"Dual-chamber" behuizingen

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 00:18
Er komen steeds meer van deze type behuizingen op de markt, maar kan dit nog niet specifiek filteren in de pricewatch. Is dat iets wat toegevoegd zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien niet exact wat je zoekt, maar door te filteren op tower icm een breedte van >26cm heb je effectief wel alle dual chamber behuizingen: categorie: Behuizingen

Zou wel mooi zijn als er iets specifiekers kan zijn (dual chamber onder 'behuizingstype' ?).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Apart en @spone We hebben al een specificatie voor Dual Chamber :) Deze kan je vinden via Behuizingen -> Aansluitingen -> Eigenschappen behuizing -> Dual Chamber

[ Voor 3% gewijzigd door Glaanie op 17-05-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Apart Kan je wat met het bestaande filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
@Glaanie Hoi. Heb de filter even geprobeerd. Krijg inderdaad wel de meeste "Dual-Chamber" behuizingen, maar vindt dat er toch nog wel vrij veel normale behuizingen tussen staan. Persoonlijk vindt ik deze eigenschap iets onlogisch en te ver weg gestopt in de filters, en zou dit beter tot zijn recht komen in "Technische specificaties." Het hebben van twee ruimtes is namelijk een technische eigenschap, en geen "Aansluitingen."

Dual-chamber is namelijk vooral dat er een kamer achter het moederbord zit waar exclusief de voeding én opslag geplaatst kan worden, in plaats van voorin de kast of onderin de kast.

Als ik trouwens filter op "Overig" onder "Behuizingstype", vindt ik ook nog vrij veel gewone behuizingen ertussen staan: categorie: Behuizingen

[ Voor 10% gewijzigd door Apart op 30-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Apart schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:17:
@Glaanie Hoi. Heb de filter even geprobeerd. Krijg inderdaad wel de meeste "Dual-Chamber" behuizingen, maar vindt dat er toch nog wel vrij veel normale behuizingen tussen staan. Persoonlijk vindt ik deze eigenschap iets onlogisch en te ver weg gestopt in de filters, en zou dit beter tot zijn recht komen in "Technische specificaties." Het hebben van twee ruimtes is namelijk een technische eigenschap, en geen "Aansluitingen."

Dual-chamber is namelijk vooral dat er een kamer achter het moederbord zit waar exclusief de voeding én opslag geplaatst kan worden, in plaats van voorin de kast of onderin de kast.
Even los van de plaats van het filter, het lijkt erop dat ik een verkeerde aanname heb gedaan over wat nou exact dual chamber is. Ik ben namelijk tot nu er vanuit gegaan dat ook behuizingen waar de voeding onderin zit, met een plaat erovereen, ook dual chamber is. Maar dat is dus fout en ik ga dit vanmiddag nog nalopen. Er zijn momenteel 87 producten (dus even zonder de kleurvarianten) met prijs die nu Dual Chamber hebben aangevinkt, dus dat is nog te doen. Ik ga ze een voor een nalopen, ik zag dat je er al een paar gedaan had via het meldpunt, maar dat hoeft dus niet meer :)
Als ik trouwens filter op "Overig" onder "Behuizingstype", vindt ik ook nog vrij veel gewone behuizingen ertussen staan: categorie: Behuizingen
Overig betekent in deze context zoveel als "ik weet het niet". Als ik er een paar aanklik, lijken die geen ingevulde afmetingen-specs te hebben, waarvan een groot deel van deze automatisch gegenereerde specs zijn afgeleid. Misschien dat ik er beter nog een optie bij kan zetten, iets als "Onbekend" oid, als dat het geval is. Ik ga daar ook gelijk naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
Zo'n kast waar er een "plaat" over de voeding plaats zit, noemden ze volgens mij voorheen een "PSU cover," die vaak los te koop waren. Voorheen bestond dit niet echt en was deze soms optioneel verkrijgbaar (a la be quiet! Dark Base Pro 900 https://www.bequiet.com/en/accessories/1481), terwijl hij bij de moderne behuizingen "gewoon" bij het design van het model hoort (a la 4000D).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Apart Ik heb alle Dual Chamber behuizingen met prijs gecheckt en bijna de helft van de vinkjes weggehaald. Het klopt nu weer een stuk beter, als je toch nog wat tegenkomt, weet je het meldpunt te vinden :)

Het filter Eigenschappen behuizing heb ik verder geplaatst onder de groep Fysieke specificaties en ik heb de inhoud van de groep Technische specificaties daar bij gezet, want het kwam toch op hetzelfde neer.

En als laatste heb ik een extra check toegevoegd bij het filter voor Behuizingtype, bij geen afmetingen bekend, geeft deze niks meer terug. Dus Overig zijn nu daadwerkelijk "gekke kastjes" die we niet echt kunnen plaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.