[HA] 4 knops Zigbee schakelaar met ZHA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Ik vroeg mij af of iemand deze schakelaar al werkend heeft gekregen in HA. Ik gebruik ZHA.
Ik kon op zigbee.blakadder.com deze niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wAtGXl4GyYyl6ndADbZBWrPbRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tQsHEprj1JmlGKBEl8nXbe9O.jpg?f=user_large

Alvast bedankt voor reatcies.

Beste antwoord (via Paterman op 11-05-2024 17:12)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb exact die schakelaars maar dan de 2-button versie. Deze hebben een tijdje (een jaar geleden?) een battery-drain probleempje gehad met ZHA, maar dat is ondertussen opgelost. Ik gebruik ze al lange tijd om dagelijks iets aan- en uit te zetten. De klik lijkt een beetje op een muisklik en dat moet je liggen, maar ze werken goed en zijn best mooi.

Het is idd degene die @MsG vernoemt. De mijne rapporteert zich als TS0042, dus de TS0044 ligt voor de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door Mavamaarten op 11-05-2024 09:35 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je hebt deze niet gevonden? :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Zigbee 4 Button Scene Switch - any good?!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Deze werkt in Home Assistant met ZHA? Is dit dan dezelfde van MOES. Ze schijnen onder meerdere merken verkocht te worden! Zal niet uitmaken toch?
Ik ga het filmpje bekijken.

Thanks

[ Voor 41% gewijzigd door Paterman op 11-05-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:24

MsG

Forumzwerver

Is het niet deze?

https://zigbee.blakadder.com/Eardatek_ESW-0ZAA-EU.html

Waar loop je tegenaan met het pairen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Ik heb hem nog niet in huis 😅 Maar idee is om 4 verschillende lampen te bedienen. Elke knop als aan en uit schakelaar te gebruiken voor 1 lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat is dezelfde; het is een whitelabel Tuya ding. Zie ook de info onderaan de gelinkte pagina.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb exact die schakelaars maar dan de 2-button versie. Deze hebben een tijdje (een jaar geleden?) een battery-drain probleempje gehad met ZHA, maar dat is ondertussen opgelost. Ik gebruik ze al lange tijd om dagelijks iets aan- en uit te zetten. De klik lijkt een beetje op een muisklik en dat moet je liggen, maar ze werken goed en zijn best mooi.

Het is idd degene die @MsG vernoemt. De mijne rapporteert zich als TS0042, dus de TS0044 ligt voor de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door Mavamaarten op 11-05-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Dankjewel voor de reacties. Maar kun je dan met 1 enkele knop het licht aan en uitzetten?

Is dit niet dezelfde dan?

[ Voor 74% gewijzigd door Paterman op 11-05-2024 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kom op zeg, een beetje zelf uitzoeken :) @Mavamaarten heeft het over de TS0042:

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/37154053/107030239-a11efe00-67b0-11eb-984f-6fc2a3ae74c3.jpeg

Dus nee, dat is niet dezelfde als jouw vier-knops uitvoering :)

Je zult zelf een automation moeten maken om met een knop een lamp aan en uit te zetten. Zie timestamp 3:14 in de YouTube-video hierboven. Dat doe je dus met light.toggle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Thijsmans schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:03:
Kom op zeg, een beetje zelf uitzoeken :) @Mavamaarten heeft het over de TS0042
Mijn "TS0042" (wordt zo gerapporteerd in ZHA) ziet er wat anders uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FldIlBpV_l8ttHzEznPNG6R_6V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbxcajK3XQKebQO3fXlISsHN.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1