Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mijn vraag
Waar zitten de policy's van Office 365, is dat op de lokale AD of is dat in de wolk?

Het uiteindelijke doel is dat een gebruiker gewoon op een pc kan inloggen en dat de mail en printers gewoon werken zonder dat er nog installaties/configuraties moeten gebeuren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft 365 Business Standard

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel heb ik de Office policy's op de lokale Server geïnstalleerd (ADMX) en toegewezen maar zien niets veranderen. Er staat wel overall Office/Word/Excell/...2016 bij in de Policy's dus ik vermoed dat deze voor de "oudere" versie is en niet voor de 365 variant.

* Damic is al blij dat ie Edge heeft kunnen configureren *O* was ook ene leuk traject van de oude en nieuwe ADMX profielen :X

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
Veel policies hiervoor staan tegenwoordig in Intune. Maar ook lokale AD policies moeten gewoon werken.

Je hebt de correcte ADMX wel gedownload neem ik aan (https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49030) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Nope die had ik dus niet.

aaargh waarom vind ik dat niet als ik zoek op policy office 365 why microsoft why.

We hebben geen intune in ons abbo zitten

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:30
Damic schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:48:
Nope die had ik dus niet.

aaargh waarom vind ik dat niet als ik zoek op policy office 365 why microsoft why.

We hebben geen intune in ons abbo zitten
Waarschijnlijk omdat Microsoft die policy's lokaal 'Group Policy's' noemt :) Waardoor je als je zoekt op Policy office 365 je inderdaad de cloud prolicy service als eerste hit ziet :)

Als je zoekt op 'Group policy Office 365' is het wel gewoon de eerste hit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Blijkbaar had ik ze al wel want er staat een (1) bij in het bestand.

Mmmmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd er ook rekening mee dat Group Policies niet ondersteund worden met MS365 Business producten. Dus Business Basic, Standard en Premium reageren niet op je lokale AD policies. Daarvoor zou je E3 of hoger moeten hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Via https://config.office.com/ kun je Office Cloud policies aanmaken, geen Intune voor nodig. Moet je eindgebruiker wel in Office ingelogd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Hero of Time ik wist het dat er iets fishy was.

@Beekforel dat gaan ik volgende week eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Beekforel vandaag die config is gedaan en deze morgen was die site zo stroperig als iets, na een paar uurtjes ging het al veel vlotter.

In ieder geval een config aangemaakt voor iedereen in de firma maar zag niet direct verandering in de config bij mij op de pc (na outlook te sluiten en terug op te starten).

ja iedereen is ingelogd op office apps via zijn email account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Staat wel bij hoe het troubleshooting werkt. Het is niet heel snel inderdaad, in gebruik en in implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
De ADMX Templates van Office-programma's heten altijd "XXX 2016". Dit kan verwarrend zijn maar wilt dus zeggen dat de templates voor Office 2016 dezelfde zijn als die voor Office 2021 of de meest recente Office-365 bundel.

Let wel op. Indien je domain joined computers hebt met een Office-365 office pakket, en de gebruikers hebben een Business Basic/Standard licentie, zullen de GPO's NIET werken (dit tevens zonder relevante foutmelding).

Op deze link (even CTRL+F 'Group Policy' doen) kun je zien welke licenties het wél ondersteunen.

Als alternatief kun je regedit keys gebruiken om de GPO's na te bootsen (en deze te pushen via GPO) maar is zeer omslachtig en niet betrouwbaar.

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Pagina: 1