A0 kaart van Gelderland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Heeft iemand ervaring met het kunnen genereren van een A0 kaart van bijvoorbeeld de provincie Gelderland? Deze zouden wij graag de wand willen hangen van onze chalet.

Al meerdere sites geprobeerd, echter lijkt A0 voor veel van deze websites te veel rekenkracht.

Bij voorkeur moeten alle plaatsen zichtbaar zijn en het liefst ook goed het verschil tussen bos en land.

Iemand suggesties?

Ps. Ik laat het professioneel drukken, dus wel voorkeur voor hoge kwaliteit. En uiteraard, alleen openbare data!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:22
We hebben zelf wel eens fotobehang gemaakt door middel van een hoge resolutie foto te stitchen ( kan ook met google maps bijvoorbeeld) er zijn genoeg gratis stitch software oplossingen te vinden.
Het resultaat is een hoge res. foto welke je kan laten drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kan zelfs online als je wil, als je plaatje een goede hoge resolutie heeft: https://rasterbator.net/

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:00
https://service.pdok.nl/brt/topraster/atom/index.xml

Hier kun je in hoog detail kaarten van Nederland downloaden. Om er A0 van te maken moet je zelf misschien wat knippen/plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

Tomatoman

Fulltime prutser

Even rekenen. Als ik uitga van een resolutie van 300 dpi, komt dat overeen met 300/25,4 = 11,81 pixels per mm. A0-formaat is 1189 x 841 mm, wat bij deze resolutie overeenkomt met 1189 x 841 x (300/25,4)² = 139.493.164 pixels. Krap 140 megapixels dus.

Ik zou niet weten waarom software daar moeite mee zou hebben. Met 32 bits per pixel oftewel 4 bytes per pixel kom je op 560 megabyte aan opslagcapaciteit, ongecomprimeerd, voor deze foto. Dat zou zelfs voor een webbrowser met forse geheugenbeperking geen probleem mogen zijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16
Zoek eens op OpenStreetMap.org !

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Je kunt dit bijvoorbeeld in QGIS doen. Je zou dit natuurlijk ook als PDF (print to PDF) kunnen opslaan in A0 formaat.

Ik zou wel proberen dit te doen met vector data. Bijvoorbeeld met OpenStreetMap. Of met CBS data.
Pagina: 1