Extra e-mailboxen bij Offfice 365 Business

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-03 11:07
Is het mogelijk om in de web interface van Office 365 meerdere e-mailadressen te hebben?
Ik heb bij iemand een aantal computers met Office 365 waarbij de e-mail van een domein ook via Office 365 moet gaan lopen.
Nu nog op de oude manier heeft men soms algemene postbussen zoals receptie@domein.nl als extra mailbox in outlook.
Kan ik deze mailboxen ook weer aanmaken in Office 365 zonder dat ik een extra Office 365 gebruiker nodig heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkopper: al geprobeerd?

zoeken bij google naar 'ms365 do i need extra license for email alias' suggereert dat het geen probleem is. https://learn.microsoft.c...-user?view=o365-worldwide

Edit: waarbij een alias iets anders is dan een shared mailbox, natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 11-05-2024 21:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Heb al wel gezocht maar vond geen antwoord waar ik wat mee kon.

Het moet geen alias zijn. Echt een aparte mailbox. Deze mailbox moet dan op verschillende computers kunnen worden toegevoegd. Bijvoorbeeld een aantal maanden op de ene computer en later evt. op een andere computer (van een andere gebruiker) toegevoegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:27
Heel ingewikkeld inderdaad.... https://www.google.nl/sea...+a+license&meta=&aq=f&oq=

Meteen in blokletters bovenaan;

To access a shared mailbox, a user must have an Exchange Online license, but the shared mailbox doesn't require a separate license.

Dus de mailbox heeft geen licentie nodig, de gebruiker die hem opent in Outlook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
Oke, ja dat is een shared mailbox.

En als ik een user 2 mailadressen in outlook wil toewijzen waarbij de mail niet in de zelfde mailbox binnen mag komen, maar in 2 aparte mailboxen?
Dus echt 2 accounts in outlook. Doe je dat dan ook met die shared mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:27
Normaliter zijn niet-persoonlijke mailboxen (zoals receptie, werkplaats, inkoop, facturen, etc) shared mailboxen ja, dan zijn ze ook makkelijk toegankelijk voor meerdere mensen en kan je mensen rechten geven om namens de mailbox mail te verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah dus toch een shared mailbox gewenst ja. Dan hebben alleen de mensen met toegang tot de shared mailbox een licentie nodig. Wel even opletten dat er bij meer dan 50GB opslag wel een licentie nodig is.

https://learn.microsoft.c...line-limits#StorageLimits
https://learn.microsoft.c...boxes?view=o365-worldwide

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oh, ik verplaats nog even van Client software algemeen naar de serverburen, omdat je vraag niet gaat over client- maar serversoftware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Een shared mailbox is niet echt een “account” als zodanig maar komt er vanzelf bij door hem toe te kennen middels delegatie (dwz rechten toekennen via het admin center). Let wel dat je voor uitmailen aparte rechten moet instellen en je dan ook handmatig het “van” veld moet aanpassen.

Een losse mailbox waar je daadwerkelijk op moet kunnen inloggen of die via speciale software (zoals een administratiepakket) moet uitmailen vereist te allen tijde een exchange online licentie.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1