Sinds ik ben overgeschakeld naar een nieuwe provider valt mijn internet op mijn PC soms uit die op de bovenverdieping staat .Het is dan voldoende om die D-link router even te verschuiven en internet is terug beschikbaar . Ik heb 36 jaar mijn oude provider gehad en daar nooit geen problemen mee gehad met uitvallen van internet op mijn PC en nu wel .
Vraag
Alle reacties
Hoe loopt het signaal naar boven? Kabel of wifi?
Gezien verschuiven voldoende is denk ik dat de connectie in de kabel van router naar pc OF naar modem wat slechter is. Kabrlbreukje / stekkertje dat niet helemaal lekker zit.
36 jaar is lang voor een router, koop een nieuwe.
Ps - als je problemen hebt met internet, is het van pc naar router signaal (geen internet) wel goed, of valt signaal naar router weg (geen connectie)? Tweede geval krijg je rood kruisje, eerste geval een vraagteken bij internet icoon.
Gezien verschuiven voldoende is denk ik dat de connectie in de kabel van router naar pc OF naar modem wat slechter is. Kabrlbreukje / stekkertje dat niet helemaal lekker zit.
36 jaar is lang voor een router, koop een nieuwe.
Ps - als je problemen hebt met internet, is het van pc naar router signaal (geen internet) wel goed, of valt signaal naar router weg (geen connectie)? Tweede geval krijg je rood kruisje, eerste geval een vraagteken bij internet icoon.
DES-1005 is een switch. Geen router. Het zal dus om de netwerk bedrading gaan of om de voedingsadapter of om een defect in de switch.
Eerste gedachte is inderdaad een slecht contact of kabelbreuk ergens.
Als dit probleem er is, hebben andere aangesloten apparaten op deze switch dan ook geen internet? Zo ja, dan zit het probleem in de aanvoerende kabel naar de switch.
Zo nee, dan zit het probleem in de kabel tussen switch en pc.
Eerste gedachte is inderdaad een slecht contact of kabelbreuk ergens.
Als dit probleem er is, hebben andere aangesloten apparaten op deze switch dan ook geen internet? Zo ja, dan zit het probleem in de aanvoerende kabel naar de switch.
Zo nee, dan zit het probleem in de kabel tussen switch en pc.
[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 11-05-2024 08:37 ]
Alles kan stuk.
Ik vind hier nog een Netgear Cable/DSL Web Safe Router RP614 . is dit vergelijkbaar met mijn D-link Router ?
Op de doos staat er nog vermeldt ; Supports Windows Vista .
Verontschuldig mij voor mijn vragen maar ik ben volkomen leek op dit gebied .
Zoals @remco_k schrijft is de dlink een switch. De netgear is daadwerkelijk een router. Die zijn dus niet te vergelijken. Beide zijn echter antiek. De maximum snelheid is dan ook 100 Megabit.nolikomaaseik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:59:
Ik vind hier nog een Netgear Cable/DSL Web Safe Router RP614 . is dit vergelijkbaar met mijn D-link Router ?
Als je nu vertelt welke provider je eerst had en welke nu, dan kunnen we een idee krijgen wat je van de provider in huis hebt, bijvoorbeeld welk modem, en of er een router functionaliteit in zit. Als je oude setup een router was en je nieuwe slechts een modem dan wordt het sowieso lastig.
Ook leken kunnen geholpen worden maar dan moeten ze wel de berichten lezen en meer informatie geven.
Vergeet daarbij niet te beschrijven waar wat staat en waarom.
Ik had Telenet en ben over geschakeld naar Scarlet voornamelijk vanwege het prijsverschil . € 140 per maand bij Telenet met Play sports en € 70 per mnd bij Scarlet ook met mijn sportzenders en twee mobiele telefoons en TV en Internet .
( ik krijg geen melding van reacties terwijl ik toch een abonnement heb op dit topic )
Op de bovenverdieping staat er op één kamer een TV met een TV box zodat ik daar ook TV kan volgen en die
D-Link staat naast die TV box en op een andere kamer staat mijn PC en nog een TV . En het is op die PC dat het internet soms uit valt . Nu moet ik wel nog eens checken of mijn TV ook niet werkt als het internet op mijn PC is uit geveallen .
( ik krijg geen melding van reacties terwijl ik toch een abonnement heb op dit topic )
Op de bovenverdieping staat er op één kamer een TV met een TV box zodat ik daar ook TV kan volgen en die
D-Link staat naast die TV box en op een andere kamer staat mijn PC en nog een TV . En het is op die PC dat het internet soms uit valt . Nu moet ik wel nog eens checken of mijn TV ook niet werkt als het internet op mijn PC is uit geveallen .
@nolikomaaseik Krijgt u (77 jaar) geen belletje (bovenin in het scherm op tweakers) bij een reactie waar uw nickname wordt getagged ?.
Volgens mij zijn Telenet & Scarlet Belgische providers, en woont u in Belgie ? Maaseik !
Is uiteraard niet erg, jullie moeten ook ergens wonen
Maar ik weet niet zoveel van de Belgische internet mogelijkheden. Met betrekking tot geleverde apparatuur. Wellicht andere tweakers ?
Controleren of de TV het wel doet is wel verstandig, dan weet u iets meer.
Ik heb zojuist een beetje rondgeneusd op de site van scarlet. Waarschijnlijk is het apparaat van Scarlet een router (met mogelijkheid voor meerdere pc's, tv's en dergelijke). In dat geval zou de D-link switch moeten werken. De lage snelheid van de switch is bij 2 van de 3 snelheden van scarlet geen beperking.
Volgens mij zijn Telenet & Scarlet Belgische providers, en woont u in Belgie ? Maaseik !
Is uiteraard niet erg, jullie moeten ook ergens wonen
Maar ik weet niet zoveel van de Belgische internet mogelijkheden. Met betrekking tot geleverde apparatuur. Wellicht andere tweakers ?
Controleren of de TV het wel doet is wel verstandig, dan weet u iets meer.
Ik heb zojuist een beetje rondgeneusd op de site van scarlet. Waarschijnlijk is het apparaat van Scarlet een router (met mogelijkheid voor meerdere pc's, tv's en dergelijke). In dat geval zou de D-link switch moeten werken. De lage snelheid van de switch is bij 2 van de 3 snelheden van scarlet geen beperking.
[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 11-05-2024 10:54 ]
Ja , dat belletje is zichtbaar . Als ik die oude D- link zou willen vervangen welke zou u mij dan aanbevelen ?
Ik weet niet of de action in BE hetzelfde assortiment heeft maar anders zou ik daar zo'n tp-link switch halen, dat kost niet zoveel om een oorzaak uit te sluiten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De tplink die @DukeBox bedoelt is prima en kost ook bij de action in Belgie niet veel. En hij is ook snel genoeg voor de snelste variant van Scarlet.nolikomaaseik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:34:
Ja , dat belletje is zichtbaar . Als ik die oude D- link zou willen vervangen welke zou u mij dan aanbevelen ?
En stond er net een getalletje bij het belletje ?
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 11-05-2024 13:06 ]
Pagina: 1