Hallo allen,
Recent mijn qotom 1u geconfigureerd met PfSense via Proxmox.
Nu dat ik hem wil gaan installeren in het thuisnetwerk, loop ik tegen het probleem aan dat ik geen internet krijg.
Het netwerk plaatje:
/f/image/5OVSxFR6UTDTnPfFMEbs7ILT.png?f=fotoalbum_large)
LAN 1-4 en SFP 1-3 zijn onderdeel van een Bridge, Homeswitch. SFP 4 is de WAN (in de PfSense is SFP4 overigens IX0, dit heb ik verkeerd genummerd) en LAN5 is de poort voor Proxmox en PiHole die in een container op proxmox draait (deze is niet passed through naar PfSense)
Ik krijg vanuit de Vlan's zonder problemen een IP adres toegekend.
De WAN poort is gewoon up, en krijgt mijn externe KPN IP. Dus zou moeten werken?
Hierom vermoed ik een firewall issue. Dit vermoed ik mede doordat ik (ineens) ook niet meer bij mijn PfSense kan vanuit DHCP toegekende ip adressen en alleen via de Homeswitch groep reeks toegang krijg.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hieronder nog een aantal plaatjes van de configuratie binnen PfSense.
:strip_exif()/f/image/DOdBKFtTxJvL9mSdacwOpKmG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McOsfsx6Pe4YtCDgcTthVxP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XdrEwhvj3XCVjSQp71FHNYTU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OtrBrxnMa0N62iMpMhI20nv3.jpg?f=fotoalbum_large)
Recent mijn qotom 1u geconfigureerd met PfSense via Proxmox.
Nu dat ik hem wil gaan installeren in het thuisnetwerk, loop ik tegen het probleem aan dat ik geen internet krijg.
Het netwerk plaatje:
/f/image/5OVSxFR6UTDTnPfFMEbs7ILT.png?f=fotoalbum_large)
LAN 1-4 en SFP 1-3 zijn onderdeel van een Bridge, Homeswitch. SFP 4 is de WAN (in de PfSense is SFP4 overigens IX0, dit heb ik verkeerd genummerd) en LAN5 is de poort voor Proxmox en PiHole die in een container op proxmox draait (deze is niet passed through naar PfSense)
Ik krijg vanuit de Vlan's zonder problemen een IP adres toegekend.
De WAN poort is gewoon up, en krijgt mijn externe KPN IP. Dus zou moeten werken?
Hierom vermoed ik een firewall issue. Dit vermoed ik mede doordat ik (ineens) ook niet meer bij mijn PfSense kan vanuit DHCP toegekende ip adressen en alleen via de Homeswitch groep reeks toegang krijg.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hieronder nog een aantal plaatjes van de configuratie binnen PfSense.
:strip_exif()/f/image/DOdBKFtTxJvL9mSdacwOpKmG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McOsfsx6Pe4YtCDgcTthVxP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XdrEwhvj3XCVjSQp71FHNYTU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OtrBrxnMa0N62iMpMhI20nv3.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRXxld9l4yS4nVbR6XILhHgj.jpg?f=user_large)