Microsoft opslag telkens vol, ik blijf maar deleten...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-04 12:50
Beste lezer,

Sinds een paar dagen krijg ik in mijn outlook de melding dat mijn 5 GB opslag vol is. Heb ik nooit eerder gehad.

Ik heb in onedrive de foto's verwijderd en probleem opgelost. De volgende dag hetzelfde. Wederom alle foto's verwijderd en probleem opgelost. Dit gaat nu al zo dagen achter elkaar.

Ik heb onedrive van mijn laptop verwijderd. Ik dacht dat deze wellicht backups aan het maken wa van de foto's op mijn externe schijf. Want ik heb al die foto's van jaren!! geleden helemaal niet op mijn computer staan.

Maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb dus geen onedrive geïnstalleerd op mijn computers. De foto's staan ook niet op mijn computers. En telkens verschijnen er honderden foto's in mijn onedrive en is mijn account vol...

Ik heb gegoogeld maar kan niet vinden hoe ik dit exacte probleem kan oplossen. Ik kan niet eens vinden waar ik het synchroniseren kan uitzetten. Als dit al het probleem is want ik heb die foto's dus niet op mijn computer staan.

Kunnen jullie mij adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Log in op de webmail: outlook.live.com
Ga naar instellingen (tandwiel), Algemeen, Opslag en kijk waar de meeste ruimte wordt ingenomen

Daaronder zit een optie voor ruimte vrijmaken en daar weer onder zit een uitklap optie om te kijken naar je email opslag om te zien in welke mappen/items de meeste ruimte wordt ingenomen.

Als dat emails met bijlagen zijn kun je gaan kijken welke items je wilt verwijderen of desnoods de bijlagen uit emails verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onedrive op je telefoon kan foto's synchroniseren, al heb ik nog nooit gehad dat hij foto's die ik verwijder opnieuw erop zet. Blijft hij dezelfde foto's erop zetten, of zijn het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-04 12:50
Het zijn andere foto's, en wat ook vreemd is dat dit nu plots gebeurd. Waarom dan niet vorig jaar? Of zes weken geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onedrive photosync aangezet op je telefoon? En dat is volgende vraag, zijn het foto's van je telefoon of andere? Ik zou iig eens kijken of die aan staat.