Fors Dataverbruik door CarPlay?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Situatie

Ik heb een paar dagen geleden mijn data verbruik gereset. Ik ben toen ongeveer 1700km gaan rijden

Ik heb gister mijn laptop even gebruikt (door gekraste regeltje) en vergeten uit te zetten.

Tot mijn schrik zag ik vanmorgen dat er sinds de reset 7+gb aan mobiele data was verbruikt, nu had ik een redelijk insecure wachtwoord dus misschien was het dat dacht ik nog.

Vanmorgen dus hotspot uitgezet, ik heb pak hem beet een half uur in de auto gezeten (telefoon was verbonden met Bluetooth, aan het draadje om op te laden) en Google maps stond wel aan

Hotspot Data is weer fors gestegen, terwijl hotspot uit staat

Voor en na:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x6HXQf7/IMG-7001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Vg1mv2C/IMG-7002.jpg

Is het dan zo dat met CarPlay de data via hotspot loopt zelfs als het uit staat? Google maps app heeft namelijk maar 109mb verbruikt sinds de reset en dat kan echt niet op die lange rit

[ Voor 9% gewijzigd door nasdude op 11-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nasdude schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
Is het dan zo dat met CarPlay de data via hotspot loopt zelfs als het uit staat? Google maps app heeft namelijk maar 109mb verbruikt sinds de reset en dat kan echt niet op die lange rit
Nee hoor, de data die via CarPlay gebruikt wordt telt op bij de data die apps gebruikt wordt.
Dus 109 MB Google Maps tijdens CarPlay en 109 MB zonder CarPlay wordt weergegeven als 218 MB.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://discussions.apple.com/thread/255276857?sortBy=best

Ik had een aantal gebruikers die hier ook over klaagden - wat bleek - het lijkt op een bug...

Ik zie het namelijk niet terug bij mijn gebruikers in het datagebruik van de telefoonprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

SambalBij

We're all MAD here

Is het misschien de navigatie van de auto zelf? Carplay is feitelijk gewoon een tweede display van je telefoon, dus zou dan verwachten dat dataverkeer (wat best significant kan zijn wanneer je geen kaarten offline gedownload hebt) inderdaad gewoon als de Google Maps app te zien zou moeten zijn.

Heeft via de Carplay of hotspot verbinding de headunit van je auto niet een internetverbinding waar hij zaken (updates, kaarten e.d) mee download op de achtergrond, ondanks dat je die navi niet actief gebruikt?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:52
CarPlay loopt niet via hotspot.
Dataverbruik statistiek is niet realtime

Waarschijnlijk heeft je laptop perongeluk wat gedownload of die bug op het Apple forum. Klinkt dan als statistics bug die gewoon zelfde blijft optellen.

Telefoon restarten maybe

[ Voor 31% gewijzigd door bmwgozer op 11-05-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:08
nasdude schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:21:
Ik heb gister mijn laptop even gebruikt (door gekraste regeltje) en vergeten uit te zetten.
Als het uiteindelijk toch de laptop blijkt te zijn.... Ik heb ook eens gehad dat ik niet in de gaten had dat thuis de laptop films aan het downloaden was via de hotspot die nog open stond. Dit nu opgelost met een Automation die via een Focus een andere wallpaper laat zien als hotspot open staat en ik niet meer kan vergeten dat ie aan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 23:17
Vorkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:09:
https://discussions.apple.com/thread/255276857?sortBy=best

Ik had een aantal gebruikers die hier ook over klaagden - wat bleek - het lijkt op een bug...

Ik zie het namelijk niet terug bij mijn gebruikers in het datagebruik van de telefoonprovider.
Daar lijkt het wel op, maar ik kan er geen pijl op trekken

Gister 15:00 reset, letterlijk 1 minuut de laptop aangehad zodat er wat data was, daarna direct uit en hotspot uit 2,26mb voor de laptop

wel 10 minuten in de auto gezeten, met Google maps, verder niet, wel 30 minuten verplaatst in een andere auto zonder enige koppeling) . Vanmorgen om 6 uur keek ik:

“Andere apparaten 2,74gb”

Gewoon alles gelaten zoals het was, ik kijk net, nog steeds 2,74gb (ik heb de settingsapp weggeswiped)
Pagina: 1