Wat zouden jullie adviseren?
Ik heb een NAS (DS118). Die heb ik vroeger veel te vlug gekocht (kan bijv. geen docker installeren). Had toen te weinig kennis en/of ik heb tegenwoordig meer wensen…
De NAS gebruik ik op dit moment eigenlijk puur als opslag voor mijn (belangrijkste) foto’s en voor enkele bestanden. Ik zit na vele jaren nog steeds niet op +500GB.
Deze NAS wil ik bij mijn schoonouders plaatsen als backup (stel dat….)
Daardoor wil dus voor mijzelf iets nieuws. Alleen nu wil ik iets langer nadenken voordat zoiets koop.
Wat wil ik…
Backup voor de belangrijkste foto’s e.d;
Automatisch backup naar een externe ip adres (mijn ouwe NAS);
Microsoft Word e.d. (zal sporadisch zijn);
Docker;
Kodi;
Persoonlijke blog?
(Ik merk dat ik nu ouder wordt, dat ik ook een soort travelblog wil maken. Puur voor mijzelf en voor mijn vrouw. Zodat we ook tekst bij de plaatjes kunnen zetten. Persoonlijk, en zeer zeker niet openbaar).
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
~200euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Windows of Linux (mint).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hij staat (net als onze huidige NAS) 24/7 aan.
Hangt direct aan de switch
Mijn vraag herhalend, wat zouden jullie adviseren?
Edit: en zeker niet onbelangrijk… alvast bedankt voor de tips!!
Ik heb een NAS (DS118). Die heb ik vroeger veel te vlug gekocht (kan bijv. geen docker installeren). Had toen te weinig kennis en/of ik heb tegenwoordig meer wensen…
De NAS gebruik ik op dit moment eigenlijk puur als opslag voor mijn (belangrijkste) foto’s en voor enkele bestanden. Ik zit na vele jaren nog steeds niet op +500GB.
Deze NAS wil ik bij mijn schoonouders plaatsen als backup (stel dat….)
Daardoor wil dus voor mijzelf iets nieuws. Alleen nu wil ik iets langer nadenken voordat zoiets koop.
Wat wil ik…
Backup voor de belangrijkste foto’s e.d;
Automatisch backup naar een externe ip adres (mijn ouwe NAS);
Microsoft Word e.d. (zal sporadisch zijn);
Docker;
Kodi;
Persoonlijke blog?
(Ik merk dat ik nu ouder wordt, dat ik ook een soort travelblog wil maken. Puur voor mijzelf en voor mijn vrouw. Zodat we ook tekst bij de plaatjes kunnen zetten. Persoonlijk, en zeer zeker niet openbaar).
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
~200euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Windows of Linux (mint).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hij staat (net als onze huidige NAS) 24/7 aan.
Hangt direct aan de switch
Mijn vraag herhalend, wat zouden jullie adviseren?
Edit: en zeker niet onbelangrijk… alvast bedankt voor de tips!!