Waar hang ik de binnenunit op zolder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari75
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06 21:17
op zolder willen we een airco plaatsen. De buitenunit zetten we op het platte dak van de garage.
Maar waar hangen we de binnen unit? Doordat we een lage zolder hebben past hij niet boven de deur in het achterste deel waar de slaapkamer zich bevind. Boven de deur is nog 40 cm wat in een punt loopt. De deur zelf is 76 cm
Hij kan wel boven het trapgat op de voorzolder maar we betwijfelen of de slaapkamer dan ook gekoeld wordt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even bij de installateur vragen die hem voor je aan gaat sluiten?
Je hebt ook staande modellen voor op de vloer van o.a. Daikin.
https://www.daikin.nl/nl_...rfera-floor-standing.html

Als je nu een radiator hebt kun je die op dezelfde plek vervangen en in de winter mee verwarmen indien nodig.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
de andere muur?
of aan beugels aan het dak...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari75
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06 21:17
Het gaat over de binnenunit.
Inmiddels contact gelegd met de airco instelateur. Deze komt mee kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mari75 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:30:
Het gaat over de binnenunit.
Inmiddels contact gelegd met de airco instelateur. Deze komt mee kijken.
Lijkt me verstandig, inderdaad. Zonder plaatjes en/of tekeningen wordt het hier sowieso een beetje lastig bepalen; we weten niet hoe jouw huis eruit ziet :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Sowieso in de kamer hangen waar je de koeling wilt. Er zijn ook units die je laag op de muur kan installeren of in het dak van een dakkapel. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
als je een muur hebt met een deur waar hij niet past.
Dan lijkt het mij dat je ook een muur hebt zonder deur.

hier 2 aircos die anders dan normaal geplaatst zijn
1 ac onder een schuindak deel, op 180 cm.. dus vanaf daar loopt het dak schuin.
en 1 ac op 190 onder een plat dak aan beugels (muur is gips plaat, dat vond ik niet de beste montage)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:41
Een bekende heeft bij gebrek aan een betere locatie zijn binnenunit onder een raam hangen. Ca 60 cm boven de grond. Gaat prima.
Het betreft een standaard 3.5 kw lg. Geen wandmodel.

De meeste merken hebben wel wandconsoles maar die zijn fors duurder dan een normale binnenunits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:46
Een normale unit kan ook prima lager hangen lijkt mij. De waaier functie wordt wat minder effectief maar als ie maar koele lucht blaast toch.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:49
Er bestaan ook vloermodellen, hebben we zelf ook geplaatst omdat de vrouw des huizes deze mooier vond :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H8I89wcEu13giq8xdCnZYaWsao=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/YzvZyhPA1Su3Hgcp4jRzsybU.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door nightgold op 12-05-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:32
Zoals anderen al aangeven, kijk naar een vloermodel, die zijn iets minder gangbaar en daardoor iets duurder maar het is wel de ideale oplossing voor jouw vraagstuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Mari75 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:02:
op zolder willen we een airco plaatsen. De buitenunit zetten we op het platte dak van de garage.
Maar waar hangen we de binnen unit? Doordat we een lage zolder hebben past hij niet boven de deur in het achterste deel waar de slaapkamer zich bevind. Boven de deur is nog 40 cm wat in een punt loopt. De deur zelf is 76 cm
Hij kan wel boven het trapgat op de voorzolder maar we betwijfelen of de slaapkamer dan ook gekoeld wordt.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik koel/verwarm met 1 unit de gehele zolder. Geen enkel probleem zolang je het niet eerst bijv 28 graden laat worden met koelen en geen 15 graden met verwarmen. Pruttelt hier nu reeds met 100W. Hetzelfde doe ik ook op de eerste verdieping en begane grond. Je moet gewoon niet adhoc verwarmen of koelen. De truuk is het constant op de juiste temperatuur houden. Voor je beeldvorming ongeveer 300kWh voor het hele koelseizoen op 140m2. Ongeveer 1400kWh voor het stookseizoen.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 13-05-2024 12:16 ]

Pagina: 1