Zyxel T-54

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud69
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-06-2024
Kan ik de Odido Zyxel T-54 implanteren in mijn mesh netwerk van TP-Link Omada

Ik heb Tp-Link Omada AX3000 EAP653, AC1200 AEP225 outdoor en OC200 hardware controller
...
Ik ben nog niet erg thuis in mesh netwerken maken en had graag advies nodig hoe ik het beste kan doen en graag in Jip en Janneke taal :)

Mijn Omada Ssid is TMNL-6EF675
En van de ZYXEL zijn TMNL-6EF675_2.4G en TMNL-6EF675_5G en hier denk ik dat het fout is.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt,

Ruud
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan gewoon de SSID van de Zyxell wijzigen zodat beide gelijk zijn. Verder is het proberen werkt het goed dan is het goed.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:07
Je hebt helemaal geen mesh netwerk.
Je hebt gewoon een set accesspoints.

Dus zoals @Frogmen al zei gewoon de SSID's gelijk maken, maar ook de security settings gelijk maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud69
Goedemorgen.

Het is gelukt bedankt voor jullie input ik heb alleen een volgende vraag,
De EAP 225 outdoor is bekabeld die kan1200MB en wifi 5 daar heb ik een download van 206 MB en upload van 212MB als ik er 8 meter vandaan zit is het mogelijk om iets aan de MB te doen zodat ik meer MB’s heb.

Groetjes,

Ruud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is iets wat ook heel erg afhankelijk is van de omgeving en andere wifi punten in de buurt. Als je dat wil verbeteren moet je eerst onderzoek daarnaar doen. Soms kan het reduceren van kanaal breedte wat theoretisch de snelheid beperkt een hogere snelheid opleveren omdat er minder verstoring is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud69
@Frogmen

Ik heb met de kanaal breedte gespeeld en het is de oplossing wat je zei. Bedankt voor je goed advies.

Groetjes,

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ruud69 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:11:
Goedemorgen.

Het is gelukt bedankt voor jullie input ik heb alleen een volgende vraag,
De EAP 225 outdoor is bekabeld die kan1200MB en wifi 5 daar heb ik een download van 206 MB en upload van 212MB als ik er 8 meter vandaan zit is het mogelijk om iets aan de MB te doen zodat ik meer MB’s heb.

Groetjes,

Ruud
"1200Mbps" is een marktetingverhaal, de optelsom van maximale bruto link rates van 2.4GHz en 5GHz. Je kunt niet tegeljik beide gebruiken en netto kun je over TCP (wat je meet in Speedtest) zelfs in theorie niet meer dan 2/3 van de maximale bruto link rate halen. Hoogste link rate is 866Mbps, in praktijk kun je onder perfecte omstandigheden max zo'n 400-500Mbps halen erover.

Jij meldt niets over de omstandigheden (signaalsterkte bijvoorbeeld) en over de specs van het appraat waar je op meet. Als je telefoon of laptop bijvoorbeeld maar een 1x1 SISO adapter heeft, dan is net iets meer dan 200Mbps hoogste wat je kunt halen, en dan is wat je meet juist perfect.

Als je wilt troubleshooten, draai eens op een laptop op de plek waar je ~200Mbps meet het volgende en post de resultaten hier:
code:
1
netsh wlan show interface

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud69
@dion_b
Bedankt voor je advies ik zal er op terug komen.

Ik heb een vraag aan jou welke switch zou jij me adviseren ik heb er nu een met 5 poorten POE maar kom poorten te kort wel zou ik graag bij Tp-link willen blijven.

Groeten,

Ruud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ruud69 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:04:
@dion_b
Bedankt voor je advies ik zal er op terug komen.

Ik heb een vraag aan jou welke switch zou jij me adviseren ik heb er nu een met 5 poorten POE maar kom poorten te kort wel zou ik graag bij Tp-link willen blijven.

Groeten,

Ruud
Hoeveel poorten te weinig? En is dat op zelfde plek of andere plek?

Als je verder geen eisen hebt, zou ik gaan voor goedkoopste PoE switch met genoeg poorten. Eisen die je zou kunnen hebben:
- PoE standaard (802.3af vs at vs bt)
- Gigabit of 2.5Gb poorten
- IGMP snooping (voor IPTV)
- management (voor VLANs/IoT/gastennetwerk)
- als het groter wordt: wel of geen ventilatoren
etc.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud69
@dion_b

- 12 poorten heb ik nodig
- PoE standaard
- 1 Gigabit