mijn ouders hebben een recente desktop waarbij volgend probleem zich voort doet:
(windows 11)
bij het openen van hotmail via Firefox, na enkele handelingen (mails lezen, verwijderen, opstellen, ...) geeft de browser onvolledige vensters weer en pc steeds weer dat er geen netwerkverbinding is.
browser afsluiten en heropenen direct melding internet niet beschikbaar
pc afsluiten en heropstarten geen oplossing
andere browser (edge) doet het dan ook niet meer.
volgens het netwerkcentrum is alles in orde
alles up-to-date + drivers netwerkkaart geherinstalleerd
oplossing die ik had gevonden: resetten van netwerkinstellingen.
vervelend dat je steeds maar paar mails kan bekijken of versturen, en dan terug resetten, maar ging voorlopig.
volgende heb ik nog getest:
via Firefox
- internetten zonder hotmail: paar uur probleemloos gesurfd
- checken hotmail, direct terug problemen
daarna via Edge:
- checken hotmail, geen problemen, verschillende handelingen en lang geprobeerd + verder probleemloos gesurfd
ik heb nu een snelkoppeling ingesteld naar hotmail via Edge zodat ze zeker niet meer kunnen missen, sindsdien geen meldingen meer gehad dat er problemen zijn (+ 1 week)
zijn er bepaalde zaken in hotmail via webbrowser die Firefox kunnen problemen geven? het is een zeer grote mailbox, ik heb aangeraden om wat uit te kuisen.
raar dat ook de netwerkinstellingen van de pc hiermee problemen geeft.
iedere input is welkom.
ik kan wel niet regelmatig eens gaan testen, ouders wonen niet naast de deur.
alvast bedankt
(windows 11)
bij het openen van hotmail via Firefox, na enkele handelingen (mails lezen, verwijderen, opstellen, ...) geeft de browser onvolledige vensters weer en pc steeds weer dat er geen netwerkverbinding is.
browser afsluiten en heropenen direct melding internet niet beschikbaar
pc afsluiten en heropstarten geen oplossing
andere browser (edge) doet het dan ook niet meer.
volgens het netwerkcentrum is alles in orde
alles up-to-date + drivers netwerkkaart geherinstalleerd
oplossing die ik had gevonden: resetten van netwerkinstellingen.
vervelend dat je steeds maar paar mails kan bekijken of versturen, en dan terug resetten, maar ging voorlopig.
volgende heb ik nog getest:
via Firefox
- checken hotmail, direct terug problemen
daarna via Edge:
- checken hotmail, geen problemen, verschillende handelingen en lang geprobeerd + verder probleemloos gesurfd
ik heb nu een snelkoppeling ingesteld naar hotmail via Edge zodat ze zeker niet meer kunnen missen, sindsdien geen meldingen meer gehad dat er problemen zijn (+ 1 week)
zijn er bepaalde zaken in hotmail via webbrowser die Firefox kunnen problemen geven? het is een zeer grote mailbox, ik heb aangeraden om wat uit te kuisen.
raar dat ook de netwerkinstellingen van de pc hiermee problemen geeft.
iedere input is welkom.
ik kan wel niet regelmatig eens gaan testen, ouders wonen niet naast de deur.
alvast bedankt