Power Supply air in of uit?

Pagina: 1
Acties:

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:02
Ik heb een Amd TB 1,2@133 is nogal warm 64c.
Mijn voeding blaast recht in mijn cooler van mijn cpu, er zit maar een centimeter tussen.
Is het niet beter dat de voeding de lucht naar buiten afvoerd?

Mika

Verwijderd

Denk ja !!
Beter als je voeding lucht afzuigt !!

Verwijderd

als ik jou was zou ik toch maar ff de lucht naar buiten laten stromen..

>:) keep a cool head >:)

Verwijderd

Heb je die ooit gemod dan??? Want een voeding blaast volgens mij altijd naar buiten |:(

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Op maandag 10 september 2001 11:10 schreef rAvers het volgende:
Heb je die ooit gemod dan??? Want een voeding blaast volgens mij altijd naar buiten |:(
inderdaad, standaard is naar buiten, eigenlijk ook wel logisch anders blaas je koele lucht over de warme/hete koelribben in je voeding waardoor de lucht opwarmt en diezelfde lucht gaat vervolgens naar de proc :?

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

Tubby

or not to be

Volgens de officiele ATX specs hoort de voeding lucht van buiten naar binnen te zuigen. Maar ik geloof dat bijna geneen fabrikant zich daaraan houdt omdat het idd niet goed is voor je temp.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:10 schreef rAvers het volgende:
Nope, AT voedingen en de allereerste ATX kasten bliezen naar binnen. Het idee erachter was dat er geen fan op het koelblok van je processor meer nodig zou zijn omdat de PSU er dan wat lucht overheen blaast. Helaas worden die kachels van AMD tegenwoordig veelsteheet en hebben ze echt wel een eigen fan nodig. Bovendien moet die hete lucht zo snel mogelijk afgevoerd worden.

Daarom hielden zoals Tubby al opmerkte fabrikanten zich niet meer aan de ATX specificaties en zijn ze bij een vrij recente revisie (1.2nogwat) dan ook aangepast zodat de PSU naar buiten blaast.
Pagina: 1