wel bijna 300 euro voor een emmertje verder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08

D4NG3R

kiwi

:)

Alles ontvetten (om het teer er af te krijgen), alles van een of meerdere nieuwe laag(en) verf voorzien.

Heel spannend is het niet, het computerhok van een kameraad zag er uit en rook als een letterlijke asbak, toen we eenmaal klaar waren (2 lagen verf) had je nooit geweten dat daar als een schoorsteen gerookt werd. :)

Was gewoon generieke muurverf van de Gamma.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 12-05-2024 14:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
D4NG3R schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:07:
Alles ontvetten (om het teer er af te krijgen), alles van een of meerdere nieuwe laag(en) verf voorzien.

Heel spannend is het niet, het computerhok van een kameraad zag er uit en rook als een letterlijke asbak, toen we eenmaal klaar waren (2 lagen verf) had je nooit geweten dat daar als een schoorsteen gerookt werd. :)

Was gewoon generieke muurverf van de Gamma.
Mag ik vragen waarmee je het hebt ontvet? Ammoniak of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08

D4NG3R

kiwi

:)

RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:31:
[...]

Mag ik vragen waarmee je het hebt ontvet? Ammoniak of iets dergelijks?
'Gewoon' ontvetter, St. Marc, Alabastine, HG etc, ammoniak kan ook. :Y

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:47
Ik kan St. Marc aanraden, werkte hier heel goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

SA007

Moderator Tweaking
Wat ook helpt is een isonisator, dat breekt best effectief geur af, wordt ook veel gebruikt in auto's waarin gerookt is.
Wat vooral een ding is is alle delen waar rookgeur in gaat zitten vervangen.
Tapijt behang, filters van ventilatie/afzuigkap, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben hier ook met St Marc in zo'n pompspuit de muren en plafonds bespoten, na de eerste keer kwamen er echt vieze donkerbruine druppels uit maar na een keer of 5 was het bijna alleen schoon water, werkt super.
Let wel op evt. vloeren die je moet afdekken.

Deuren en kozijnen moet je gewoon even goed opschuren en opnieuw aflakken, dat kost je een paar dagen maar dan heb je alles wel weer netjes. Of je huurt een schilder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:43

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Even terzijde: ik neen aan dat je ook in het verslag van de woning zoals je die aanvaardde hebt staan dat alles geschilderd moet worden? Het staat hier vol topics van mensen die na afloop van de huur te horen krijgen dat het schilderwerk in nieuwstaat opgeleverd moet worden voordat ze hun borg terugkrijgen, dus het is de moeite waard om dat vooraf goed te regelen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:07:
[...]

De woningbouw vindt dat het overschilderen van de deuren, kozijnen, muren en plafonds altijd klusjes voor de nieuwe huurder. Of ze nu vergeven zijn van de nicotine of niet. De meneer van de woningbouw raadde me Isolux van Sikkens aan. Maar dan ben je wel bijna 300 euro voor een emmertje verder…
Dat is wel erg kort door de bocht. Zeker als er een precedent is waarbij de rechtbank heeft geoordeeld dat de [oude] huurder dit moest oplossen. Wellicht dit eens bij je woningbouw onder de aandacht brengen? Nu moet jij namelijk extra kosten maken die normaliter niet nodig waren geweest.
Zie ook https://fdjadvocaten.nl/r...j-einde-huurovereenkomst/

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 12-05-2024 14:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als ik bij de Rijksoverheid kijk dan valt er veel voor de rekening van de huurder, meer dan ik dacht
Dus ook binnenschilderwerk en muren.

Verder zou ik pas gaan schilderen wanneer je bij nat afnemen, geen geur meer ruikt. Dus meerdere keren schoonmaken. St Marc kun je ook kopen in poedervorm en zelf aanlengen. Is een stuk betaalbaarder

[ Voor 26% gewijzigd door clements op 12-05-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:55
Ozon generator eventueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
thunder7 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:48:
Even terzijde: ik neen aan dat je ook in het verslag van de woning zoals je die aanvaardde hebt staan dat alles geschilderd moet worden? Het staat hier vol topics van mensen die na afloop van de huur te horen krijgen dat het schilderwerk in nieuwstaat opgeleverd moet worden voordat ze hun borg terugkrijgen, dus het is de moeite waard om dat vooraf goed te regelen.
Ik heb geen verslag gezien. Ik heb ‘m geaccepteerd, maar er is nog niets getekend, of zo. Schilderwerk is heel kinderachtig gedaan: ruw over de stenen verven in de kleuren geel en groen :+. Ik kijk daar wel doorheen. De huurprijs is al ontzettend laag.

@SA007: Dank je. Tapijt en behang is er al niet meer. Het is compleet kaal: alleen de topvloer ligt er nog, de muren zijn helemaal kaal, etc. Ventilatie/afzuigkap is een goede. Kan zijn dat het schoonmaakbedrijf dat al doet. Morgen maar eens bellen.

@Microkid: Ik denk dat dit de reden is waarom de woningbouw al een professionele schoonmaakploeg heeft ingeschakeld.

@clements: Ik weet het. Ik verwacht ook zeker niet dat het kant-en-klaar wordt opgeleverd. De vraag is alleen even wat redelijk is, in dit specifieke geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Kijk ook even in de Belgische webshops. Zelfde verf, stukken goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
Vaak is afnemen met ammoniak en opnieuw sausen of verven genoeg.

Sowieso moet alles van stof eruit.

Soms tref je echter een situatie waar meer nodig is. Ik trof een werkkamer en een badkamertje/toilet aan waar zoveel gerookt was dat het in bruine spul in straaltjes van plafond en muren afdroop en het plafond met isolerende verf behandeld moest worden omdat de nicotine door diverse lagen verf heen kwam. Gelukkig niet nodig in de rest van het huis.

Isolerende verf is dermate duur dat wat mij betreft de verhuurder dat op zich moet nemen.

Het nadeel van een huurwoning is dat je er vaak al snel in trekt en dat je in het begin dus nog wel wat zult ruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 12-05-2024 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:48
RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:49:
Ik vraag het, omdat ik in het dagelijks leven al een pufje gebruik (de luchtwegen zijn wat gevoelig).

Kortom: kun je rook helemaal uit zo'n woning krijgen? Of zou alsnog afwijzen meer wijsheid zijn? Ik heb heel veel wachttijd opgebouwd (meer dan 5 jaar) en ook veel zoekpunten bij een andere woningbouw.
Ben je je opgebouwde rechten kwijt als je deze woning accepteert? In dat geval zou je mogelijk met de verhuurder kunnen afspreken dat je je rechten behoudt als blijkt dat de rook er na een jaar niet helemaal uit te krijgen is en dit een nadelig effect op je gezondheid heeft.
Maar ik zou ook goed vastleggen wat dat schoonmaakbedrijf precies moet doen. Check ook aan welke eisen jij moet voldoen bij opleveren en of dat dezelfde eisen zijn die jij er nu aan mag stellen. Denk niet te snel dat dit nu eenmaal hoort bij een huurhuis.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RiccardoNL
Toke_gt schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Ben je je opgebouwde rechten kwijt als je deze woning accepteert? In dat geval zou je mogelijk met de verhuurder kunnen afspreken dat je je rechten behoudt als blijkt dat de rook er na een jaar niet helemaal uit te krijgen is en dit een nadelig effect op je gezondheid heeft.
Maar ik zou ook goed vastleggen wat dat schoonmaakbedrijf precies moet doen. Check ook aan welke eisen jij moet voldoen bij opleveren en of dat dezelfde eisen zijn die jij er nu aan mag stellen. Denk niet te snel dat dit nu eenmaal hoort bij een huurhuis.
Ja, je raakt bij het accepteren alle opgebouwde tijd kwijt. Je inschrijftijd en zoekpunten beginnen weer bij 0.

Aan een verzoek tot behoud van je rechten, werken woningstichtingen niet mee. We hebben een woningcrisis in Nederland. Woningstichtingen zeggen gewoon: 'Wil jij het niet, dan wil een ander het wel.'

Edit: goed punt, met de eisen voor oplevering. Er staat heel duidelijk in dat de muren, deuren, kozijnen en plafonds nicotinevrij moeten zijn. Daar ga ik de woningbouw even op wijzen ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzEr-3JNgOxfzdyZLDRZ3PttIqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2rd4Z5uhMQn7MOKYNS84vRN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9ZjQ3XlUjRzlM5NKIcrj1tFhZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ny0DiYASdjRj5BgyizsNJNCF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door RiccardoNL op 12-05-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Vraag aansluitend of een behandeling met een Ozongenerator mogelijk is. Ozone neutraliseert geurtjes. Nadien goed (laten) ventileren en betreden na een gasvrij verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sowieso goed schoonmaken, en verder waar mogelijk lekker laten door waaien, sowieso wil je ook de verf geur wel snel kwijt denk ik...

als er mechanische afzuiging in zit, informeer dan ook even of het bekend is waarneer de ventilatie kanalen gereinigd zijn.. indien onbekend, laten reinigen :Y

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Het is veel werk, maar kan wel. Er zijn ook bedrijven die in panden waar brand is geweest de rooklucht verwijderen.

Je kunt zoeken naar specifieke nicotine-verwijderaars voor de muren. Ik heb zelf gelukkig geen ervaring.

Daarna de muren zorgvuldig strijken met een isolerende voorstrijk, zoals Brander Isofix onverdund. Dit zorgt dat de nicotine kleur niet weer door je nieuwe verf of behang heen slaat, en sluit ook de evt. resterende geur op. Maar ik zou de bron wel liefst eerst zo goed mogelijk verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 12-05-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
Waarvan is de woning gemaakt? Houtskelet? Wegwezen, het trekt het hout in als het zo extreem is.
Beton? Prima te behandelen, wel VEEL werk.
Na schoonmaak ploeg 1 maand wachten, ruik je rook, dan ben je de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
99ruud99 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:12:
Waarvan is de woning gemaakt? Houtskelet? Wegwezen, het trekt het hout in als het zo extreem is.
Beton? Prima te behandelen, wel VEEL werk.
Na schoonmaak ploeg 1 maand wachten, ruik je rook, dan ben je de pineut.
Ik denk beton. Ik weet ook niet wanneer die schoonmaakploeg komt, maar ik zou de sleutel op 29 mei krijgen. Dan zit een maand wachten er niet in. Overigens: mag ik als nieuwe huurder niet gewoon verwachten dat de woningstichting dit soort zaken regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
Je aanvaardt het in de staat as is, of er moeten bouwkundige problemen zijn.

Dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
99ruud99 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:34:
Je aanvaardt het in de staat as is, of er moeten bouwkundige problemen zijn.

Dus helaas.
Check deze post (RiccardoNL in "Kun je rookgeur uit een huurwoning krijgen?"). Als de woningstichting duidelijk in het reglement heeft geschreven dat de vertrekkende huurder nicotine-aanslag moet verwijderen, mag ik er nog steeds niet vanuit gaan dat dit nageleefd wordt?

Dat zou dus betekenen dat ik in theorie duizenden euro's verder kan zijn aan schoonmaakkosten, en er misschien wel nooit vanaf kom en uiteindelijk in het ziekenhuis kan belanden door ademhalingsklachten?

Sorry, maar voor wie zou dát acceptabel zijn? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:43:
[...]

Check deze post (RiccardoNL in "Kun je rookgeur uit een huurwoning krijgen?"). Als de woningstichting duidelijk in het reglement heeft geschreven dat de vertrekkende huurder nicotine-aanslag moet verwijderen, mag ik er nog steeds niet vanuit gaan dat dit nageleefd wordt?

Dat zou dus betekenen dat ik in theorie duizenden euro's verder kan zijn aan schoonmaakkosten, en er misschien wel nooit vanaf kom en uiteindelijk in het ziekenhuis kan belanden door ademhalingsklachten?

Sorry, maar voor wie zou dát acceptabel zijn? 8)7
vertrekkend huurder zal of de boel zelf netjes moeten achterlaten, of dat wordt door de woning stichting gedaan cq uitbesteed als het meer werk is, (vaak als het toilet / badkamer / keuken ook erg gedateerd is wordt dit ook nog even gedaan voor de nieuwe bewoner er in komt)

en dan krijgt de vorige huurder gewoon een rekening op het moment dat het niet conform is achter gelaten..

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiccardoNL
SMSfreakie schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:53:
[...]

vertrekkend huurder zal of de boel zelf netjes moeten achterlaten, of dat wordt door de woning stichting gedaan cq uitbesteed als het meer werk is, (vaak als het toilet / badkamer / keuken ook erg gedateerd is wordt dit ook nog even gedaan voor de nieuwe bewoner er in komt)

en dan krijgt de vorige huurder gewoon een rekening op het moment dat het niet conform is achter gelaten..
Dat is precies zoals ik het in m’n hoofd had, inderdaad. Anders begin ik ook een woningstichting, met huizen in erbarmelijke staat, en laat je je nieuwe huurders ze opknappen. Heb je gratis onderhoud en worden je woning altijd mooier dan ze waren :+.

Ik ga morgen even met de woningstichting bellen en vragen wat de schoonmaakploeg doet, en wat er van mij als nieuwe huurder verwacht wordt. Voor hetzelfde geld spreek ik nu van een probleem dat straks opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Dat is precies zoals ik het in m’n hoofd had, inderdaad. Anders begin ik ook een woningstichting, met huizen in erbarmelijke staat, en laat je je nieuwe huurders ze opknappen. Heb je gratis onderhoud en worden je woning altijd mooier dan ze waren :+.

Ik ga morgen even met de woningstichting bellen en vragen wat de schoonmaakploeg doet, en wat er van mij als nieuwe huurder verwacht wordt. Voor hetzelfde geld spreek ik nu van een probleem dat straks opgelost is.
Lijkt mij de juiste oplossing je hebt je nu goed voorbereid op dat gesprek en met name dat hun eigen regels al zeggen dat de woning nicotinevrij moet worden opgeleverd door de vorige huurder kan je zo ook van hun verlangen. Verder, goede woning als is je TS las met een betaalbare huur, dat wil je denk ik ook niet laten lopen (en dat weten zij ook wel, maar tsja, regels zijn immers regels :+ , voor jou en ook voor hen)

Omdat ze al een schoonmaakploeg hebben toegezegd zitten ze er meewerkend in lijkt het. Ik heb eens brand gehad, en daarna ging er een ploeg van 3 mannen door de woning, verbluffend wat die aan aanslag wegkregen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hou er rekening mee dat als je gaat eisen dat er bepaalde dingen gebeuren, dat je dat ook veel vertraging kan opleveren.
Als ze in juni naar een schilder gaan zoeken, dan zit je zo na de bouwvak.

De woningbouwvereniging zelf heeft er niet lopen roken. Zij 'erven" dit probleem ook maar, net zo goed als jij.
In 1 situatie waar ik kwam wonen had de beheerder gewoon een stel potten Latex staan. Hoefde je het er alleen maar op te smeren.
En vergeet niet, alle kosten betaal je bijna direct zelf. Als ze €1000 extra kwijt zijn aan een schilder per jaar op 100 woningen, betaald iedereen een euro extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
TheGhostInc schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:58:
Hou er rekening mee dat als je gaat eisen dat er bepaalde dingen gebeuren, dat je dat ook veel vertraging kan opleveren.

De woningbouwvereniging zelf heeft er niet lopen roken. Zij 'erven" dit probleem ook maar, net zo goed als jij.
In 1 situatie waar ik kwam wonen had de beheerder gewoon een stel potten Latex staan. Hoefde je het er alleen maar op te smeren.
En vergeet niet, alle kosten betaal je bijna direct zelf. Als ze €1000 extra kwijt zijn aan een schilder per jaar op 100 woningen, betaald iedereen een euro extra per maand.
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat ik ‘eis’ dat er een schilder komt, want dat gaat nooit gebeuren. Een woningstichting gaat nooit voor een (nieuwe) huurder schilderen. Dat mag je fijn zelf doen.

We hebben het hier over nicotine-aanslag verwijderen. Ik stel me dan voor dat ze met bijvoorbeeld een stoomreiniger aan de slag gaan om de ondergrond acceptabel te maken. Zodat je geen 10 lagen latex er overheen hoeft te smeren, en dan nog niks blijft plakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
[...]
Bangmakerij. Dit soort dingen hebben ze nu al verrekend in de huur anders zijn ze financieel enorm onverstandig bezig.
Je wilt niet weten hoe vaak ze een woning moeten ruimen. Specialistisch team, ontsmetten achteraf. Soms incl. wat ze zo mooi lijkvocht noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:11:
Bangmakerij. Dit soort dingen hebben ze nu al verrekend in de huur anders zijn ze financieel enorm onverstandig bezig.
Je wilt niet weten hoe vaak ze een woning moeten ruimen. Specialistisch team, ontsmetten achteraf. Soms incl. wat ze zo mooi lijkvocht noemen.
En hoe vaker het moet, hoe hoger de huur.
Je geeft zelf aan dat je het zelf betaald.

Ik heb het zelf meegemaakt. Altijd zwerfvuil rondom een flat, na een jaar discussie gingen de servicekosten met een paar euro omhoog en werd een partij ingehuurd om op te ruimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wat een onzin. Ze erven helemaal niets, ze krijgen gewoon de huur van de vorige huurder, ze hebben een borg voor dit soort dingen en zijn echt niet zielig dat er dan 1 op de 10 woningen wat extra aandacht nodig heeft. Ze vragen de huur die maximaal mogelijk is, niet de kosten + een beetje winst.

Ze moeten een goed bewoonbare woning opleveren. Daar valt dit niet onder. Zelfde verhaal als een keukenkastje helemaal naar z'n grootje is, dat mogen zij ook fixen voordat je intrekt.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:09
SMSfreakie schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:46:
Sowieso goed schoonmaken, en verder waar mogelijk lekker laten door waaien, sowieso wil je ook de verf geur wel snel kwijt denk ik...

als er mechanische afzuiging in zit, informeer dan ook even of het bekend is waarneer de ventilatie kanalen gereinigd zijn.. indien onbekend, laten reinigen :Y
Gelukkig zijn er tegenwoordig allemaal verven die je niet ruikt omdat ze op natuurlijke basis zijn bijvoorbeeld.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
RiccardoNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Ja, je raakt bij het accepteren alle opgebouwde tijd kwijt. Je inschrijftijd en zoekpunten beginnen weer bij 0.

Aan een verzoek tot behoud van je rechten, werken woningstichtingen niet mee. We hebben een woningcrisis in Nederland. Woningstichtingen zeggen gewoon: 'Wil jij het niet, dan wil een ander het wel.'

Edit: goed punt, met de eisen voor oplevering. Er staat heel duidelijk in dat de muren, deuren, kozijnen en plafonds nicotinevrij moeten zijn. Daar ga ik de woningbouw even op wijzen ;).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het ten dele wel grappig. De nicotine is al lang weg en vervlogen en ruikt niet. Wat er tegen de muren hangt is teer, en dat is ook wat je ruikt.
Nicotine zit ook in vapers en dat laat geen sporen na als je een kamer eens goed verlucht.

Los daarvan, met een goede schilderbeurt na ontvetten krijg je heel veel weg, en je kan verwachten dat de woning grondig gepoetst is en dan is het grootste deel van de geur weg.

De ionisator is zeker geen slecht idee om de de teer af te breken die in stopcontacten, achter plinten en in kieren zit.
Als je daar niet aan raak, een kaars levert je ook geioniseerde lucht op.
Let dan wel op met brandveiligheid, maar de woning eens goed vol theelichtjes zetten (niet op houten oppervlaktes) zal de geur ook verbeteren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiccardoNL
Kleine update: de woningstichting laat het schoonmaakbedrijf de boel ontvetten en schoonmaken. Het schilderen doe ik uiteraard zelf. Er waren ook nog wat andere zaken die nog moesten gebeuren, en die worden met een aannemer opgelost. Ik kan vanaf 29 mei dus stressvrij aan de slag in de woning en dan rustig verhuizen *O*.
Pagina: 1